نوشته شده توسط : امیر علوی

مقایسه خط بخیه در کاشت مو به روش های مختلف

>> مقایسه خط بخیه در کاشت مو

کاشت مو روش های مختلفی را به خود اختصاص داده است که هر کدام می توانند به گونه ای خوب یا بد باشند. در اصل مزایا و معایب این روش ها در کنار هم قرار داده می شوند و روشی مناسب برای کاشت مو در نظر گرفته می شود. اسکار یا خط بخیه که در روش های مختلف کاشت مو ایجاد می شود، یک عامل اصلی است که روش های مختلف کاشت مو مورد بررسی قرار می گیرد و اهمیت بالایی دارد. خط بخیه در کاشت مو

  به دلیل این که در برخی از روش های کاشت مو اسکار به جا مانده تا مدت های زیادی مشخص است و ممکن است فرد احساس خوبی از این قضیه نداشته باشد. البته امروزه برخی از روش ها وجود دارند که خط بخیه در آن ها به دلیل بدون جراحی و زخم بودن، وجود ندارد و می توان بدون نگرانی از اسکار ایجاد شده این عمل را در زمانی کمتر انجام داد.   خط بخیه در کاشت مو  

تکنیک های برداشت مو از ناحیه ی بانک مو در این روش ها بر روی خط بخیه کاشت مو موثرند و در روش های جدید سعی شده تا خط بخیه حذف شده یا کمرنگ تر شوند. البته مهارت پزشک و دقت و ظرافت او نیز می تواند خط بخیه را به مقدار زیادی کاهش داده و اسکار به وجود آمده را کمرنگ تر و کوچک تر کند.  

>> خط بخیه در روش کاشت مو FUT

به دلیل این که در روش اف یو تی، از ناحیه ی بانک مو یک بخش کوچکی از مو به صورت گروهی برداشته می شود و به ناحیه ی دریافت کننده انتقال داده می شود بدون شک باید یک خط بخیه ایجاد شود. حتی اگر پزشک بسیار با مهارت کار خود را انجام دهد باز هم این مشکل وجود دارد خط بخیه هر چند کوچک که معمولاً بین 2 تا 3 سانتی متر است در ناحیه ی اهدا کننده ی گرافت های مو ایجاد می شود. البته این خط بخیه با رویش موها و بلند شدن آن ها در زیر آن ها پنهان شده و قابل مشاهده نیست.

 

>> خط بخیه در روش کاشت مو FUE

در روش اف یو ای، مانند روش اف یو تی باید از بانک مو گرافت هایی را برداشت کرد. تفاوت کاشت مو بدین روش و برداشت از ناحیه بانک مو بدین صورت است که از همان ابتدا از ناحیه ی اهدا کننده فولیکول هایی که برداشت می شود، به صورت تک تک توسط پزشک متخصص کاشت مو جدا شده و انتقال داده می شود. به همین علت معمولاً خط بخیه کوچکی ایجاد می شود ولی به دلیل این که وسعت ناحیه ی اهدا کننده بیشتر و بزرگ تر است، خط بخیه می تواند طولانی تر از روش اف یو تی باشد ولی از نظر ضخامت بسیار نازک تر است.  

>> خط بخیه در روش کاشت مو FIT

در روش اف آی تی برداشت مو از ناحیه ی مورد نظر به صورت راحت تر و با دستگاه هایی به نام پانچ انجام می شود. فولیکول های مو دو تایی، سه تایی یا تکی انجام می شود و به همین علت فقط سوراخ های ریزی پس از برداشت مو ایجاد می شود که در مدت زمانی کم ترمیم شده و جای آن ها هم خوب می شود. از این رو روش اف آی تی یک روش بدون جراحی و بخیه کردن است که برداشت با پانچ صورت می گیرد. به همین علت این روش کاشت مو از نظر خط بخیه مناسب است.  

>> خط بخیه در روش های جدید کاشت مو چگونه است؟

همانطور که دیدید در برخی از روش های قدیمی جدا کردن و ایجاد برش در نواحی بانک مو سبب می شود تا بدن به زخم ایجاد شده واکنش نشان دهد. البته درجه ی خط بخیه و اسکاری که ایجاد شده است به عوامل متعددی وابسته است که می توان به پوست افراد، سن، روش و مهارت پزشک اشاره کرد. در برخی افراد که تعداد آن ها کم است گوشت اضافی ناشی از بخیه ممکن است ایجاد شود که بر روی پوست سر پدیدار می شود که بدترین اسکاری است که در کاشت مو ممکن است ایجاد شود. البته عفونت و عدم رسیدگی به زخم ایجاد شده نیز در درجه ی اسکار تأثیر به سزایی دارد. اما روش های جدید مانند SUT این مشکلات را برطرف کرده است و دیگر نگرانی از بابت اسکار ایجاد شده وجود ندارد. برداشت مو در روش کاشت مو اس یو تی بدین صورت است که در تمامی مراحل برداشت مو از دستگاه های لیزری استفاده می شود که هیچ خط بخیه ای را ایجاد نمی کند و می توان به راحتی پس از انجام این عمل به اجتماع وارد شد و نگران زخم و جای بخیه پس از مدت درمان نشد. همچنین به دلیل این که زخمی در ناحیه ی برداشت مو ایجاد نمی شود، نگرانی از بابت عفونت کردن ناحیه بانک مو وجود ندارد و می توان تراکم زیادی را هم با این روش ایجاد کرد.  

>> درمان خط بخیه پس از کاشت مو

در روش هایی که خط بخیه ایجاد می شود یا برداشت مو به هر دلیلی با مشکل مواجه شده است و ایجاد اسکار در ناحیه ی بانک مو کرده است، باید در صورت نیاز اقدامات درمانی برای رفع اسکار انجام شود. البته ممکن است برخی افراد دارای پوستی باشند که به خوبی جوش نمی خورد و مشکل از روش برداشت مو نباشد. در این صورت پس از مدتی که زخم کاملا خوب شد و معمولاً پس از ماه ها که از کاشت مو گذشت می توان با داروها و کرم های کم کننده اسکار از خط بخیه های بزرگ خلاص شد. البته درمان اسکار به مرور صورت می گیرد. برخی افراد که حساسیت بالایی دارند نیز می توانند در صورتی که این خط بخیه ناخوشایند باشد خود را به دست جراح پلاستیک بسپارند تا با یک جراحی کوچک این خط بخیه را از بین ببرد. البته در اکثر اوقات نیاز به این کار نیست و بلند شدن موها خود می تواند به خوبی این مشکل را پوشش دهد. علاوه بر این همانطور که دیدید در روش های جدید اصلاً اسکار یا خط بخیه ای وجود ندارد که نیاز به ترمیم یا پوشاندن آن باشد. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد کاشت مو مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.  



:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: برچسب‌ها: کاشت مو,کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

کاشت مو با الیاف نانو چیست

>> کاشت مو با الیاف نانو

کاشت مو بیش از صدها سال است که انجام می شود و روش هایی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرند بسیار متنوع تر و پیشرفته تر از روش های ابتدایی هستند که بشر بر روی آن ها کار می کردند. روند پیشرفت این روش ها آنقدر سریع است که برخی اوقات حتی اسم این روش ها را هنوز نشنیده ایم که روشی جدیدتر پا به عرصه ی وجود می گذارد. یکی از روش های جدید برای کاشت مو، روش کاشت مو با الیاف نانو است.   کاشت مو با الیاف نانو  

تکنولوژی نانو در همه ی زمینه ها ورود کرده است و در بخش های مختلف پزشکی و جراحی های زیبایی نیز کاربرد زیادی دارد. در این مقاله روش جدید کاشت مو که با الیاف نانو و مشابه با موی فرد متقاضی صورت می گیرد را مورد بررسی قرار می دهیم.  

>> کاشت مو با الیاف نانو چیست؟

این روش ترمیم مو همان روش HRT است که شبکه ای شبیه سازی شده از بخش پوست سر انسان صورت می گیرد و جنس آن از نانو است.   کاشت مو با الیاف نانو  

این شبکه با کراتین هایی از جنس گیاه بر روی سر فیکس شده و به این علت نیازی به استفاده از موی سر شخص نبوده و در سرهای که وسعت طاسی آن ها بالاست نیز محدودیتی ندارد و قابل اجراست. موهایی که از این طریق استفاده می شود با موی فرد مطابقت دارد و بررسی هایی از ابتدا برای همسان سازی صورت می گیرد. این نوع کاشت مو بیشتر برای کسانی که نمی توانند از دیگر روش ها استفاده کنند یا بانک موی ضعیفی دارند قابل استفاده است. موهایی که در روش کاشت مو با الیاف نانو صورت می گیرد، جنس و رنگ موهای فرد بررسی شده و شبیه ترین مو از جنس نانو برای فرد تولید می شود. نام دیگر کاشت مو نانو، پروتز مو نیز می باشد. رشته های بسیار باریک مو از جنس نانو بر روی پوست سر فرد کاشته می شود.  

>> کاشت مو با روش نانو چگونه انجام می گیرد؟

پیوند موی نانو یک روش ترمیمی و زیبایی است که بدون جراحی و درد و خونریزی صورت می گیرد. برای نواحی کوچک این روش در یک جلسه قابل انجام است اما ممکن است برای طاسی های وسیع در ناحیه سر بیشتر طول بکشد. پروتز های نانو که در این روش کاشت مو انجام می گیرد، بدون حساسیت و کاملاً بهداشتی است و در ناحیه ای وسیع هم قابل استفاده است. موهایی که به دست آمده اند بر روی سر بیمار قرار می گیرند و پس از یک دوره ی مشخص این موها رشد می کنند. رشد موها و حالت آن ها کاملاً طبیعی است که گونه ای که از فاصله های نزدیک هم نمی توان غیر طبیعی بودن آن ها را تشخیص داد. موهایی که از روش کاشت موی الیاف نانو ایجاد می شوند قابل رنگ کردن، فر کردن و اتو کردن هستند. این موها رشد می کنند و یک حالت طبیعی به خود می گیرند. با توجه به توضیحات بالا می بینید که روش کاشت موی نانو حالتی طبیعی دارد و می توان از آن برای کسانی که موی کافی برای کاشت در بخش های دیگر سر خود ندارند قابل استفاده است.  

>> کاشت مو الیاف نانو برای چه کسانی مناسب است؟

با توجه به این که روش های مختلفی برای کاشت مو وجود دارد بهتر است که در مورد هر روش ابتدا اطلاعات لازم را داشته باشید. برخی از روش ها برای افراد خاصی قابل اجرا هستند یا ممکن است افرادی نتوانند از این روش ها استفاده کنند؛ اما جالب است بدانید که روش نانو قابل استفاده برای تمامی افراد است. به خصوص کسانی که بانک موی کافی را ندارند یا شرایط پزشکی برای استفاده از سایر روش های کاشت مو برای آن ها به هر علتی فراهم نیست. افرادی که دچار ریزش مو به صورت دوره ای شده اند نیز از این روش می توانند بهره ببرند. همچنین کسانی که قصد دارند هر چه سریع تر ریزش موی خود را جبران کرده و موهایی پرپشت را داشته باشند می توانند از این روش استفاده کنند. روش کاشت مو الیاف نانو قابل استفاده برای آقایان و بانوان است. افرادی که دارای مشکلاتی مانند بیماری های سرطانی هستند و منطقه ی وسیعی از موهای آن ها ریزش داشته است و بانک موی ضعیف و موهای با مقاومت کم دارند بهترین گزینه برای کاشت موی آنان، روش الیاف نانو است که می تواند موهایی مقاومت و پرپشت را برای آنان ایجاد کند.  

>> مزایای استفاده از روش کاشت موی الیاف نانو

در این روش مزایای زیادی را می توان نام برد که بدون درد و خونریزی بودن این روش اهمیت بالایی دارد. موهایی که از این روش به وجود می آیند مقاومت بالایی دارند و گاهی مقاومت آن ها از سایر روش ها هم بیشتر خواهد بود. ظاهر این موها کاملاً طبیعی است و حتی در روش هایی که از موهای خود فرد استفاده شده است هم می توان گفت طبیعی تر است البته باید این روش توسط پزشک متخصص و با مهارت کامل صورت گیرد. در این روش افراد می توانند از بانک موی خود محافظت کنند و در کسانی که امکان کاشت مو به دلیل داشتن بانک موی ضعیف غیر ممکن است بسیار مفید واقع می شود. این روش پیوند مو حساسیت زا نیست و رطوبت و هوا می تواند به راحتی بر روی پوست سر انتقال پیدا کند. از این رو پوست تعریق زیادی ندارد و می توان از روش های آرایش مو بر روی این موها نیز بهره برد. در این روش پرپشتی موها را هم می توان به خوبی ایجاد کرد و محدودیتی برای این روش وجود ندارد.  

>> عوارض کاشت مو به روش الیاف نانو

روش های کاشت مو اکثراً هر کدام یک سری عوارض را به دنبال دارند؛ اما بهتر است بدانید که در روش کاشت به روش الیاف نانو اگر در مراکز معتبر و تحت نظر پزشک متخصص و ماهر انجام گیرد، هیچ گونه عوارضی در پی نخواهد داشت. استفاده از این روش حتی تورم و قرمزی را هم پس از کاشت ایجاد نمی کند. از این رو روشی خوب و مفید است که می تواند برای هر کسی مورد استفاده قرار گیرد. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد کاشت مو مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.



:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: برچسب‌ها: کاشت مو , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

بعد از کاشت مو چه بخوریم؟

>> تغذیه بعد از کاشت مو

کاشت مو یک نوع پیوند است که در بدن فرد انجام می شود. هنگامی که به سراغ کاشت مو می رویم، باید سعی کنیم از موهای جدید محافظت کنیم. با توجه به این که تغذیه تأثیر زیادی روی بدن و مو دارد باید توجه داشت که یکی از مراقبت هایی که باید داشته باشید همان اصول تغذیه ی صحیح است. در روزهای اول فولیکول های مو دارای حساسیت بیشتری هستند و باید برنامه غذایی پس از کاشت مو را به خوبی رعایت کرد و حتی عادت هایی که قبل داشتید مانند سیگار کشیدن یا ورزش سنگین هم تا حدودی رعایت کرد.   بعد از کاشت مو چه بخوریم؟  

این موارد در زمان مشاوره های قبل و بعد از کاشت مو به بیمار تذکر داده می شود. تغذیه فرد باید به گونه ای باشد که مواد مورد نیاز برای فولکیول های مو تأمین شود تا بتوانند هر چه سریع تر مقاومت خود را باز یابند و خود را با شرایط جدید وفق دهند. برخی افراد فکر می کنند شامپوهای مصرفی می تواند نیاز مو را پس از کاشت مو تأمین کند ولی حتماً داشتن یک رژیم غذایی مناسب مورد نیاز برای تقویت مو است.   بعد از کاشت مو چه بخوریم؟  

>> تغذیه بعد از کاشت مو

یک سری مواد غذایی مورد نیاز مو است و یک سری مواد بر روی مو تأثیر منفی دارند.  

>> نوشیدن آب و مایعات پس از کاشت مو

نوشیدن آب و مایعات بعد از کاشت مو به خصوص در هفته های اول بسیار مهم است. آب باعث می شود که خون رقیق تر شود و گردش خون راحت تر صورت گیرد. در این صورت خون بیشتری به فولیکول های مو می رسد و مواد غذایی و اکسیژن نیز برای این ناحیه بیشتر تأمین می شود.  

>> پس از کاشت مو کمتر غذای چرب بخورید

یکی دیگر از رژیم های تغذیه ای که باید در هفته اول رعایت کنید، عدم استفاده از غذاهای چرب است. بهتر است تا می توانید مصرف غذای چرب را کم کنید. سعی کنید یک یا دو شب از سوپ و سالاد و مواد غذایی ارگانیک و سبک استفاده کنید. مصرف زیاد چربی رشد موها را مختلف می کند از این رو در زمانی که موها حساس اند باید بیشتر در این موارد رعایت کرد.  

>> مصرف امگا 3 پس از کاشت مو

امگا 3 یک اسید چرب مفید و طبیعی است که برای رشد موها مورد نیاز است. این ماده ی مغذی از خشک شدن تارهای مو جلوگیری می کند و باعث مرطوب ماندن آن ها می شود. روغن های دریایی و گیاهی امگا 3 دارند و از این طریق می توان پس از کاشت مو این مواد مغذی را به فولیکول های مو رساند. موادی مانند روغن بذر کتان، دانه خولان دریا، تخم مرغ، ماهی و ... حاوی امگا 3 هستند که مصرف آن ها پس از کاشت مو برای بهتر شدن نتیجه عمل پیوند مو مؤثر است.  

>> مصرف پروتئین پس از کاشت مو

مصرف پروتئین بر رشد و تقویت موها تأثیر به سزایی دارد. به همین خاطر داشتن رژیم حاوی مواد پروتئینی پس از پیوند مو بسیار با اهمیت است. لبنیات و گوشت را حتماً در برنامه ی غذایی خود پس از عمل قرار دهید. غلات و ماهی و مرغ همگی باید در رژیم غذایی فرد گنجانده شوند. افرادی که دارای رژیم گیاهخواری هستند هم می توانند از طریق مصرف نان کنجدی، کره بادام زمینی، ماست، جو، سویا و ... در تأمین پروتئین مورد نیاز برای فولیکول های تازه انتقال داده شده بکوشند.  

>> کاشت مو و مصرف ویتامین ها

تغذیه پس از کاشت مو که سرشار از ویتامین هایی مانند ویتامین های گروه ب و ث هستند نقش پر رنگی در روند ترمیم مو دارند. این ویتامین ها هم برای بانک مو هم منطقه پیوند مو مورد نیاز هستند. ویتامین های گروه ب و ث باعث زیبا شدن موها شده موها را قوی و صاف می کنند. میوه ها و سبزیجات، گوشت گاو، نخود و عدس، زرده تخم مرغ، پنیر و گوشت گوسفندی از جمله مواد غذایی هستند که سرشار از این ویتامین ها هستند. ویتامین ای نیز یک ماده مورد نیاز برای بدن است که به کاهش ریزش مو و مقاوم شدن موها کمک زیادی می کند.  

>> مصرف آهن بعد از کاشت مو

آهن خونساز است و کم خونی بر هر جایی از بدن تأثیر منفی دارد. به همین خاطر هنگامی که هر جایی از بدن نیاز به تقویت دارد باید ابتدا کمبود آهن جبران شود و کم خونی درمان شود. اکسیژن رسانی به سلول های بدن به کمک آهن صورت می گیرد و کمبود آهن باعث می شود موها شروع به ریزش کنند. خوردن میوه و سبزیجات، گوشت قرمز، اسفناج و عدس موادی هستند که پس از کاشت مو به تأمین آهن بدن کمک می کنند. همچنین جگر، دوغ محلی، فلفل دلمه و مرکبات نیز حاوی آهن زیادی هستند.  

>> مصرف نمک و شکر پس از کاشت مو

نمک و شکر دو ماده ی مضر هستند که مصرف آنها عوارض متعددی در بدن دارد. پس از کاشت مو سعی کنید تا جایی که می توانید مصرف این دو قلم مواد غذایی را کاهش دهید. اگر بتوانید هفته اول اصلاً از این مواد استفاده نکنید بسیار بهتر است. البته بدن به این مواد تا حدودی نیاز دارد، ولی اکثر غذاها نمک بدن شما را تأمین می کنند و نیازی به مصرف بیشتر آن ندارید. همچنین قند موجود در میوه ها و مواد غذایی هم تا قند بدن را تأمین می کنند. با این وجود نیازی به خوردن قند تولید شده توسط انسان ندارید. اگر نمی توانید مصرف قند و شکر را کاهش دهید بهتر است که از شکر قهوه ای استفاده کنید که عوارض کمتری دارد. همانطور که می بینید بیشتر این مواد غذایی تکراری هستند و به عنوان مثال شما می توانید با مصرف گوشت قرمز آهن، مواد معدنی، پروتئین و ویتامین های مورد نیاز خود را تأمین کنید. از این رو یک دسته بندی از مواد غذایی داشته باشید که پس از کاشت مو تا جایی که می توانید بیشتر آن ها را در لیست مواد تغذیه ای خود بگنجانید. در روزهای اول هر چه بیشتر این رژیم را رعایت کنید نتیجه سریع تر و مطلوب تر خواهد بود و موهای کاشته شده قدرت و مقاومت بیشتری را در طی دوران رشد خود دارند. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد کاشت مو مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.

کلینیک پوست و مو رز ارائه دهنده خدمات پوست و مو و زیبایی در تهران با پیشرفته ترین امکانات می باشد.



:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: برچسب‌ها: کاشت مو , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

کاشت مو به روش fci و مزایای آن

>> کاشت مو به روش fci

کاشت مو هم جز عمل های زیبایی محسوب می شود و هم در زمره ی درمان قرار دارند. البته جنبه ی زیبایی آن بسیار مهم تر است و درمان طاسی هم محسوب می شود. امروزه روش های متعددی برای کاشت مو وجود دارد که برای شناخت بهترین مورد مناسب برای خود بهتر است انواع روش های کاشت مو را بشناسید تا بتوانید انتخاب کنید کدام مورد مناسب شماست.

  کاشت مو به روش fci

  البته انتخاب روش کاشت بیشتر با مشورت پزشک صورت می گیرد و هنگامی در جلسات مشاوره قبل از کاشت مو حاضر می شوید اطلاعاتی در این موارد برای شما شرح داده می شود ولی خودتان هم می توانید این اطلاعات را جامع تر به دست آورید. به دلیل اهمیتی که مو دارد افراد سعی می کنند ابتدا جلوی ریزش مو را بگیرند ولی در اکثر اوقات که فرد مشکل ژنتیکی طاسی دارد کاری از پیش نمی رود و مشکلاتی از قبیل طاسی یا کم پشتی مو به وجود می آید که با کاشت مو قابل درمان است.  

کاشت مو به روش fci

 

>> روش های کاشت مو که در کلینیک های پوست و مو می بینید

کاشت مو به روش های متعددی صورت می گیرد که شامل موارد زیر است:

  1. کاشت به روش fit
  2. روش کاشت fut
  3. کاشت با روش sut
  4. روش کاشت مو bht
  5. روش fci
  6. و...

روز به روز تعداد بیشتری از روش های کاشت پا به عرصه وجود می گذارند که می توانند تکمیل کننده روش های قبلی باشند. حال در این مقاله به بررسی روش fci برای کاشت مو می پردازیم. این روش جدیدترین متدی است که در حال حاضر روی آن کار می شود و می تواند کار را بسیار ساده تر از قبل کند.  

>> چگونگی روش کاشت مو fci

در روش کاشت مو fci ابتدا جلسات مشاوره با بیمار ترتیب داده می شود و روند کار برای او توضیح داده می شود؛ زیرا بیمار حق دارد از بخش های مختلف و روال این عمل اطلاع داشته باشد. همچنین آزمایشات تشخیصی و سوالاتی در خصوص بیماری ها نیز بررسی می شود تا فرد برای کاشت آماده شود. در روش fci کاشت مو از بانک موی قسمت پشت سر استفاده می شود. در این قسمت خواب موها به گونه ای است که می تواند منطقه مورد نظر را پوشش دهد و نگرانی از بابت جلوه ی نازیبای سر تا زمان ترمیم زخم کمتر وجود دارد. تعدادی از موهای پشت سر فرد برداشته می شود و سلول هایی که در ریشه ی مو وجود دارند و به عنوان سلول های بنیادی یا زایا هستند از این بخش جدا می شوند. سپس سلول ها را در محیط آزمایشگاهی کشت می دهند و آن ها را تکثیر می کنند. عناصر و مواد مغذی به این سلول ها داده می شود تا این سلول ها رشد بهتر و سریع تری داشته باشند. پس از مدتی تعداد این سلول ها به بالای صد هزار تا می رسد. پس از آماده شدن سلول های جدید و رشد یافته، این سلول ها به صورت زیر جلدی به ناحیه طاس سر تزریق می شوند. در روش کاشت مو fci سلول هایی که به ناحیه ی طاس سر تزریق می شوند، به موهای جدیدی تبدیل می شوند و رشد می کنند. این روش را علاوه بر کاشت مو می توان در ضخیم شدن مجدد موهای نازک سر نیز مورد استفاده قرار داد.  

>> مزایای روش fci برای کاشت مو

کاشت مو بدین روش یک علم نوین در پزشکی پوست و مو است. این روش دارای مزایای زیر است که می تواند قابل توجه باشد.

  1. محدودیت کاشت مو در این روش وجود ندارد و می توان برای کسانی که بانک موی بسیار ضعیف دارند نیز انجام گیرد.
  2. کاشت مو پرپشت و با تراکم بالا را می تون با روش fci ایجاد کرد و در کسانی که ریزش موی شدید دارند گزینه ی مناسبی محسوب می شود.
  3. در روش fci می توان از موهای بخش های دیگر بدن مانند زیر بغل، ریش، سینه، پشت و ... هم استفاده کرد و در ناحیه سر کشت را صورت داد. البته باید در نظر داشت که موهای بدن چندان برای کاشت مورد توجه نیستند و ترجیحاً باید از موی ناحیه سر استفاده کرد.

 

>> آیا می توان این روش از بانک موی دیگران استفاده کرد؟

در روش های متعدد کاشت مو می دانید که از موی دیگران نمی توان به دلیل خصوصیات سیستم ایمنی و بافتی منحصر به فرد برای هر فرد استفاده کرد و پیوند مو با مشکل و ریزش مواجه می شود که نتیجه ناموفق خواهد بود. حال ممکن است فکر کنید به دلیل این که مستقیماً از فولیکول های مو در روش fci استفاده نمی شود شاید بتوان برای کاشت مو بدین روش از موی دیگران استفاده کرد. ولی در این مورد نیز نمی توان از بانک موی فرد دیگری استفاده کرد. دلیل این امر این است که مسئله مهم در موها فولیکول آن نیست بلکه ژن مو است که در هر دو مورد وجود دارد و با ژن فرد گیرنده نمی تواند همخوانی کامل داشته باشد.  

>> معایب کاشت مو به روش fci

با توجه به این که کاشت مو به روش fci روشی جدید است و چندان نتایج آن مشاهده نشده است تا بتوان در افراد مختلف آن را بررسی کرد، معایب خاصی برای آن هنوز در دسترس نیست؛ اما بهتر است بدانید که روش کاشت fci نسبت به روش های دیگر زمان بر است زیرا باید بانک مو در محیط آزمایشگاهی کشت شود و پس از انجام مراحل کشت و تکثیر سلول های زایا در جلساتی دیگر کار تزریق صورت گیرد. احتمال می رود که تراکم نیز ممکن است به صورت یکدست نباشد و در جاهایی از سر رشد و رویش مو بیشتر باشد. ولی در هر صورت می توان با ظرافت کامل و هنرمندی این کار را انجام داد تا نتیجه مطلوب و بهتری به دست آورد.  

>> آیا روش کاشت مو fci در حال انجام است؟

البته این روش کاشت هر چند موفقیت آمیز بودن خود را نشان داده است اما هنوز به مرحله عملی در حد عموم وارد نشده است و در حد تحقیقات آزمایشگاهی است. بدون شک این روش در طول زمانی اندک به مرحله اجرای کامل در خواهد آمد. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد کاشت مو مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.  

کلینیک پوست و مو رز ارائه دهنده خدمات پوست و مو و زیبایی در تهران با پیشرفته ترین امکانات می باشد.



:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: برچسب‌ها: کاشت مو , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

هزینه کاشت مو در کشورهای دیگر

>> هزینه کاشت مو در کشور های مختلف

کاشت مو یک روش کاملاً علمی است که در تمامی کشورها از آن برای درمان طاسی در نواحی سر و حتی صورت استفاده می شود. مو به نوبه ی خود در زیبایی صورت بسیار مؤثر است و نبود آن برای هر کسی ناخوشایند است. از این رو از همان ابتدای استفاده از روش کاشت مو تا کنون روز به روز طرفداران این روش ها بیشتر می شوند و افراد بیشتری خود را به دست پزشکان متخصص و تکنسین های پیوند مو می سپارند.   هزینه کاشت مو در دیگر کشورها  

هزینه کاشت مو بسته به روش اجرایی و میزان فولیکول مو که در بخش مورد نظر باید کاشت شود می تواند بسیار متغیر باشد. در کشور ها در کلینیک های مختلف هم تغییراتی در هزینه های مشاهده می شود. حال می خواهیم ببینیم در دیگر کشورها چه هزینه ای برای کاشت مو پرداخت می شود. هزینه متوسط پیوند مو در ایران بین 3.5 تا 8.5 میلیون تومان است.  

هزینه کاشت مو در دیگر کشورها

 

>> هزینه کاشت مو در کشورهای دیگر

پیوند مو در کشورهای دیگر نیز هزینه های متعددی دارد. این هزینه ها بر اساس موارد مختلفی تعیین می شود. البته نمی توان گفت بالا بودن هزینه کاشت مو نشان دهنده ی بهتر بودن نتیجه کار است، همچنین در اکثر اوقات کاری که پزشکان در کشور ما انجام می دهند به دلیل تجربه ی بالاتر بهتر از نتایجی است که بیماران در کشورهای دیگر دریافت می کنند.  

>> کاشت مو در ترکیه

کشور ترکیه در صنعت توریسم حتی در بخش توریسم درمانی هم فعالیت بالایی دارد. کاشت مو نیز در این کشور به وفور صورت می گیرد. از این رو بیشترین پیوند مو نسبت به کشورهای عربی و انگلستان را به خود جذب می کند. قیمت پیوند مو و خدمات در این کشور مناسب تر از دیگر کشورهای اروپایی است. هزینه متوسط کاشت مو در ترکیه حدود 2000 یورو است که بسته به خدمات و کلینیک می تواند کمی بیشتر یا کمتر شود.  

>> کاشت مو در هند

ارزان ترین کشور برای پیوند مو مربوط به کشور هندوستان است. ولی مسافت بالایی که از کشورهای اروپایی تا هند وجود دارد و مهم تر از آن نداشتن اطمینان از خدماتی که در کلینیک های این کشور ارائه می شود نسبت به کشور ترکیه متقاضیان کمتری از کشورهای اروپایی دارد. هزینه متوسطی که برای کاشت مو در هند برآورد می شود 1000 یورو است که رقم بسیار مناسبی است.  

>> کاشت مو در مجارستان

مجارستان هم یکی از ارزانترین کشورهایی است که در اروپا اقدام به کاشت مو در آن هزینه کمتری در بر دارد. علاوه بر این مجارستان یکی از پرطرفدارترین مقاصد پیوند مو برای کشورهایی مانند آلمان، اتریش، سوئیس و ... است. سفرهای هوایی کم هزینه و خدمات پیوند مو خوب با قیمت پایین در این کشور مزید بر علت شده است. هزینه متوسط کاشت مو در مجارستان 1700 یورو است.  

>> کاشت مو در لهستان

لهستان نیز با قیمت بسیار مناسب ارائه خدمات پیوند مو را انجام می دهد. خدماتی از این قبیل در کشور لهستان هم دارای طرفداران زیادی است؛ زیرا پزشکان زیادی از آمریکا از سال 2000 به بعد در این کشور اقدام به بازسازی کلینیک کرده اند و به فعالیت خود ادامه دادند. این کلینیک ها کار خود را به صورت پیشرفته انجام می دهند و باعث شده اند تا جذابیت این عمل در کشور لهستان برای دیگر ساکنان اروپا بیشتر شود. علاوه بر این هزینه کاشت مو به طور متوسط در لهستان 1500 یورو است که قیمت مناسبی محسوب می شود.  

>> کاشت مو در آمریکا

یکی از اولین کشورهایی که در زمینه ی کاشت مو فعالیت خود را شروع کرد و عمل کاشت را توسعه داد، کشور آمریکا نوآوری هایی را هم در زمینه این عمل به وجود آورد و تحقیقات گسترده ای را صورت داد. حال یکی از گرانترین کشورها در این زمینه هم آمریکا است که هزینه متوسط این عمل بین 15000 تا 25000 دلار هزینه را به خود اختصاص داده است.  

>> کاشت مو در تایلند

کشور تایلند نیز یکی از سردمداران این عمل هستند و معتقدند بهترین جراحان را با قیمت پایین در خدمت افراد متقاضی کاشت قرار می دهند. هزینه متوسط کاشت در تایلند چیزی حدود 1000 یورو است که می توان اظهار داشت در واقع قیمت مناسب تری را نسبت به دیگر کشورها حتی ایران به خود اختصاص می دهد. همچنین در این کشور خدمات نیز به نحو احسن در اختیار بیماران قرار می گیرد. این کشور آسیای شرقی برای اهالی آسیا و حتی اروپا مقصدی خوب برای عمل های زیبایی زیر نظر پزشکان متخصص و ماهر است.  

>> کاشت مو در بریتانیا

یکی از بزرگترین کشورها در زمینه ی عمل زیبایی کاشت مو، بریتانیا است. زنان و مردان زیادی از کشورهای مختلف برای این عمل به این کشور سفر می کنند. هر چند هزینه کاشت در بریتانیا بالاست ولی خیلی از افراد آن را می پذیرند. هزینه متوسط این عمل در بریتانیا معادل 3000 تا 8000 پوند است. این کشور از تکنولوژی های برتر نیز در این زمینه استفاده می کند و نتایج پیوند مو نیز بسیار مطلوب و مورد توجه است.  

>> هزینه کاشت مو در سایر کشورها

در کشورهای دیگر نیز هزینه های متفاوتی برای این عمل مشاهده می شود. به عنوان مثال کاشت مو در اسپانیا حدود 2300 یورو، در فرانسه 4100 یورو، در هلند 3000 یورو هزینه متوسط در بر دارد. البته کیفیت کاشت و جراحی های زیبایی در کشور ما بسیار مورد قبول است به گونه ای که اکثر کشورهای حوزه خلیج فارس و حتی کشورهای اروپایی به خوبی به این امر واقفند. از این رو سالانه تعداد زیادی متقاضی از کشورهای اطراف به ایران می آیند تا از خدمات جراحی های زیبایی و پیوند مو توسط متخصصان خبره بهره ببرند. به همین علت اکثر ایرانیان ترجیح می دهند در کشور خود اقدام به کاشت بخش طاسی مو و جراحی های زیبایی بپردازند و نتایجی مطلوب هم می گیرند. این افراد با توجه به نیاز و هزینه خود می توانند از کلینک های مختلف که ممکن است محدوده ی قیمتی مناسب تری داشته باشند را پیدا کرده و از خدمات آن ها بهره ببرند. در این صورت اگر نیاز به ترمیم باشد دسترسی به فرد ارائه دهنده خدمات راحت تر است و نیازی به سفر به کشوری دیگر وجود ندارد. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد کاشت مو مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.

کلینیک پوست و مو رز ارائه دهنده خدمات پوست و مو و زیبایی در تهران با پیشرفته ترین امکانات می باشد.

 


:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: برچسب‌ها: کاشت مو , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

تفاوت های کاشت مو و میکرواسکالپ سر

>> تفاوت کاشت مو و میکرواسکالپ سر

کاشت مو جز روش هایی است که به زیبا سازی چهره و یا درمان کم مویی در ناحیه ی سر کمک می کند. البته روش های متعددی با ترفندهای مختلف برای درمان طاسی به کار گرفته شده است که هر کسی یک نوع از این درمان ها را می پسندد. گاهی اوقات فقط سلیقه ی فرد نمی تواند در انتخاب نوع روش ترمیم مو مؤثر باشد و هزینه های اجرای آن ها نیز عاملی محدود کننده برای فرد قلمداد می شود.   تفاوت های کاشت مو و میکرو اسکالپ سر  

از این رو سعی می شود روش های متعدد با هم مقایسه گردد تا فرد متقاضی بتواند با درک بیشتری نسبت به این روش ها اقدام کند و نتیجه ی کار بیشتر مد نظر او باشد. میکرواسکالپ مو نیز یکی از روش هایی است که در کنار کاشت مو حتی گاهی اوقات برای تکمیل کاشت مو مورد استفاده قرار می گیرد و یک سری مزایا و معایب نیز دارد.   تفاوت های کاشت مو و میکرو اسکالپ سر  

>> کاشت مو و میکرواسکالپ مو چگونه انجام می گیرند؟

با پیشرفت علم و تکنولوژی روش های بسیاری برای کاشت مو و ترمیم مو به وجود آمده اند. در روش های مختلف کاشت مو، از بخش بانک مو که در قسمت های خاصی از سر قرار دارند مانند پشت سر و پشت گوش، فولیکول های مو برداشته می شود و در ناحیه ی مورد نظر کاشته می شود. این فولیکول ها مدتی طول می کشد تا به شرایط جدید عادت کنند از این رو بعد از مدتی موها شروع به ریزش می کنند و با رشد دوباره ی موها پس از یک دوره ی چند ماهه به خوبی می توان مویی طبیعی و زیبا را در ناحیه ی طاسی سر مشاهده کرد. این مراحل در روش های مختلف ممکن است تفاوت های اندکی با هم داشته باشد و از دستگاه های مختلفی برای این منظور استفاده شود. ولی به طور کلی کاشت مو همین روند را دارد. میکرواسکالپ مو یک روش ترمیمی دیگر است که در ناحیه ی کف سر به کار می رود. در میکرواسکالپ، به جای کاشت موی طبیعی از جنبه های بصری این روش استفاده می شود و با ایجاد هاشورهایی در کف سر ظاهر ناحیه ی طاسی را به نحوی بهبود می بخشند. در این روش معمولاً هزینه کمتر از روش های کاشت است ولی شاید زیبایی آن ها چندان قابل مقایسه نیست. معمولاً از روش های میکرواسکالپ برای کسانی که کاشت مو انجام داده اند و به دلیل وجود بانک موی ضعیف تراکم لازم ایجاد نشده است، نیز استفاده می شود. پس از این که نتیجه ی کاشت مو کامل شد و فرد مراحل رشد مو را پشت سر گذاشت، ممکن است حتی برخی نواحی اصلاً کاشت مو جواب ندهد به همین خاطر در این بخش ها و بین موهای کاشته شده، از روش میکرواسکالپ برای پرپشت نشان دادن موها استفاده می شود.  

>> تفاوت های کاشت مو با میکرواسکالپ مو

  1. در روش میکرواسکالپ مو، در اصل مویی وجود ندارد که شاهد رشد یا تراکم آن باشیم. میکرواسکالپ حالتی شبیه هاشور در ابرو را نشان می دهد که به پرپشت شدن ظاهری موها می انجامد؛ اما در روش کاشت ابرو از موهای طبیعی بدن استفاده می شود و پس از تکمیل نتیجه ی درمان، موهای کاشته شده مانند یک موی طبیعی رشد می کند، نیاز به اصلاح دارد و حتی ممکن است ریزش یا پرپشت شدن را به دنبال داشته باشد.
  2. کاشت مو معمولاً هزینه ای بیشتر نسبت به میکرواسکالپ دارد. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که در روش میکرواسکالپ موها، کاری که پزشک یا تکنسین انجام می دهد به مراتب راحت تر و ساده تر از کاشت مو است. به همین علت هزینه ها هم به مراتب متفاوت است.
  3. در روش های کاشت، قبل از اقدام برای اجرای این کار فرد باید آزمایشات متعددی را انجام دهد و از لحاظ پزشکی در موارد مختلفی مورد درمان قرار گیرد؛ اما در روش میکرواسکالپ نیازی به آزمایش های تشخیصی وجود ندارد و معمولاً کار در یک جلسه ی کار و یک جلسه ی ترمیمی صورت می گیرد. زمان انجام هر دو روش بسته به وسعت منطقه ی درمان دارد.
  4. زمانی که برای کاشت مو و میکرواسکالپ یک ناحیه مورد نیاز است، تفاوت دارد. در روش کاشت مو زمان بسیار بیشتری نسبت به میکرواسکالپ نیاز است و ممکن است ساعت ها و حتی جلسه های متعددی برای کاشت نیاز به مراجعه به مراکز درمانی پوست و مو باشد.
  5. در میکرواسکالپ مو همان لحظه نتیجه کار قابل مشاهده است؛ اما در کاشت مو باید فرآیند رشد مو کامل شود که این فرآیند تا مرحله ی تکمیل کامل ممکن است حتی بیش از یک سال طول بکشد و به مرور نتیجه کامل تر و بهتر می شود.
  6. در روش های کاشت مو جراحی و زخم هر چند اندک در ناحیه ی بانک مو و نواحی مورد نیاز برای کاشت مو صورت می گیرد. از این رو مراقبت های پس از کاشت بیشتر از مراقبت هایی است که در میکرواسکالپ مورد نیاز است.
  7. روش های مختلفی که برای کاشت در نواحی مختلف سر انجام می شود، نتیجه مویی طبیعی است ولی در میکرواسکالپ حالتی شبیه به رنگ و نقش بر پوست سر دارد و ممکن است با دقیق شدن از ناحیه ی نزدیک قابل تشخیص باشد.

روی هم رفته می توان گفت که میکرواسکالپ و کاشت مو هر کدام در مواقعی می توانند کارساز باشند. به عنوان مثال هنگامی که در نواحی از سر کاشت جوابگو نیست می توان از میکرواسکالپ استفاده کرد و یک روش تکمیلی خوب برای بهتر نشان دادن موهای سر در ناحیه ی طاسی است. همچنین در ریزش های موی قارچی و سکه نیز می تواند روشی مناسب باشد. ولی در هر صورت استفاده از کاشت مو بسیار مناسب تر است و در شرایطی که می توان از کاشت مو استفاده کرد به عهده گرفتن هزینه ی این کار مقرون به صرفه تر و ارزشمند تر از روش میکرواسکالپ است. معمولاً تعداد کمی از افراد به خصوص در سنین بالاتر روش میکرواسکالپ را نمی پسندند و حاضر نیستند از آن استفاده کنند. ولی روش کاشت روشی پرطرفدار است که هر کسی در هر سنی می تواند از آن بهره ببرد و نتیجه تقریباً در تمامی موارد دائمی است. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد کاشت مو مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.

کلینیک پوست و مو رز ارائه دهنده خدمات پوست و مو و زیبایی در تهران با پیشرفته ترین امکانات می باشد.



:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: برچسب‌ها: کاشت مو , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

کاشت مو به روش FUG و مزایای آن

>> کاشت مو به روش FUG 

کاشت مو روش های مختلفی دارد که از گذشته تا کنون دچار تحولات زیادی شده است. روش های ابتدایی نتوانستند چندان مطلوب به نظر برسند و سعی شد ایرادات آن در مراحل بعد برطرف شود و روش های جدیدی پایه گذاری شد. این روند تا کنون همچنان ادامه دارد و هر چند وقت یک بار، روش های جدیدی از کاشت مو پا به عرصه ی وجود می گذارد. روش FUG جز جدیدیترین متد هایی است که برای کاشت وجود دارد و توانسته به سمت کامل تر شدن این روش ها پیش رود.   کاشت مو به روش FUG  

افرادی که از روش FUG کاشت مو استفاده می کنند موهایی طبیعی با خط رویش موی طبیعی در ناحیه ی کاشت مشاهده می شود که سبب می شود تا به خوبی نتیجه مد نظر بیمار باشد.

 

>> کاشت مو به روش FUG

FUG یا پیوند واحد فولیکولی در اصل روشی جراحی برای درمان ریزش مو است. این روش بیشتر به عنوان یک مکمل برای عمل کاشت مو مورد استفاده قرار می گیرد. در روش FUG قوانین و اصول کاشت مو بیش تر از روش های قبل مورد توجه واقع شده است.   کاشت مو به روش FUG  

تمامی تفاوت هایی که در روش FUG وجود دارد به نحوه کاشتن مو در نواحی مورد نظر بر می گردد. در مرحله اول این روش مانند دیگر متد ها مو را از پشت سر برداشته و بدون جراحی و با بهره گیری از دستگاه های اتوماتیک این کار ها را انجام می دهند. سپس فولیکول های مو را در بخش جلویی سر کاشت می دهند.  

>> مراحل مختلف کاشت مو به روش FUG

برای شروع کاشت مو به روش های مختلف و FUG باید ابتدا یک سری آزمایشات و جلسات مشاوره توسط پزشک انجام گیرد تا در صورتی که مشکلی از بابت سلامتی در فرد وجود دارد یا دچار حساسیت و ... است بررسی ها و درمان های لازم قبل از اقدام به کاشت به خوبی انجام گیرد. سپس در شروع جلسه ی کاشت مو ابتدا از داروهای ضد تهوع و درد، آرام بخش و داروهای بیهوشی موضعی برای راحتی حال بیمار استفاده می شود.  

>> مرحله اول روش FUG

ابتدا بخش خط موی جلوی سر مشخص می شود. این کار با نظارت بیمار و فرد متقاضی و تا حدی با سلیقه ی فردی اعمال می شود. سپس ماده ی آرام بخش به بیمار تزریق می شود و این ماده به آرامی موجب ایجاد حالت خواب آلودگی در فرد متقاضی کاشت مو می شود. همچنین تزریق مواد بی حسی موضعی در بخش های سر و به طور کامل در پوست سر باعث می شود که در حین عمل برداشت مو دردی احساس نشود و کار راحت تر پیش رود. البته این فرآیند در طول روز و بارها انجام می گیرد تا درد جراحی به مراتب کمتر شود.  

>> مرحله دوم کاشت مو به روش FUG

با دستگاه های اتوماتیک و کاملاً عاری از میکروب و ضد عفونی شده، یک نوار پوستی از بخش بانک مو برداشته می شود و در ظرف مناسب قرار داده می شود. سپس به کمک تکنیک Closure Trichophytic محل زخم را بخیه می کنند. بخیه ها را به صورتی انجام می دهند که در کمترین زمان ممکن بدون ایجاد اسکار قابل توجه درمان و بهبودی حاصل گردد.  

>> مرحله سوم کاشت مو به روش FUG

در کلینیک های حرفه ای و معتبر، برای برداشت مو و فولیکول های آن از بخش جدا شده از بانک مو، از میکروسکوپ های فوق حرفه ای استفاده می کنند؛ زیرا دو دلیل رشد ضعیف مو کم آبی و تروما است. به همین علت این میکروسکوپ ها بدون گرما کار می کنند و بزرگنمایی لازم را دارند. از این رو مانع از خشک شدن یا ترومای مکانیکی فولیکول ها می شوند. همچنین انشعاب دقیق تر و بهتری از فولیکول های مو ایجاد می کنند. این فولیکول ها بسته به شرایط بانک مو و ناحیه ی کاشت در بخش مورد نظر برای کاشت آماده می شوند.  

>> مرحله چهارم کاشت مو به روش FUG

در این مرحله فولیکول های مو به بخش گیرنده پیوند زده می شود. این کار بسته به حجم منطقه ی کاشت تا چند ساعت طول می کشد. برای این کار شکاف های کوچکی در بخش پوست ایجاد می شود و به صورت کاملاً ماهرانه و با ظرافت فولیکول های مو را در ناحیه ی مورد نظر قرار می دهند. هر چه تجربه تکنسین بیشتر باشد درصد موفقیت بیشتر است. هنگامی که کاشت مو کامل شد، محل کاشت و اهدا کننده ی مو پانسمان می شود و توصیه های بعد از عمل نیز به بیمار داده می شود. استراحت و مراحل بعدی به طور کامل برای فرد توضیح داده می شود.

>> فرآیند بهبود پس از انجام عمل کاشت مو به روش FUG

بیماران متقاضی کاشت مو معمولاً پس از یک تا دو روز می توانند کارهای روزمره ی خود را انجام دهند. البته باید به دلیل این که فولیکول های مو هنوز به طور کامل در جایگاه خود قرار نگرفته اند و به اصطلاح شل هستند، از انجام کارهای سنگین تا 10 روز خودداری شود. به احتمال زیاد عمل کاشت به روش های مختلف از جمله FUG دارای درد در ناحیه ی دهنده است. این درد پس از تمام شدن بی حسی این منطقه بیشتر می شود که برای از بین بردن این مشکل داروهای مسکن و آرام بخش برای فرد تجویز می شود.  

>> مزایای کاشت مو به روش FUG

نتایج کاشت مو به روش FUG دائمی است و نگرانی از بابت ریزش بی رویه ی مو در بخش کاشت وجود ندارد. گرفت هایی که از بانک مو برداشت می شود بیش از 90 درصد سالم باقی می مانند که دلیل این امر می تواند به دستگاه های اتوماتیک و حساسی که در مراحل مختلف از آن ها استفاده می شود برگردد. همچنین موهایی که رشد مجدد داشته اند، کاملاً به صورت طبیعی رشد می کنند و حالت آن ها نیز طبیعی است. اگر خط کاشت مو توسط پزشک با تجربه طراحی شود و کاشت ظریفانه صورت گیرد در اکثر اوقات تشخیص کاشت مو بسیار مشکل است و حالت طبیعی موها زیبایی لازم را به فرد می دهد. این روش برای افرادی که دچار ریزش موی دائمی هستند و در بخش پشت سر خود بانک موی قوی دارند بسیار مناسب است. البته باید سلامت جسمی کاملی داشته باشند تا بتوانند از این روش به نحو احسن استفاده کنند. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد کاشت مو مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.

کلینیک پوست و مو رز ارائه دهنده خدمات پوست و مو و زیبایی در تهران با پیشرفته ترین امکانات می باشد.



:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: برچسب‌ها: کاشت مو , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

 تأثیر ژنتیک در کاشت مو

>> تأثیر ژنتیک در کاشت مو

کاشت مو نتیجه ی برداشت مو از بخش بانک مو و پیوند آن به بخش های دیگر سر و صورت است. در برخی افراد به دلیل کم پشتی این اقدام صورت می گیرد ولی اکثر افرادی که اقدام به کاشت مو می کنند دچار طاسی و ریزش موی ژنتیکی هستند. معمولاً ریزش مو به دلیل ژنتیک با دارو درمان نمی شود و می توان پس از ریزش مو آن را با کاشت مو جبران کرد. برخی از افراد که دچار طاسی هستند نگران این مسئله می باشند که بعد از کاشت مو نیز موها شروع به ریزش کند و باز طاسی آن ها برگردد.   ژنتیک در کاشت مو

  در این مقاله می خواهیم به این مبحث بپردازیم که کاشت مو در افرادی که دارای مشکل ژنتیکی ریزش مو هستند تا چه حد موفقیت آمیز است.

>> دلیل ریزش مو ارثی چیست و از چه زمانی شروع می شود؟

احتمال ریزش موی ارثی در افرادی به وجود می آید که در خانواده یا فامیل های نزدیک خود این عامل وجود دارد. برخی از دانشمندان معتقدند یک ناهنجاری ژنتیکی باعث می شود که در سنین بالای 25 سال فولیکول های مو شروع به کوچک شدن کنند و به تبع از آن ها موها نازک شده و به مرور از بین بروند.   ژنتیک در کاشت مو  

معمولاً این اتفاق بالای 25 سال می افتد و فرد به آرامی در بخش های جلویی سر خود رو به عقب شروع به طاس شدن می کند. اکثر این افراد اعتماد به نفس خود را از دست می دهند و به دنبال راهی برای درمان طاسی خود هستند؛ اما مشکل طاسی به خوبی توسط روش کاشت مو درمان می شود و فرد زیبایی ظاهری خود را به دست می آورد.  

>> درمان ریزش موی ارثی و کاشت مو

اولین کاری که اکثر مردم می کنند مراجعه به متخصص پوست و مو است. معمولاً برای این افراد آزمایش هایی تجویز می شود که نشان دهد علت ریزش مو چیست سپس تجویز دارویی صورت می گیرد. اگر در آزمایش ها عامل ریزش موی ارثی مشخص شد شاید نتوان چندان به درمان های دارویی امیدوار بود. درمان های دارویی در این موارد تا زمانی نتیجه بخش است که از آن ها استفاده می شود. حتی گاهی اوقات این داروها هر چند ریزش مو را کم می کنند ولی در زمانی طولانی تر طاسی اتفاق می افتد. ولی به هر حال اولین اقدامی که برای ریزش مو صورت می گیرد استفاده از مواد مکمل و داروها است. اگر این داروها جواب نداد و بخش جلویی سر دچار طاسی شد، آن گاه روش دیگری مانند کاشت مو می تواند موثّر باشد. در ابتدا کاشت مو برای کسانی استفاده شد که دچار ریزش موی ژنتیکی بودند و تا کنون نیز توانسته موفق باشد. معمولاً ریزش موی که به علت های دیگر مانند کمبود ویتامین ها و املاح معدنی یا آهن صورت می گیرد با دارو از بین می رود و نیازی به کاشت مو نیست.  

>> موفقیت کاشت مو در ریزش مو ژنتیکی

ژنتیک و کاشت مو رابطه ی تنگاتنگی با هم دارند. به دلیل این که کاشت مو در افرادی با زمینه ی ژنتیکی بیشتر صورت می گیرد، این عامل بیشتر در روش های کاشت مو بررسی می شود. همانطور که گفته شد دلیل ریزش مو ضعیف شدن فولیکول های مو است که در نهایت باعث از بین رفتن فولیکول و در نهایت مو می شود. هنگامی که از بخش دیگر سر موهایی با فولیکول سالم به این بخش انتقال داده می شود، این موها رشد کرده و می توانند مانند موی سالم رشد کنند. بهتر است افراد متقاضی کاشت مو این نکته را مد نظر قرار دهند که درصد بسیار بالایی از کاشت مو در افراد دارای ریزش مو ژنتیکی با موفقیت انجام شده و تا سالهای زیادی نیز به رشد خود ادامه داده است. از این رو نگرانی از بابت ریزش مجدد موها وجود ندارد. پی می توان گفت که اگر سن مناسبی برای کاشت مو داشته باشید نگرانی از بابت تأثیر ژنتیک در ریزش مو نخواهید داشت و می توانید به راحتی برای کاشت اقدام کنید. همچنین داروهایی که به عنوان تقویت کننده در مراحل بعد از کاشت مو برای فرد تجویز می شود، به خوبی جوابگوی نیاز فولیکول های مو است و آن را تقویت می کند. از این رو در طی دوره ی درمان به خوبی قوی می شوند و امکان ریزش آن ها به حداقل می رسد.  

>> بهترین سن برای کاشت مو در افراد دارای ریزش مو ژنتیکی

افرادی که دارای ریزش موی ژنتیکی هستند، بهتر است منتظر بمانند تا این روند کامل شود. به طور معمول چند سال طول می کشد تا ریزش مو کامل شود و ژن موثّر در این بخش فعالیت خود را به انجام برساند. اگر کاشت مو در زمانی زودتر صورت گیرد، موهای کاشته شد احتمال ریزش بالاتری دارند و ممکن است در زمره ی موهای تحت تأثیر ژن موثّر در ریزش مو قرار گیرند. سن مناسب برای کاشت مو در افراد مختلف ممکن است متفاوت باشد. در این مورد بهتر است با پزشک متخصص پوست و مو مشورت داشته باشید تا بتواند با بررسی هایی که روی موها انجام می دهد، پیشنهاد دهد که بهترین زمان کاشت چه سنی است. ولی به صورت معمول زمان کاشت مو موثّر بالای 30 سال است و در سنین پایین تر احتمال دارد موفقیت در ماندگاری مو کمتر باشد.  

>> بهترین روش کاشت مو در افراد دارای زمینه ژنتیکی ریزش مو

اگر به دنبال یک روش خوب برای کاشت مو هستید، بهتر است که بدانید افراد دارای زمینه ی ژنتیکی ریزش مو می توانند از تمامی روش ها استفاده کنند. این که کدام روش مفیدتر است، بسته به این مسئله است که میزان ریزش مو و وضعیت بانک مو در فرد چگونه است. همچنین داشتن یک سری شرایط مانند بانک موی قوی، فولیکول های سالم، هزینه و ... می تواند در انتخاب روش موثّر باشد. به طور کلی سعی می شود همیشه از روش های جدیدتر و به روز تر برای کاشت مو استفاده شود؛ زیرا این روش ها معایب روش های قبلی را از بین برده اند و تکمیل تر هستند. ولی بهتر است برای انتخاب روش کاشت، به دکتر خود اعتماد کنید تا از بین روش های موجود هر کدام که با شرایط شما همخوانی بیشتری دارد انتخاب کرده و برای شما انجام دهد. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد کاشت مو مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.

جهت ورود به وب سایت کلینیک پوست و مو رز بر روی لینک زیر کلیک نمایید

کلینیک پوست و مو رز



:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: برچسب‌ها: کاشت مو , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

دوره رشد مو پس از کاشت مو

>> دوره رشد مو پس از کاشت مو

کاشت مو به عملی گفته می شود که طی آن فولیکول های مو از ناحیه ی بانک مو برداشته و به بخش کم پشت سر انتقال داده می شوند. موهای کاشته شده باید زمان داشته باشند تا بتوانند خود را با محل کاشت مو تطبیق دهند.   رشد مو پس از کاشت مو  

دوره ی رشد مو پس از این عمل به مراحل مختلفی تقسیم بندی می شود که به بررسی این دوره می پردازیم.  

>> دوره رشد مو به چند مرحله تقسیم می شود؟

به طور کلی دوره رشد مو دارای سه مرحله است. بین فولیکول های موجود در سر یا هر نقطه ای از بدن، برخی از موها در مرحله ی رشد خود قرار دارند، برخی در مرحله  ریختن و تعویض مو هستند و برخی دیگر در حال سپری کردن مرحله ی استراحت می باشند.   رشد مو پس از کاشت مو  

  1. مرحله تلوژن اولین مرحله است که 14 درصد از فولیکول های مو را شامل می شود. این موها در مرحله ی استراحت برای اولین بار یا پس از مرحله ی جایگزینی هستند که بعد از آن رشد مو شروع می شود. زمان دوره تلوژن حدود 3 ماه است.
  2. مرحله آناژن مرحله ای است که بین یک و نیم تا 7 سال طول می کشد و در افراد مختلف متفاوت است. به طور کلی 85 درصد از موهای فرد در این مرحله قرار دارند. به این مرحله رشد فعال نیز گفته می شود.
  3. مرحله کاتوژن پایان دوره ی رشد فعال برای مو است. به صورت میانگین مو به مدت 3 هفته در این دوره قرار می گیرد. فقط 1 درصد از موها در این مرحله هستند.

      ریزش مو در بهار و پاییز به حداکثر خود می رسد و متاثر از تغییر آب و هوا و روشنایی روز است. به طور معمول ریزش بین 60 تا 100 تار مو در روز امری طبیعی است. حداکثر رشد مو در ماه حدود 1.25 سانتی متر است که بیشترین رشد را به طور معمول در سن 15 تا 20 سالگی می توان دید. افراد سفید پوست به طور معمول موهای پرپشت تری دارند و تعداد موهای آن ها بیشتر از افراد سرخ پوست است. این که مو چه جنسی داشته باشد به شدت بسته به سیستم عصبی و ژنتیک فرد است. هیجانات می توانند در این پروسه تغییراتی به وجود آورند و باعث ریزش مو یا مشکلاتی از این قبیل شوند. سیستم گردش خون سالم نیز در پرپشتی مو تأثیر به سزایی دارد.  

>> دوره رشد مو پس از کاشت مو

رشد مو پس از کاشت ممکن است دارای دوره های متفاوتی باشد. اگر متقاضی کاشت مو هستید بهتر است از روند این دوره باخبر باشید تا دچار استرس نشوید.  

>> ماه اول پس از کاشت مو

در روزهای اول احتمال دارد فرد در بخش بانک مو احساس تورم داشته باشد که عادی است. قرمزی هایی نیز در این بخش ها دیده می شود. این علائم تا 2 هفته بعد کامل از بین می روند. در دو هفته ی اول باید حتماً به این نکته توجه داشت که توصیه های پزشک کاملاً مد نظر قرار بگیرد. معمولاً ورم از هفته دوم برطرف می شود. در بخش کاشت مو پوسته ی نازکی دیده می شود که با شستشوی کامل و ملایم این پوسته ها می افتند. در هفته ی سوم پس از کاشت مو معمولاً موهایی که کاشته شده بودند شروع به ریزش می کنند و تا یک هفته بعد به طور کالم می ریزند. البته نباید نگران باشید چون این روند کاملاً طبیعی است زیرا به فولیکول های مو شوک وارد شده تارهای جدا شده از پیاز مو باعث می شود تا شروع به بزیش کند. سپس این فولیکول ها وارد مرحله ی استراحت می شوند و می تواند این زمان در هر کسی متفاوت باشد.  

>> ماه دوم تا چهارم پس از کاشت مو

موهای جدید در این دوره بیرون می آیند و رشد می کنند. موهای جدید نازک و کم پشت اند و موهای طبیعی نیز دوباره رشد می کنند. ناحیه ی بانک مو نیز کاملاً طبیعی می شود و از حالت قرمزی در می آید. ممکن است این دوره رشد مو در برخی از افراد زمان بیشتری طول بکشد. در این صورت اصلاً نگران نباشید زیرا شرایط بدنی هر کسی با دیگری متفاوت است.  

>> ماه پنجم تا ماه نهم پس از کاشت مو

در این دوره حتی می توانید موهای خود را کوتاه کنید! حالا دیگر حس مودار بودن می کنید. البته هنوز هم موها کم پشت هستند ولی به هر حال قابل مشاهده اند. در این دوره پس از کاشت مو به مرور ضخیم شدن و پرپشت شدن موهای خود را می بینید. حالت انعطاف پذیر پوست سر در بخش بانک مو که از حالت طبیعی خارج شده بود تا آخر ماه نهم کاملاً طبیعی می شود.  

>> تغییرات سال اول پس از کاشت مو

در طول سال اول بیشتر موهایی که در کاشت مو به منطقه طاسی انتقال داده شده است رشد می کنند. ممکن است در این زمان موها هنوز حالت طبیعی به خود نگرفته باشند و مجعد و فردار باشند. این حالت به دلیل دارا بودن زخم در ناحیه ی کاشت پیاز مو به وجود آمده است؛ اما باز هم نگرانی از این بابت وجود ندارد و موها به زودی حالتی طبیعی به خود می گیرند.  

>> سال دوم به بعد پس از کاشت مو

در این زمان مو رشد خود را کامل کرده است، حالت مو به صورت طبیعی است و مانند دیگر موهای سر بیمار شده است. البته هنوز هم احتمال دارد در این منطقه حجم موها افزایش پیدا کند و موها پر پشت تر شوند. موها بلندتر می شود. پس از این دوران شما موهای طبیعی دارد. در برخی از افراد دیده شده که موهای کاشته شده پس از سالهای زیادی شروع به کم پشت شدن می کند. این روند ممکن است در موی طبیعی انسان نیز دیده شود. ولی باید بدانید که موهای که از طریق کاشت مو حاصل شده اند در اکثر مواقع می توانند تا پایان عمر به صورت استاندارد و زیبا فرد را همراهی کنند. ولی در هر صورت تقویت مو چه موی کاشته شده چه طبیعی به صورت دوره ای می تواند تأثیر زیادی در ماندگاری موی فرد داشته باشد تا بهتر بتواند زیبایی خود را تأمین کند. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد کاشت مو مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.

جهت ورود به وب سایت کلینیک پوست و مو رز بر روی لینک زیر کلیک نمایید

کلینیک پوست و مو رز



:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: برچسب‌ها: کاشت مو , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

کاشت مو به روش ترکیبی چگونه صورت می گیرد؟

>> کاشت مو به روش ترکیبی

کاشت مو روش های متعددی دارد. روز به روز روش های کاشت مناسب تر و به روز تر می شوند. به همین خاطر است که در سال های اخیر متقاضیان پیوند مو بسیار بیشتر از گذشته شده اند و می توانند نتیجه ای به مراتب بهتر و طبیعی تر از کاشت مو داشته باشند. روش های FIT, FUT نام آشناترین روش هایی هستند که اکثر افراد آن ها را شنیده اند. با توجه به این که هم پوشانی مزیت ها و معایب این روش ها می تواند نتیجه ی کار را بهتر و مناسب تر کند، برخی از پزشکان به صورت ترکیبی از روش های کاشت مو FIT, FUT بهره می برند.

  کاشت مو به روش ترکیبی  

دلیل این امر می تواند به دست آوردن تراکم بیشتر باشد که در این روش ایجاد می شود و تعداد گرافت بیشتری از مو برای کاشت استفاده می شود. همچنین زمان کمتری نیز برای کاشت مو صرف می شود و سبب می شود تا از بانک موی فرد متقاضی کاشت، حداکثر استفاده برده شود. روش ترکیبی کاشت مو برای زمانی که مقدار طاسی در فرد بیشتر است استفاده می شود.  

کاشت مو به روش ترکیبی

 

>> کاشت مو به روش ترکیبی چگونه صورت می گیرد؟

به دلیل این که کاشت مو برای افرادی که در ناحیه ی وسیع تری از سر خود دچار طاسی هستند اگر به روش معمول انجام گیرد، کم پشتی بیش از حد را در بخش پشتی سر ایجاد می کند برای این افراد روش ترکیبی پیشنهاد می شود و کاشت مو به روش های معمول اف آی تی و اف یو تی قابل اجرا نیست و نمی توان این حجم از گرافت را برای این افراد در یک روش به دست آورد. از این رو از هر دو روش در کنار هم استفاده می شود تا بتوان حداکثر پوشش را در منطقه ی طاسی سر ایجاد کرد و ظاهری متناسب به فرد داد. در روش ترکیبی ابتدا روش اف یو تی اجرا می شود. در این روش شکاف عریضی از پشت سر بیمار به عنوان بانک مو برداشته می شود و به کار گرفته می شود. سپس در مرحله ی بعد یا چند روز بعد روش بدون جراحی اف آی تی مورد استفاده قرار می گیرد. در روش ترکیبی کاشت مو، 7000 تا 9000 تار مو یعنی 3000 تا 3500 گرافت از پشت سر برداشته می شود و در محل طاسی کاشت صورت می گیرد. البته اگر بخش پشت سر پرپشت باشد می توان تعداد گرافت بیشتری از ناحیه بانک مو برداشت کرد و تراکم بیشتری نیز در منطقه ی کاشت مو ایجاد کرد.  

>> مزیت های روش ترکیبی کاشت مو

  1. این روش تنها روشی است که می توان نتیجه ی دلخواه از آن را برای طاسی های وسیع به دست آورد به همین علت یک روش مطلوب و امتحان شده برای این افراد است می باشد.
  2. حجم تراکم موی بیمار پس از کاشت مو به روش ترکیبی حدود 30 درصد افزایش دارد که از مزیت های قابل توجه روش کاشت موی ترکیبی قلمداد می شود.
  3. برای انجام این روش کمترین زمان نسبت به بقیه ی موارد صرف می شود و می توان هر تعداد گرافت را در حدود 20 دقیقه برداشت کرد که البته به کیفیت ناحیه ی اهدا کننده نیز بستگی دارد.
  4. برداشت گرافت به تعداد زیادی قابل انجام است و تا 9000 فولیکول مو را می تواند در دسترس پزشک قرار دهد.
  5. روش به صرفه ای برای افراد با کاشت موی فوق وسیع و وسیع محسوب می شود.
  6. اگر کاشت مو به روش ترکیبی توسط پزشکی حاذق صورت گیرد حتی تشخیص جای زخم نیز بسیار مشکل است و مویی طبیعی و یکدست برای فرد ایجاد می شود.

 

>> معایب روش ترکیبی کاشت مو

در روش کاشت ترکیبی مو، تنها ایراد موجود جای زخم در روش اف یو تی است که می توان به ظرافت و کاشت تعدادی مو در جای زخم این مشکل را نیز برطرف کرد و از دیده شدن جای زخم جلوگیری کرد. البته در صورتی که پزشک کار خود را به خوبی انجام دهد هیچ ایرادی برای این روش نیز وجود نخواهد داشت و می توان با اطمینان خاطر برای کاشت ترکیبی مو اقدام کرد.  

>> نکات قابل توجه در روش ترکیبی کاشت مو

روش کاشت ترکیبی نیاز به دقت و تخصص بیشتری دارد. به دلیل این که گرافت برداشته شده از مو بیشتر از حالت های معمول است، اگر این کار به صورت تخصصی و استاندارد صورت نگیرد و نتیجه ی دلخواه حاصل نشود، احتمال ترمیم به دلیل ضعف ناحیه ی بانک مو بسیار کم می شود. عمق و زاویه ی کاشت مو در روش ترکیبی باید به دقت مد نظر قرار گیرد. برای ظریف بودن کاشت مو و نتیجه ی آن حتماً سعی می شود گرافت های تک مویی در بخش جلویی سر به کار می روند و گرافت های چند مویی را در بخش های وسطی مورد استفاده قرار می دهند. هنگامی که متقاضی کاشت مو به روش ترکیبی هستید یا فقط از این روش می توانید استفاده کنید باید در انتخاب پزشک خود دقت کافی داشته باشید. پزشکی می تواند در روش ترکیبی به خوبی عمل کند که مهارت کامل در انجام هر دو نوع کاشت موی اف آی تی و اف یو تی را داشته باشد. همچنین باید سابقه ای طولانی و چند ساله در انجام روش های متعدد کاشت مو داشته باشد تا بتواند کاشت موی ترکیبی را با مهارت و تخصص کافی انجام دهد. همچنین پزشک معالج باید بتواند ظرافت لازم را در برداشت گرافت به خرج دهد تا جای زخم پهن نشود. در روش ترکیبی به دلیل این که در اطراف اف آی تی خالی شدن موهای بیشتری نسبت به روش اف یو تی به تنهایی دیده می شود، باید پوشش دادن جای زخم با مهارت بیشتری صورت گیرد. همچنین باید برداشت مو به روش اف آی تی نیز به صورت استاندارد صورت گیرد تا مشکلاتی مانند کم پشتی واضح و نامناسب پشت سر صورت نگیرد. اگر بتوان در روش ترکیبی به گونه ای عمل کرد که شانس انجام برداشت های بعدی از بانک مو نیز وجود داشته باشد این کار بسیار مطلوب تر است و نتیجه ی روش کاشت مو نگران کننده نیست. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد کاشت مو مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.

جهت ورود به وب سایت کلینیک پوست و مو رز بر روی لینک زیر کلیک نمایید

کلینیک پوست و مو رز



:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: برچسب‌ها: کاشت مو , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

آشنایی با تاریخچه کاشت مو و تحولات آن

>> تاریخچه کاشت مو و تحولات آن

کاشت مو در گذر زمان تغییرات زیادی داشته و از ابتدا این گونه مدرن انجام نمی شد. برای بررسی تاریخچه کاشت مو جالب است بدانید که حدود 180 سال این روش درمانی برای طاسی قدمت دارد. این مساله نشان می دهد که با توجه به تأثیر مو در زیبایی، از قدیم افراد به دنبال روش هایی برای درمان طاسی بودند.   تاریخچه کاشت مو  

روش های کاشت مو و درمان طاسی ابتدا با پذیرش سخت تری شروع شد ولی در حال حاضر به یک روش پذیرفته شده و قابل قبول در جهان تبدیل شده است. روند تغییرات روش های درمانی هنوز هم ادامه دارد و ممکن است بتوانیم در آینده روش های بسیار بهتر و بهینه تری را برای درمان طاسی، کم پشتی و ریزش مو در بخش های مختلف صورت و سر شاهد باشیم. کاشت ابرو و ریش و سبیل نیز در حال حاضر انجام می گیرد که نتیجه ی هنرمندی و ظرافت افراد فعال در این عرصه است. نتایج نیز تقریباً همیشه قابل قبول بوده است.

 

تاریخچه کاشت مو  

>> کاشت مو از چه زمانی صورت گرفت؟

اولین بار که کاشت مو به صورت موفق اجرا شد، به سال 1822 در آلمان برای درمان طاسی برمی گردد. این کار توسط یک دانشجو و استادش صورت گرفت و بخشی از موی یک بیمار را از یک قسمت سر برداشته و به قسمت دیگر پیوند زدند. این کار تقریباً موفقیت آمیز بود. در مراحل بعدی نیز تعداد کمی از جراحان به مرور و بسیار محتاطانه از این روش استفاده کردند ولی تعداد آن ها بسیار کم بود. شاید دلیل این امر عدم اعتماد افراد به روش درمانی فوق بوده است.  

>> کاشت مو به صورت جدی از چه زمانی انجام شد؟

ابتدای قرن نوزدهم برای درمان طاسی هایی که بر اثر جراحات و سوختن به وجود آمده اند از روش پیوند مو استفاده می شد. طاسی شایع مردانه در قرن نوزدهم مورد توجه قرار گرفت و در ابتدا داروهای تقلبی به نام روغن مار توسط افرادی به شدت رایج شد و آگهی های زیادی در این مورد در روزنامه های آن زمان دیده می شود. ولی با نتیجه نگرفتن از این روش ها درمانگران پوست و مو به فکر افتادند تا چاره ای برای رویش مو در مناطق طاس بیندیشند. در سال های 1930 تا 40 روش های جدیدی برای کاشت مو در ژاپن توسعه پیدا کردند. در اوایل و قبل از جنگ جهانی دوم این روش ها فقط در ژاپن صورت می گرفت. دکتر S.Okuda که متخصص بیماری های پوستی بود در سال 1939 میلادی قسمت های دارای مو از پوست سر را با ضخامت بالا به قسمت های بدون مو در سر، پشت لب و ابرو اجرا کرد. بیش از 200 بیمار مبتلا به آلوپسی تراماتیک با این روش درمان شدند ولی باز هم تا سال 1959 روش این پزشک در دنیا اجرا نشد و در این سال در آمریکا اولین بار به اجرا درآمد.  

>> درمان بیماری طاسی وراثتی با کاشت مو

اولین بار که کاشت مو به شکل امروزی شروع شد در مقاله ای از یک استاد دکترای پزشکی برای درمانی مناسب طاسی وراثتی قلمداد شد. در این مقاله نتایج مطالعات پیشین و ایرادات آن ها را توضیح داده بود و ایشان موفق بودن کاشت مو را به دلیل غلبه ناحیه ی اهدا کننده اثبات کردند. پیوند مو که شامل غلبه اهدا کننده است مؤلفه های رشد مو را در قسمت های اهدا کننده بعد از کاشت مو نشان داده اند. دیگر مطالعات نیز نشان داد طاسی ژنتیکی می تواند توسط کاشت مو درمان شود. در طی زمان هنرنمایی پزشکان بر علم کاشت مو اثر گذاشت و روز به روز تکمیل تر و ظریف تر شد. فولیکول های مو در ابتدا به صورت چند تاری و به مرور به صورت یک تاری به منطقه ی اهدا شونده انتقال داده شدند که این روش های کاشت مو باعث شد تا محل مورد درمان به خوبی بتواند حالتی طبیعی و ایده آل را به خود بگیرد. البته در این بین و در کنار کاشت مو روش های جراحی برای درمان طاسی که اکثر بر مبنی پیوند و کشاندن پوست به منطقه ی طاسی بود صورت گرفت.  

>> شرایط کاشت مو در حال حاضر

زمان زیادی است که دیگر کاشت مو به یک روش شناخته شده و کامل تبدیل شده و افراد روز به روز بیشتر به سمت آن گرایش پیدا می کنند. با این حال هنوز هم روش های جدیدتری کشف می شوند که به کمک آن ها بتوان جراحی کاشت مو را بهتر و مؤثرتر انجام داد و نتیجه ی کار به صورت یک موی طبیعی بر روی سر و دیگر نقاط بدن بنشیند. پیوند مو به صورت یک موی زنده و غیر قابل شناسایی در منطقه ی اهدا تبدیل شده که بسته به هنر دست پزشک متخصص می تواند بسیار جالب باشد. ابزارهایی که در حال حاضر برای کاشت مو به کار می رود بسیار ظریف هستند و پیشرفت زیادی را در این عمل زیبایی به وجود آورده اند. روش های کاشت مو به صورت امروزی که بانک مو با دستگاه های تمام اتوماتیک صورت می گیرد نتیجه و درمان را بسیار سریع تر کرده و زخم های ظریفی که بر جای می گذارند نسبت به زخم های عمیق و طولانی مدت گذشته بسیار متفاوت است. معمولاً در کنار کاشت مو از داروهای ضد ریزش مو نیز استفاده می شود که برای افراد با ریزش موی ارثی می تواند بسیار مؤثر واقع شود. قبل از شروع درمان نیز جلسات مشاوره برگزار می شود تا بهترین عملکرد را در کاشت مو بتوان اجرا کرد. امروزه روش های متعددی مانند کاشت مو به روش FIT، سوپرگرافت و ... وجود دارد که نسبت به روش ترمیم موی HRT قدیمی بسیار طبیعی تر و استانداردتر صورت می گیرد و نتیجه ایجاد مویی قابل رشد و طبیعی در محل است. همچنین بانک مو نیز زخم کمتری نسبت به روش های قدیمی تر دارد و به سرعت ترمیم می شود و در طی یک دوره ی چند ماهه تا یک ساله نتیجه ی کاشت مو کامل می شود. همچنین کاشت مو در مناطق حساس تر مانند ابرو و صورت نیز اجرا می شود و نتیجه در این بخش ها نیز به دلیل ظرافت دستگاه های جدید رضایت بخش است. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد کاشت مو مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.

جهت ورود به وب سایت کلینیک پوست و مو رز بر روی لینک زیر کلیک نمایید

کلینیک پوست و مو رز



:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: برچسب‌ها: کاشت مو , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

کاشت مو چقدر زمان می برد؟

>> کاشت مو چقدر زمان می برد؟

مدت زمان لازم برای کاشت مو به فاکتورهای متعددی بستگی دارد مثل :   کاشت مو چقدر زمان می برد؟ 

 

1- تعداد گرافت هایی که در نقاط طاس و بدون مو کاشته می شوند

تعداد گرافت ها یا ریشه های موهایی که استخراج شده اند و سپس کاشته می شوند، مدت زمان لازم برای جراحی کاشت مو را تعیین می کنند. هر گرافت میتواند شامل 1 الی 5 تار مو باشد. بسیاری از کلینیک ها، چندین تار مو را در قالب یک گرافت در می آورند تا بتوانند با کاشت یک گرافت شاهد رشد 5 تار مو در سر باشند.

2- ادامه فرآیند کاشت مو

کاشت مو به روش های متفاوتی انجام ی شود و هر کدام از این روشها از نظر مدت زمان کاشت با یکدیگر تفاوت هایی دارند.

 

کاشت مو چقدر زمان می برد؟ 

 

>> زمان لازم برای کاشت مو به روش FUE:

در روش FUE یا استخراج فولیکولی موها، هر واحد فولیکولی به طور جداگانه استخراج می شود. روش FUE تقریبا به زمان زیادی نیاز دارد و به تجربه و مهارت تیمی پزشکی در استخراج سریع و موفقیت آمیز فولیکول ها هم بستگی دارد. معمولا بهترین تیم پزشکی میتواند 3500 گرافت مو را در عرض 8 ساعت استخراج کند.

>> زمان لازم برای کاشت مو به روش FUT:

روش FUT یا کشت موی نواری، از برش نواری که از سر برداشته می شود، گرافت های مو استخراج می شوند. نواری که از روی سر بیمار برداشته می شود به تکنیسین باتحربه ای داده می شود تا آن را تشریح کند و گرافت های مو را با دقت از آن جدا کند. معمولا کاشت مو به روش FUT 4 الی 6 ساعت طول می کشد.

>> مقایسه دقیق تر زمان لازم برای کاشت مو به روش های FUE و FUT

  1. تعداد گرافت ها: 1500 تا 1000    مدت زمان لازم در روش FUE: 6 ساعت   مدت زمان لازم در زوش FUT: 4 ساعت
  2. تعداد گرافت ها: 1500 تا 2500    مدت زمان لازم در روش FUE: 7 ساعت   مدت زمان لازم در زوش FUT: 5 ساعت
  3. تعداد گرافت ها: 2500 تا 3500  مدت زمان لازم در روش FUE: 8 ساعت   مدت زمان لازم در زوش FUT: 6 ساعت
  4. تعداد گرافت ها: بیشتر از 3500  مدت زمان لازم در روش FUE: در طول 2 روز انجام می شود.  مدت زمان لازم در زوش FUT: 8 ساعت

>> آیا کاشت مو به روش نئوگرافت به زمان کوتاه تری نیاز دارد؟

یکی از بزرگترین دلایلی که بسیاری از افراد علاقه دارند که از تکنیک نئوگرافت برای کاشت موهای خود استفاده کنند این است که این فرآیند در زمان کوتاه تری انجام می شود. نئوگرافت به دوره ریکاوری کوتاه تری هم نیاز دارد. مدت زمانی که شما درکلینیک صرف کاشت موهایتان به روش نئوگرافت می کنید، هم بستگی به فاکتورهای مختلفی دارد که مهم ترین آن تعداد گرافت هایی است که باید استخراج بشود و وسپس با تکنیک نئوگرافت در نقاط طاس گذاشته بشود. در بیشتر بیماران کاشت مو به روش نئوگرافت حدودا 5 ساعت طول می کشد. کاشت مو به روش نئوگرافت دو بخش بسیار مهم دارد؛ اولین بخش آن استخراج فولیکول های مو است و دومین بخش هم قرار دادن آنهاست.

1- استخراج :

در این بخش از فرآیند نئوگرافت، شما باید به مدت 2 تا 4 ساعت دراز بکشید. متخصص از بی حسی موضعی در پشت قسمت اسکالپ (بخش اهدا کننده) استفاده میکند. دسته های مختلف فولیکول ها با کمک ابزار مخصوصی استخراج می شوند. بعضی از بیماران در طول این فرآیند حتی میخوابند. متخصص تمام چیزهایی که باعث راحتی شما در طی فرآیند نئوگرافت می شود را فراهم می کند. بعد از اینکه کار استخراج فولیکول ها به اتمام رسید، شما میتوانید به دستشویی بروید یا چیزی بخورید و استحراحت کنید و لازم نیست که بلافاصله بعد از اتمام بخش اول، بخش دوم فرآیند کاشت مو به روش نئوگرافت را آغاز کنید.

2- قرار دادن فولیکول ها :

در این بخش از فرآیند نئوگرافت، میتوانید موهای طبیعی خودتان را دوباره پس بگیرید. بیمار باید صاف بنشیند تا قمست پذیرنده فولیکول یا نقاط طاس سر به صورت موضعی بی حس بشود. فولیکول ها در نقاط طاس به شیوه ای بسیار طبیعی گداشته می شوند؛ فولیکول ها طبق الگویی در نقاط طاس یا کم پشت قرار داده می شوند که شما و متخصص از قبل در مورد آن تصمیم گرفته بودید. مذت زمانی که فولیکول ها در نقاط طاس قرار داده می شوند، بسیار متفاوت است و به اهداف شما از کاشت مو و مقدار فولیکولی که احتیاج دارید در روی نقط مورد نظر از سرتان قرار داده بشوند بستگی دارد. درست مثل مرحله قبل میتوانید در حین قرار دادن فولیکول ها با بقیه افراد صحبت کنید، اکانت خودتان را در شبکه های اجتماعی چک کنید و یا حتی به موسیقی گوش کنید. خلاصه اینکه شما می توانید هر کاری که دوست دارید را انجام بدهید تا زمان کاشت مو برای شما زودتر بگذرد و خسته نشوید.

>> مدت زمان لازم برای کاشت مو در بیمارانی که بخش زیادی از سرشان طاس و بدون مو است

میزان طاسی مو در هر بیماری متفاوت است و در بیمارانی که بخش زیادی از سرشان طاس است، به مدت زمان کاشت مو افروده می شود. در افرادی که بخش زیادی از سرشان طاس است، ابتدا بی حسی موضعی به ناحیه اسکالپ تزریق می شود. این دسته از بیماران میتوانند در طول فرآیند کاشت موهای خود فیلم تماشا کنند و یا کارهای دیگری را انجام بدهند. مرحله اول کاشت مو ممکن است بین 3 تا 6 ساعت طول بکشد. در بخش اول کاشت مو، فوایکولها در جلوی مو کاشته می شوند و برای بخش های دیگر سر برای جلسه بعدی برنامه ریزی می شود. معمولا جلسه بعدی هم 10 هفته بعد تعیین می شود. بیمار می تواند در فاصله این دو جلسه به خوبی استراحت کند.

>> دوره ریکاوری بعد از کاشت مو چقدر زمان می برد؟

بعد از اتمام مراحل کاشت مو، بیماران دغدغه زمان لازم برای دوره بهبود و ریکاوری خود را دارند. در تکنیک نئوگرافت، بیماران می توانند با گذشت چند روز دوباره فعالیت های خود را شروع کنند. بعد از گذشت 7 الی 10 روز، موهای کاشته شده در زیز اسکالپ ریشه می زنند و موهای شما به خوبی رشد می کند. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد کاشت مو مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.

 

جهت ورود به وبسایت کلینک پوست و مو رز بر رو لینک زیر کلیک نمایید

کلینیک پوست و مو رز



:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: برچسب‌ها: کاشت مو , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

کاشت مو با بانک موی ضعیف

>> کاشت مو با بانک موی ضعیف

بانک مو برای کاشت موها یکی از فاکتورهای بسیار مهم به شمار می آید. بدون وجود بانک مویی که حجم و تراکم خوبی از فولکیول های اهدایی داشته باشد، فرآیند کاشت مو نمیتواند انجام بشود. بانک مو به بخش هایی گفته می شود که در آن ریشه های مو برای اهدا به نقاط طاس و بدون مو انتخاب می شوند .

 

کاشت مو با بانک موی ضعیف

 

>> خصوصیات بانک مو

بانک مو دارای فولیکول هایی است که به محض کاشت در نقاط طاس به رشد معمولی خود ادامه می دهند و در جایگاه جیدید خود فیکس و ثابت می مانند. بانک مو هیچوقت تحت تاثیر هورمون اندروژن قرار نمی گیرد و حتی با وجود اینکه جلوی سر دچار ریزش شدیدی بشود، باز هم ثابت می ماند و کیفیت فولیکل های خود را حفظ می کند.

 

کاشت مو با بانک موی ضعیف

 

>> بانک مو در تکنیک های FUE و FUT

تکنیک FUT که بیشتر در گشته از آن استفاده می شد و با جدا سازی برشی نواری از پشت سر بیمارهمراه بود، اسکار خطی عریضی را از خود برجای میگذاشت که حتی تا گوش ها هم ادامه پیدا می کرد. تکنیک FUE که جدید تر است، اسکار زیادی را به دنبال ندارد و ریشه های مو یکی یکی اسخراج و در نقاط طاس کاشته می شوند؛ بدون اینکه هیچ اثری در ناحیه اسکالپ از خود بر جای بگذارند. درکاشت مو به روش FUE از ابزاری به اسم میکرومتر استفاده می شود که دارای سر بسیار کوچکی است و آسیبی به اسکالپ وارد نمی کند.

>> شیو نقاط اهدا کننده مو قبل ار کاشت مو

شیو موهای بیمار، یکی از کارهایی است که باید قبل از کاشت مو انجام بشود ولی باز هم بستگی به نظر بیمار دارد زیرا میتوان فقط بخشهایی از پشت سر را شیو کرد که قرار است فولیکول ها را از آن ها استخراج کنیم. البته بیشتر بیماران ترجیح می دهند که تمام بخش های موهای پشت سر خود را شیو کنند تا متخصص بتواند راحت تر فولیکول ها را از بانک مو استخراج کند.

>> آیا بعد از کاشت موها، دوباره در بخش اهدا کننده مویی رشد می کند؟

در طول فرآیند کاشت مو، ریشه هایی استخراج می شود که سالم و دست نخورده باشند و هر فولیکولی که استخراج می شود، حداقل باید شامل 4 تار مو باشد تا در نقاط طاس شاهد رشد حجم زیادی از این موها باشیم و هم اینکه با استخراج فولیکول های سالم، بخش اهدا کننده آسیب کمتری می بیند چون این ریشه ها بافت های زیرین اسکالپ استخراج میشوند و رشد دوباره آنها تقریبا امکان پذر نیست.

>> کاشت مو طبیعی با بانک موی ضعیف

در بعضی از بیماران، بخش های اهدا کننده فولیکل به اندازه کافی وجود ندارد و حجم خیلی کمی هم دارند. ریشه های مو ممکن است فقط شامل یک تار مو باشند یا اینکه موی بیمار خیلی نرم و خیلی نارک باشد. یکی از دلایلی که بیمار برای بار دوم اقدام به کاشت مو می کند این است که بانک موی آنها فولیکل کافی برای اهدا ندارد . در این شرایط، بیماران باید وضعیت خود را قبول کنند و با واقعیت کنار بیایند چون اگر آنها یک بار دیگر هم اقدام به کاشت مو بکنند، بعضی از بخش های طاس موی سر آنها نمی تواند به خوبی پوشش داده بشود. بهتر است با متخصص خودتان در مورد بخش های اهدا کننده فولیکول یا بانک مو صحبت کنید تا قبل از کاشت مو وضعیت شما مشخص بشود.

>> وضعیت بانک مو در حین کاشت مو و بعد از آن

بعداز اینکه فولکیول ها از بانک مو استخراج شدند، استرلیزه و ضدعفونی می شوند و از آنها به خوبی مراقبت می شود تا از انتقال عفونت یا خونریزی در اثر فاکتورهای خارجی یا اثرات جانبی دیگر جلوگیری بشود. بعد از کاشت مو به بیماران قرص های آرام بخش و آآنتی بیوتیک داده می شود تا بعد از برطرف شدن اثرات بی حسی، بیمار احساس درد و سوزش در نقاط اهدا کننده فولیکول نداشته باشد. باندهای روی سر در روز دوم برداشته می شوند و بعداز برداشت باندها، بخش های اهدا کننده تمیز و ضدعفونی می شوند تا اثر هرگونه لخته خون و یا پوستی از روی آنها پاک بشود .

>> بانک مو؛ یکی از شرایط لازم برای کاندیدهای کاشت مو

در جلسه مشاوره قبل از کاشت مو، تمام خوصیات بیمار بررسی می شود تا زمانی برای کاشت مو اقدام کند که مشکل خاصی نداشته باشد. یکی از شرایط لازم برای کاندیدهای کاشت مو این است که فرد بانک موی خوبی داشته باشد و افرادی که بانک موی خوبی ندارند، روند کاشت مو با مشکلات زیادی مواجه می شود؛ مثلا نمیتوان مقدار گرافتی که مورد نیاز است را از سر بیمار استخراج کرد و یا فولیکول ها خیلی ضعیف و شکننده هستند و کیفیت خوبی برای کاشت در نفاط طاس را ندارند که باعث می شود این افراد نتوانند برای کاشت مو های خود اقدام کنند.

>> آیا راهی برای کاشت مو در افرادی که بانک موی ضعیفی دارند هم وجود دارد؟

خوشبختانه، تکنیک ها و روش های کاشت مو پیشرفت زیادی کرده است و در مواردی که بیمار بانک موی خوبی نداشته باشد، میتوان گرافت ها را از بخش های دیگر بدن استخراج کرد. بانک مو معولا شامل موهای پشت سر فرد می شود و در مواردی که بیمار بانک موی خوبی نداشته باشد، میتوان از موهای بدن استفاده کرد. معمولا اکثر افراد در بدنشان موهایی دارند که کیفیت خوبی دارد و می توان آنها را به نقاط طاس منتقل کرد. از بخش های مختلفی از بدن بیمار می توان برای استخراج فولیکول ها استفاده کرد؛ مثل قفسه سینه، پشت بدن و حتی ریش آقایان. موهای بدن با موهای سر تفاوت های زیادی دارند و نحوه رشد آنها با یکدیگر فرق می کند و شما نباید انتظار داشته باشید که به کاشت موهای بدن به اندازه کاشت موهای سر موفقیت آمیز باشند. در بیشتر بیماران، نتایج کاشت موی بدن از ماه ششم به بعد مشخص می شود.

>> نکاتی مهم در استفاده از موهای بدن برای کاشت مو

  1. تجربه متخصص در زمینه کاشت موهای بدن از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا موهای بدن تفاوت های زیادی با بانک مو دارند.
  2. تجربه تیم پزشکی هم بسیار مهم است. جهت و ساختار موهای بدن با بانک مو فرق می کند.
  3. موهای بدن باید در جهت درستی استخراج بشوند وبعد از نگه داری وهیدراته کاشته بشوند
  4. در اسکالپ باید شکافها را با دقت زیادی ایجاد کرد تا نتیجه کاشت، طبیعی بشود
  5. باید از تکنیک درستی برای استخراج فولیکول های بدن استفاده بشود تا به گرافت ها آسیب کمتری برسد.

شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد کاشت مو مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.

 

جهت ورود به وبسایت کلینک پوست و مو رز بر رو لینک زیر کلیک نمایید

کلینیک پوست و مو رز



:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: برچسب‌ها: کاشت مو , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

آیا کاشت مو ضرر دارد ؟

>> آیا کاشت مو ضرر دارد ؟

کاشت مو انتخاب کسانی است که از کم پشت شدن موهای خود رنج می برند ولی کاشت مو ضررها و مشکلاتی خاصی را هم میتواند به دنبال داشته باشد. بر اساس آمارهای انجمن بین المللی جراحی کاشت و ترمیم مو، تعداد افرادی که در آمریکا اقدام به کاشت مو می کنند، در طی سال های 2006 تا 2014 از 100.455 به 112/409 نفر افزایش یافته است.

  آیا کاشت مو ضرر دارد ؟  

در همین بازه زمانی، تعداد افرادی که در سرتاسر جهان اقدام به به کاشت مو کرده بودند از 225/799 به 397/048 نفر افزایش یافت و در کشورهای آسیایی هم تعداد افرادی که کاشت مو انجام داده بودند، دو برابر افزایش یافته بود. اگرچه کاشت مو فرآیندی معمولی است ولی صد در صد بی ضرر نیست و با مشکلات و عوارض خاصی همراه است.

 

آیا کاشت مو ضرر دارد؟

 

>> ضررهای کاشت مو

ضررهای کاشت مو در بیماری نسبت به بیمار دیگر فرق می کند. بعضی از بیماران کاشت موی بدون ضررری را تجربه می کنند؛ در حالیکه بقیه بیماران شاهد یک یا چند عارضه هستند.

1- تورم بعد از کاشت مو

یکی از ضررهای رایج در بسیاری از فرآیندهای کاشت مو، تورم است که تجمع مایعات در زیر پوست سر باعث تورم شدیدی بعد از جراحی می شود. البته تورم ممکن است علت های مختلفی داتشه باشد و طبق مطالعاتی که در سال 2014 در ژورنال بین المللی تریکولوژی (مو شناسی) منتشر شده است، 42.47 درصد از بیماران بعد از کاشت مو شاهد تورم زیادی بوده اند. در این تحقیقات از نظرات 73 بیمار استفاده شده بود. در کل، تورم بعد از کاشت مو در طول زمان ناپدید می شود؛ مخصوصا وقتی که مایعات اضافی از بدن خارج بشوند. تورم عارضه ای نیست که بیمار خیلی نگران آن بشود.

2- خونریزی

طبق تحقیقات سال 2014، 1.37 درصد از بیماران در طول فرآیند کاشت مو شاهد خونریزی زیادی از سرشان بوده اند. خونریزی یکی از ضررهای کاشت مو محسوب می شود و در اکثر موارد به خاطر عدم تجربه کافی متخصص در امر کاشت مو و یا اشتباهات کوچک در حین جراحی اتفاق می افتد.

3- فولیکولیت

طبق همان تحقیقاتی که در سال 2014 انجام شده است، فولیکولیت یا التهاب فولیکول های مو یکی از ضررهای فرآیند کاشت مو است. فولیکولیت به عنوان یک نوع جوش یا اسکار در بخش هایی که مو کاشته شده است بوجود می آید و ممکن است باعث احساس درد و احساس خارش در سر بیمار بشود. طبق گزارشات ژورنال بین المللی تریکولوژی، 23.29 درصد از بیماران شاهد ایجاد فولیکولیت در سر خود بوده اند.

4- کم پشت شدن موها

در بسیاری از موارد، موهای طبیعی خود بیمار شروع به ریزش کرده و درنهایت موهای بیمار بسیار کم پشت تر از قبل می شود. کم پشت شدن موها در نقاط اهدا کننده فولیکل ممکن است باعث نگرانی بیماران بشود ولی در بسیاری از موارد کم پشت شدن موها در نقاط اهدا کننده فقط در دوره زمانی خاصی بوجود می آید .

5- لیکن پلان

لیکن پلان یک اختلال التهابی موهاست که در ناحیه ای که موها کاشته شده اند، باعث شکل گیری بافت های اسکار مانندی می شود. بر اساس تحقیقاتی که در سال 2012 انجام شده است، لیکن پلان می تواند باعث آلوپسی بشود و حتی در مواردی باعث کم پشت شدن شدید موهای بیمار هم می شود. لیکن پلان یکی از نادرترین ضررهای کاشت مو است و میتواند حتی در بیمارانی بوجود بیاید که از قبل سابقه ابتلا به لیکن پلان را نداشته اند.

6-احساس خارش

زخم های کوچک زیادی بعد از کاشت مو در کف سر ایجاد می شود زیرا برای کاشت گرافت ها لازم است شکاف های کوچکی در سر ایجاد بشود. پوسته ها یا دلمه های زخم در اطراف تمام فولیکول ها ها بوجود می آیند و درنتیجه باعث ایجاد خارش می شوند. خاراندن سر با ناخن باعث می شود که به سر خراش وارد شود و باعث کندن دلمه ها می شود و در نهایت، دوره ترمیم و ریکاروی بیمار هم به ناچار به تاخیر می افتد. شسشتشوی روزانه موها با شامپوهای فاقد اسانس و رایحه میتواند به کاهش خارش سر کمک زیادی بکند.

7- احساس بی حسی و کرختی

حدودا 10 درصد از بیماران بعد از کاشت مو در سر خود احساس بی حسی و کرختی می کنند . این حس کرختی میتواند تا چند هفته ادامه پیدا کند ولی معمولا موقتی است و به محض اینکه بدن بتواند با کاشت مو و تغییراتی که در سر ایجاد شده است خود را وفق بدهد، برطرف می شود.

8- سکسکه

سکسکه هم یکی از مشکلات بعد از کاشت مو است که طبق گزارشات انجمن بین المللی ترمیم موی آمریکا فقط در 4 درصد از بیماران بوجود می آید. علت سکسکه میتواند بخاطر آسیب های موضعی به رشته های عصبی باشد که در حین جراحی کاشت مو ایجاد شده است. میتوان بعد از جراحی کاشت مو به بیمار یک سری داروهای خاصی را داد (مثل استروئیدها) تا سکسکه متوقف بشود.

9- کیست

کیست، در نقاط گیرنده فولیکول به وجود می آید. کیست ها سایزهای مختلفی دارند و بیشتر وقتها رنگ آنها بنفش است. خوشبختانه این کیست ها بی خطر هستند و بعد از 2 الی 3 هفته از بین می روند.

10- ایجاد اسکار

معمولا در بخش اهدا کننده، اسکارهای بزرگی به چشم می خورد. احتمال ایجاد اسکارهای برجسته خیلی کم است و در 15 درصد از بیماران، اسکارهای پهن و عریضی در روی سر بوجود می آید. درست است که بعدا با رشد موها این اسکارها پوشانده می شوند ولی همچنان این اسکارها میتوانند از رشد مو در بخشهای اهدا کننده فولیکول جلوگیری کنند. ظاهر این اسکارها باعث می می شود که بیمار مدل موی کوتاهی را برای خود انتخاب نکند.

نکته آخر

با اینکه ضررهای کاشت مو زیاد است ولی هچنان فرآیند نسبتا بی خطری در نظر گرفته می شود. در بیشتر موارد این ضررها موقت هستند و فقط برای بازه زمانی کوتاهی ظاهر بیمار را تغییر میدهند و باعث ایجاد حس درد در بیمار می شوند. در بین ضررهای کاشت مو، ایجاد اسکار در بین بیماران شایع تر است و کسانی که مستعد اسکارهای کلوئید هستند، باید از کاشت مو منصرف بشوند. کسانی که قصد کاشت مو دارند، باید از قبل با متخصص مشورت کنند و مطمئن شوند که متخصص به قدری باتجربه است که خونریزی بش از حد و یا آسیب های دیگری در حین کاشت مو بوجود نمی آید.   شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد کاشت مو مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.  

 

جهت ورود به وبسایت کلینک پوست و مو رز بر رو لینک زیر کلیک نمایید

کلینیک پوست و مو رز



:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: برچسب‌ها: کاشت مو , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

کاشت مو لیزری و مزایای استفاده از این روش

>> کاشت مو لیزری

ال ال ال تی یا لیزر کم توان (LLLT) را می توان همزمان با جراحی کاشت مو انجام داد. اگر چه تحقیقات نشان میدهد که ال ال ال تی هم به تنهایی بسیار موثر است ولی لیزر درمانی نمیتواند به طور کاملا نقاط طاس سر را به حالت اول خود برگرداند. درعوض بیمارانی که از الگوی طاسی شدید مردانه رنج می برند، می توانند از کاشت مو و از لیزر کم توان به طور همزمان استفاده کنند تا به نتایج خوبی دست یابند.

 

کاشت مو لیزری

 

>> ال ال ال تی یا لیزر کم توان چیست؟

لیزر کم توان روشی است که به جراحی نیازی ندارد و برای درمان ریزش مو بکار می رود. لیزر کم توان نتایج پایدار و  ماندگاری را به دنبال دارد و بیماران بعد از لیزر کم توان، منتظر این هستند که موهایشان از نظر حجم و ضخامت بهبود پیدا کند. ال ال ال تی برای خانم هایی که دچار ریزش شدید موهایشان شده اند و نمیتوانند برای جراحی کاشت مو اقدام کنند و یا نمیتوانند از داروهای ضد ریزش استفاده کنند هم بسیار مفید است.   کاشت مو لیزری  

ال ال ال تی با فرستادن پالس های انرژی به فولیکول های غیر فعال به این فولیکولها تغذیه رسانی می کند. این فرآیند باعث می شود تا فولیکولها قبل از اینکه کاملا غیر فعال بشوند، دوباره به مرحله رشد خود بازگردند. استفاده از ال ال ال تی به گردش خون مناسب و تنفس سلولی فولیکول ها کمک می کند تا بتوانند دوباره فعالیت های خود را آغاز کنند. اگر از ال ال ال تی بعد از عمل جراحی کاشت مو استفاده بشود، کمک می کند تا خون اکسیژن و مواد مغذی را به مو برساند و اثرات بسیار چشم گیری را برای موها به دنبال دارند. اگر چه اکثر تکنیک های کاشت مو با موفقیت انجام می شود ولی بعضی از فولیکول ها هنوز هم به چرخه رشد خود وارد نمی شوند. ال ال ال تی مثل محرکی است که این فولیکول ها را تحریک می کند تا دوباره به فعالیت خود ادامه بدهند. ریزش موها، فرآیندی مرحله ای است و استفاده از لیزر کم توان بعد از کاشت مو میتواند از کم پشت شدن موها هم جلوگیری کند.

>> چگونه میتوان از ال ال ال تی استفاده کرد؟

بیماران میتوانند با روش های مختلفی از لیزر کم توان استفاده کنند؛ شانه های لیزری، کلاه های لیزری و غیره. شانه های لیزری یک سری محدودیت های خاصی دارند و مراحل لیزر درمانی باید در خانه انجام بشود که فرآیند سختی است. کلاه لیزری هم بیشتر در کلینیک ها از آن استفاده می شود.

>> مزایای استفاده از لیزر کم توان برای درمان ریزش موها:

  1. بعد از یک بار لیزر، جریان خون به کف سر 54 درصد افزایش می یابد
  2. فولیکول های مو را تحریک می کند
  3. در 85 درصد از بیماران از فرآیند ریزش مو جلوگیری می کند
  4. استحکام و قابلیت انعطاف پذیری موها را افزایش می دهد
  5. موهای پرتر، براق تر، نرم تر و با ضخامت بیشتری را برای شما بوجود می آورد
  6. استفاده از لیزر کم توان بعد از کاشت مو، سرعت دوره ریکاوری و ترمیم موها را افزایش میدهد و به رشد موهای جدید کمک می کند
  7. آسیب هایی شیمیایی که به موها وارد شده است را کاهش میدهد
  8. در 93 درصد از بیماران ریزش موها را قطع می کند

>> آیا میتوان همزمان با ال ال ال تی از سایر محلول های موضعی هم برای رشد موها استفاده کرد؟

استفاده هزمان از ال ال ال تی با ماینوکسیدیل در نقاط حساس سر میتواند نتایج بهتری را به دنبال داشته باشد. این روش ها نتایجی فوق العاده ای را در ریزش موی جزئی یا کلی به دنبال دارند. البته در مواردی که فرد سال های زیادی است که دچار طاسی شده است و هیچ فولیکول مویی در روی سر خود ندارد، استفاده از ال ال ال تی و سایر محلول ها هیچ تاثیری در این افراد نمی تواند بگذارد. یکی از مهم ترین مزایای استفاده از محلول های وضعی همراه با ال ال ال تی این است که میتوان در خانه هم از آنها استفاده کرد. لیزر کم توان دارای باتری های قابل شارژ است که شبیه به شانه هستند. شانه های لیزری هم دارای طول موج های تال ال ال تی هستند و هم گرمای مناسبی را دارند و باعث افزایش جریان خون در محل گرافت های کاشته شده ی شوند. درمان ریزش مو با لیزر حتی بهتر از روشPRP است.

>> چه کسانی میتوانند از لیزر کم توان (شانه های لیزری) برای بهبود رشد موهای خود استفاده کنند؟

لیزر کم توان برای مردها و زنهایی موثر است که:

  1. الگوی ریزش موهای مردانه آنها ژنتیکی است.
  2. زنها و مردانی که دچار ریزش مو هستند و از هیچ روشی برای درمان ریزش موهای خود استفاده نمیکنند
  3. بیمارانی که میخواهند برای کاشت مواقدام کنند و یا در گذشته سابقه کاشت مو داشته اند
  4. بیمارانی که به دلایل دیگری مثل آلوپسی پراکنده، آلوپسی ناحیه ای، مصرف دارو شیمی درمانی و غیره دچار ریزش مو شده اند.
  5. زنهایی که بعد از بارداری و یا در دوران یائسگی خود دچار ریزش موی شدیدی شده اند.

ماهیت غیر متهاجم و سطح پایین انرژی دستگاه لیزر کم توان، اثرات بلند مدتی را برای موهای بیمار به دنبال دارد و اثرات جانبی خاصی هم ندارد.

>> نتایج استفاده از لیزر کم توان

اولین نتایج ال ال ال تی از ماه دوم به بعد مشخص می شود و ریزش موها کاهش پیدا میکند. در طول ماه های بعد، نتایج پیشرفت بیشتری میکنند و ثابت می مانند . اگر به صورت منظم از لیزر کم توان استفاده نشود، 2 تا 3 ماه بعد موها دوباره شروع به ریزش می کنند و به حالت و وضع سابق خود بر می گردند.

>> کاشت موی لیزری در کلینیک کاشت مو

در کلینیک ها از کلاه های لیزری استفاده می شود که شامل هزاران لیزر هستند و در روی کف سر بیمار قرار داده می شوند. مدت زمانی که کلاه لیزری روی سر بیمار قرار داده می شود، بین 15 تا 30 دقیقه است. کلاه لیزری انرژی بیشتری دارند و دارای پنل های مختلفی هستند که بیش از 100 دیود دارد تا بتواند نواحی مختلف سر را در یک جلسه پوشش بدهد. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد کاشت مو مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.    

 

جهت ورود به وبسایت کلینک پوست و مو رز بر رو لینک زیر کلیک نمایید

کلینیک پوست و مو رز



:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: برچسب‌ها: کاشت مو , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

استفاده از کلاه بعد از کاشت مو طبیعی

>> استفاده از کلاه بعد از کاشت مو

بساری از مردها و زنها در فصل زمستان اقدام به کاشت و ترمیم موهای خود می کنند زیرا فکر می کنند که زمستان بهترین زمان برای کاشت مو است . بعد از ترمیم و کاشت مو هم سر خود را با کلاه می پوشانند. شاید کلاه روش خوبی برای محافظت از سر و گوش ها از سرما و باد باشد ولی وقتی که اقدام به کاشت مو می کنید چطور؟ آیا میتوان بعد از کاشت مو هم از کلاه استفاده کرد؟   استفاده از کلاه بعد از کاشت مو

  آیا مطمئن هستید که کلاه آسیبی به موهایتان وارد نمی کند؟ آیا روش دیگری برای گرم نگه داشتن سرتان وجود دارد؟

>> پروسه ترمیم موها بعد از کاشت مو

بعد از کاشت مو حدودا بین 7 تا 10 روز طول می کشد تا گرافت ها در مکان جدید خود ثابت بمانند یا به عبارتی دیگر در روی سر فیکس بشوند. تا زمانی که موهای کاشته شده به طور کامل بهبود نیافتند و دوره ریکاوری خورد را تمام نکردند، نمیتوانید سرتان را با کلاه بپوشانید.    

استفاده از کلاه روی سر میتواند باعث بهم خوردن و یا حتی باعث فشرده شدن و جدا شدن گرافت های جدید بشود و در نهایت روی نتایج کاشت مو در آینده تاثیر منفی می گذارد و نتایج کاشت مو آنطور که میخواهید رضایت بخش نخواهد بود.

>> دلایل استفاده از کلاه بعد از کاشت مو

بیشتر افراد دلایل مختلفی برای استفاده از کلاه بعد از کاشت موهایشان دارند مثل:

1- محافظت از موها در برابر خورشید

گرمای نور خورشید میتواند سر ما را بسوزاند و به گرافت ها هم آسیب زیادی بزند. بعد از کاشت مو، شما نباید در معرض آفتاب قرار بگیرید و اگر مجبور هستید که به بیرون از خانه بروید، حتما باید از سرتان محافظت کنید.

2- محافظات از موها در برابر باران و باد

اثرات باران و باد بر روی موها کمتر از آفتاب است ولی بعد از کاشت مو باید از سرتان محافظت کنید که در زیر باران خیس نشود. باران و باد شدید میتواند حتی باعث افتادن موهای کاشته شده هم بشود. سعی کنید تا حد امکان در هوای بارانی و طوفانی به بیرون از خانه نروید.

3- محاقظت از موها در برابر گرد و خاک و آلودگی

متخصص ها همیشه به بیمارانی که کاشت مو انجام داده اند، توصیه می کنند که سر خود را را تمیز نگه دارند و به طور مرتب موهای خود را بشویند. در روزها و هفته های اول، بیمار حتما باید موها و سر خود را از هر گونه آلودگی تمیز نگه دارد زیرا عدم توجه به  این مسئله احتمال عفونت را بالا می برد؛ مخصوصا در پشت سر که بخش های اهدا کننده هستند و همچینین در جلوی سر. هنوز زخم هایی در سرتان هستند که باز هستند و به خوبی ترمیم نشده اند و در معرض عفونت قرار دارند؛ پس حتما از سرتان محافظت کنید و در هوای آلوده هم به بیرون نروید.

>> آیا میتوانید بعد از کاشت مو از کلاه استفاده کنید؟

استافده از کلاه بعد ار دوره ریکاوری و بهبود اوضاع بیمار روش خوبی است ولی بهرحال باید خیلی مواطب گرافت ها باشید. کلاه باید خیلی آرام روی سر گذاشته بشود و در حین قرار دادن آن بر روی سر هم نباید هیچگونه فشاری به سرتان وارد بشود. در هوای سرد شما باید خودتان را گرم نگه دارید؛ مخصوصا سرتان را. اگر اخیرا اقدام به کاشت مو کرده اید، شاید در مورد استفاده از کلاه بر روی سرتان نگران باشید. متخصص ها هر کدام عقاید متفاوتی با یکدیگر دارند و بعد از کاشت مو معمولا به شما پیشنهاد میدهند که تا 3 هفته از کلاه استفاده نکنید تا گرافت ها به طور کامل در سر جای خود قرار بگیرند. افرادی که موتور دارند هم نباید از کلاه ایمنی استفاده کنند زیرا به گرافت ها آسیب می رساند و نباید برای 2 الی 3 هفته اول از کلاه ایمنی استفاده کنید. از گذاشتن کلاه های تنگ بر سرتان هم باید خودداری کنید ولی کلاه های گشاد یا کلاه هایی که میتوان بر روی سر به آسانی آنها را تنظیم کرد تا به گرافت ها آسیبی نرسانند، برای استفاده بعد از کاشت مو مناسب تر هستند. وقتی که کلاه را روی سرتان میگذارید، مطمئن شوید که کلاه شل است و فشاری به سرتان وارد نمی کند. وقتی کلاه را بر می دارید، از لمس و وارد کردن ضربه به منطقه حساسی که گرافت ها در آن قرار دارند خودداری کید. برای برداشتن کلاه از روی سرتان از هر دو دستتان استفاده کنید و به آرامی کلاه را به سمت بالا برید و هیچوقت سریع آن را ار روی سرتان برندارید. بعد از کاشت مو، اکثر افراد از وضعیت موهای خود خجالت می کشند و شاید اولین راه حلی که به ذهنشان می آید، استفاده از کلاه باشد. ولی قبل از اینکار، شما باید بدانید که ظاهر موهایتان بعد از چند هفته بهتر می شود و برای اینکه بتوانید نتیجه خوبی از کاشت مو بگیرید، از وارد کردن هرگونه فشار و یا ضربه به گرافت ها خودداری کنید. از کلاه های پنبه ای یا نخی هم استفاده نکنید زیرا احتمال اینکه به گرافت ها بچسبند و در دوره بهبود بیمار اختلال ایجاد کنند، بسیار بالاست. اگر کلاه خیلی تنگ باشد هم احتمال چسبیدن آن به گرفت ها وجود دارد. گرافت ها بعد از 10 روز تا 2 هفته مرحله حساس خود را پشت سر می گذارند ولی هنور هم نسبت به فشار مقداری حساس هستند و پوست سر هم در این ناحیه هنوز حساس و آسیب پذیر است؛ پس باید در انتخاب کلاه خیلی دقت کنید. اگر مجبور هستید که از کلاه استفاده کنید، حداقل از آن به مدت طولانی استفاده نکنید و به محص اینکه به خانه یا محل کارتان رسیدید، کلاه را از سرتان در بیاوردید. متخصصان ما در کلینیک تخصصی پوست و مو رز به شما پیشنهاد میدهند که برای گذاشتن کلاه، باید حداقل 10 روز صبر کنید . شما با این کار به بهبود گرافت های خود کمک زیادی کرده اید. البته سرعت بهبود هر بیمار هم متفاوت است و باز هم بهتر است متخصص وضعیت شما را بررسی کند و زمان دقیقی که میتوانید از کلاه استفاده کنید را به شما اعلام کند. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد کاشت مو مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.  

 

جهت ورود به وبسایت کلینک پوست و مو رز بر رو لینک زیر کلیک نمایید

کلینیک پوست و مو رز



:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: برچسب‌ها: کاشت مو , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

رابطه زناشویی بعد از کاشت مو طبیعی

>> رابطه زناشویی بعد از کاشت مو

دوره ریکاوری بعد از کاشت مو به قدری اهمیت دارد که تمام فعالیت های بیمار باید کنترل بشود تا در نتایج کاشت مو تاثیر بدی نگذارد. همانطور که در مقاله های قبلی در مورد مراقبت های بعد از کاشت مو برایتان توضیح دادیم، فعالیت های شدید جزو مواردی هستند که بیمار باید از انجام آنها خودداری کند.   رابطه زناشویی بعد از کاشت مو  

برقراری روابط جنسی بعد از کاشت مو هم یکی از موضوعات مهمی است که بیشتر بیماران از پرسیدن سوال در این زمینه خودداری می کنند. حالا سوال این است که آیا روابط زناشویی هم جزو محئدیت های دوره ریکاوری محسوب می شود یا خیر؟

>> اثرات جانبی روابط زناشویی بعد از کاشت مو

5 الی 7 روز بعد از کاشت مو نباید فعالیت هایی را انجام بدهید که باعث نفس نفس زدن و افزایش میزان تعریق شما می شوند. فعالیت هایی که قلب و رگ ها را درگیر می کند، بر روی نتایج کاشت مو هم تاثیرا منفی می گذارند.   رابطه زناشویی بعد از کاشت مو طبیعی

  روابط زناشویی هم یکی از این فعالیت های شدید محسوب می شوند و متخصص ها در این مورد به بیماران تذکرات لازم را می دهند. روابط جنسی باعث رقیق شدن خون شما هم می شوند.

>> تا چند روز باید از روابط جنسی خودداری کنیم؟

محدودیت داشتن برای برقراری روابط جنسی برای بیشتر افراد کار سختی است زیرا روابط جنسی نشان دهنده علاقه شدید شما به همسرتان است و اگر اتفاقی همسرتان به گرافت های کاشته شده در سرتان دست بزند و به آنها فشاری وارد کند، باعث می شود گرافت های شما آسیب بینند و تمام زحمت هایی که متخصص برای شما کشیده است هم به باد برود. برقراری روابط جنسی بعد از کاشت مو باعث کاهش تعداد گرافت ها می شود زیرا فشار زیادی را به کف سر وارد می کند. رواط جنسی می تواند بر روی بخیه ها هم تاثیر بگدارد و باعث بشود که بخیه ها باز بشوند و حتی مقداری خونریزی هم بوجود بیاید. متخصص ها به بیمارانی که کاشت مو داشته اند، پیشنهاد میدهند که 7 الی 10 روز از برقراری روابط جنسی خودداری کننند زیرا آسیب به گرافت ها در هفته اول و دوم، تاثیرات بسیار بدی بر روی نتایج کاشت مو می گذارد و در نهایت کاشت موی خوبی را تجربه نمی کنید.

>> استمنا و خودرضایی

سوالی که برای بسیاری از بیماران پیش می آید این است که آیا استمنا هم جزو محدودیت های بعد از کاشت مو است یا خیر. جوابی که به این دسته از بیماران می توانیم بدهیم این است که اسمتنا و خود ارضایی بعد از کاشت مو مانعی ندارد. هر فعالیتی که سر را درگیر نکند و فشاری به گرافت ها وارد نکند، مانعی ندارد و خود ارضایی هم باید به صورت آرام انجام بشود تا مشکلی برای گرافت ها پیش نیاید. موضوع خودارضایی هم واقعا شخصی است و کمتر کسی حاضر می شود از متخصص خود در این مورد سوالاتی را بپرسد.

>> برقراری روابط جنسی بعد از کاشت مو

حدودا 10 روز بعد از کاشت مو یا کمی بیشتر (که بستگی به وضعیت بیمار دارد) ، بیمار می تواند با همسر خود روابط جنسی برقرار کند زیرا گرافت ها در روی سر ثابت شده اند و در وضعیت خوبی قرار دارند. البته هنوز هم یک سری احتیاط هایی باید انجام بشود و از مالش سرتان باید خودداری کنید.

>> اثرات فیناستراید و ماینوکسیدیل بر روی روابط جنسی بعد از کاشت مو

>>> فیناستراید

قفیناستراید، دارویی است که بعد از کاشت مو برای اکثر بیماران تجویز می شود تا از ریزش موهای آنها تا حدودی جلوگیری کند و هم اینکه به رشد گرافت ها کمکی بکند. در زمینه تاثیر فیناستراید بر روابط جنسی بیماران بعد از کاشت مو، تحقیقات زیادی انجام شده است. نتایج بسیاری از تحقیقات نشان می دهد که فیناستراید بر روی روابط جنسی تعداد زیادی از بیماران مرد تاثیر داشته است. البته بسیاری از مردها قبل از کاشت مو هم از فیناستراید برای درمان ریزش موهای خود استفاده می کنند. تحقیقات نشان می دهد که مردها با مصرف فیناستراید دچار عارضه بی علاقگی جنسی می شود. بسیاری از مردها بعد از استفاده منظم از فیناستراید، علاقه ای به برفراری روابط جنسی با همسرشان ندارند و روز به روز سردتر می شوند. خطر ناتوانی جنسی هم یکی دیگر از عارضه های فینارستراید ار نظر جنسی است. البته تحقیقات در این زمینه هنوز کامل نشده است و ممکن است فیناستراید بر روی تمام مردان به یک اندازه تاثیر نداشته باشد.

>>> ماینوکسیدیل

میانوکسیدیل هم دارویی هست که برای درمان ریزش موهای سر خانم ها و آقایان استقاده می شود. در زمینه تاثیر ماینوکسیدیل بر روابط جنسی هم تحقیقاتی صورت گرفته شده است. اکثر خانم ها و آقایانی که برای درمان الگوی های طاسی خود از ماینوکسیدیل استفاده می کنند، میل جنسی آنها نسبت به گذشته کاهش شدیدی داشته است. ماینوکسیدیل و فیناستراید بر روی هورمون های بدن تاثیر می گذارند و حتی ممکن است باعث ناتوانی جنسی در موارد زیادی از بیماران هم بشوند.

>> آیا میتوان بجای میانوکسیدیل و فیناستراید از روش های دیگری برای جلوگیری از ریزش موها استفاده کرد؟

اگر از تاثیر منفی فیناشستراید و ماینوکسیدیل بر روی روابط جنسی خسته شده اید و دوست دارید این دو دارو را کنار بگدارید تا به زندگی جنسی خود بازگردید، گزینه های زیادی وجود دارند که می توانند به شما در توقف ریزش موها کمک کنند؛ مثل غذاهایی که مانع ترشح هومون دی هیدرو- تستوسترون (عامل ریزش مو) می شوند. روغن کدو تنبل و قارچ از جمله غذاهایی هستند که از ترشح این هورمون جلوگیری می کنند. استفاده از بعضی از روغن هایی گیاهی هم میتواند در رشد موهای سر تاثیر داشته باشد؛ مثل روغن نعناع، روغن رز ماری، روغن اسطوخودس و روغن بادام. ماساژ کف سر هم باعث تحریک سر می شود و شما می توانید با انگشتانتان سرتان را ماساژ بدهید. با ماساژ کف سر، جریان خون افزایش یافته و باعث می شود موهای جدید شما هم رشد کنند. برای ماساژ کف سر می توانید از آلوئه ورا استفاده کنید. تغییر یک سری عادات اشتباه هم میتواند نقش مهمی در جلوگیری از ریزش موها داشته باشد. از آب گرم برای شستشوی موهایتان استفاده نکنید و 15 دقیقه بعد از حمام به آرامی موها و کف سرتان را مالش بدهید تا به بهبود جریان خون در سر کمک کرده باشید. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد کاشت مو مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.    

جهت ورود به وبسایت کلینک پوست و مو رز بر رو لینک زیر کلیک نمایید

کلینیک پوست و مو رز

 



:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: برچسب‌ها: کاشت مو , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

دلمه های بعد از کاشت مو

>> دلمه های بعد از کاشت مو

کاشت مو اثرات جانبی مختلفی را به دنبال دارد که یکی از آنها ایجاد دلمه یا زخم های متورم بر روی سر است. دلمه ها در نقاط طاس سر که فولیکول ها کاشته شده اند (بخش های گیرنده) و پیشانی به وجود می آیند.   دلمه های بعد از کاشت مو  

با گذشت 1 هفته از کاشت مو، دلمه های روی سر باید کم کم بهبود پیدا کنند. اگر دلمه ها خوب نشوند، احتمال ایجاد عفونت هم بیشتر می شود. دلمه باید به مرور زمان خوب بشود و لی اگر همچنان دلمه ها مقاومت کنند، میتواند منجر به مشکلات زیادی بشود.

>> دلمه های روی سر چه زمانی بهبود می یابند؟

زمان بهبود دلمه ها در هر بیماری متفاوت است؛ مثلا در اکثر بیمارهای مردی که کاشت مو انجام داده اند، دلمه ها تا چند روز روی سر و پیشانی باقی می مانند و بعد خود به خود خوب می شود.

  دلمه های بعد از کاشت مو  

دلمه میتواند نمای بخش بالایی صورت را خیلی تغییر بدهد و پروسه درمان دلمه ها باید با دقت انجام بشود تا تاثیر بدی روی ظاهر بیمار نگذارند. اگر با افزایش میزان دلمه ها و بدتر شدن وضعیت آنها با خونریزی و جراحت مواجه شدید، حتما به متخصص اطلاع بدهید زیرا این یک مسئله مهم است که نیاز به بررسی دقیق دارد.

>> دلمه های بعد از کاشت و ترمیم مو به روش FUE

اگر به روش FUE اقدام به کاشت و ترمیم موهایتان کرده اید، ممکن است شاهد ایجاد دلمه در روی پیشانی و سر خود باشید. ایجاد دلمه بعد از کاشت و ترمیم مو به روشFUE  ، طبیعی است و حدودا در روز سوم دوره ریکاوری بوجود می آید. اگر بلافاصله بعد از کاشت یا ترمیم مو به روشFUE   قصد خوابیدن را داشتید، باید تمام باندها را از سرتان بردارید. استفاده از روغن های مرطب کننده (بصورت روزی دو بار) در بخش های اهدا کننده عقب و گوشه های سر می تواند در روند کاهش جراحت و دلمه ها بسیار موثر باشد؛ فقط دقت کنید که از هیچ ماده ای نباید بر روی گرافت ها استفاده کنید. دلمه ها را می توان با ماساژ ناحیه پیشانی و استفاده از کمپرس سرد بر روی پیشانی به مدت 10 دقیقه و روزی 3 الی 4 بار به خوبی مدیریت کرد. سعی کنید خم نشوید و در هنگام خواب بر روی بالش از پدهای جاذب استفادهکنید. از تماس با دلمه ها جدا خودداری کنید تا گرافت ها آسیب نبینند و بتوانید شاهد رشد آنها باشید. برای جلوگیری از خونریزی دلمه ها، از مصرف غذاهایی که باعث رقیق شدن خون می شوند خودداری کنید؛ مثلا در استفاده از کافئین، الکل، غذاهای پر از ادویه، سیر و مولتی ویتامین ها محدودیت دارید.

>> نحوه شستن موها با وجود دلمه بر روی سر و پیشانی

معمولا 2 ساعت بعد از کاشت به بیمار توصیه می شود که موهایش را بشوید. شستشوی موها با وجود دلمه ها کار بسیار سختی است و در صورتی که احساس می کنید از پس این کار بر نمی آیید، می توانید به کلینیک مراجعه کنید و تحت نظر متخصص اقدام به شستشوی موهایتان بکنید و پرسنل هم به شما در شستشوی موهایتان کمک می کنند. کسانی که در خانه قصد شستشوی موهایشان را دارند، شامپو بچه را با چند قطره آب ترکیب کنند و بدون اینکه به بخش های گیرنده و دلمه ها دست بزنند، موهایشان را به آرامی بشویند. برای خشک کردن موها هم نباید از حوله استفاده کنید. با بهبود وضعیت دلمه ها، بیمار می تواند با فشار انگشتانش روی سر، زخم های خشک شده و پوسته ها را از روی سرش تمیز کند. البته در مواردی که وضعیت دلمه های سر بحرانی باشد، ممکن است متخصص شستشوی موهارا به تعویق بیاندازد. .

>> راه هایی برای کاهش بهبود وضعیت دلمه ها روی سر

ایجاد دلمه در روی سر، عارضه طبیعی است که بعد از چند روز بهبود می یابد. گاهی اوقات وضعیت دلمه های روی سر روز به روز بدتر می شود و زمان طولانی تری بر روی سر باقی مانند. در این وضعیت باید از سر مراقبت های خاصی انجام بشود و همچنین یک سری دارو را هم میتوان برای بهبود دلمه ها تحت نظر متخصص مصرف کرد.

1- سرتان را در هنگام خواب بالا نگه دارید

نگه داشتن سر رو به سمت بالا بویژه در هنگام خواب یکی از روش هایی است که باعث بهبود وضعیت دلمه های روی سر می شود. استفاده از دو بالش در زیر گردن می تواند برای بیمار بسیار مفید باشد زیرا از آسیب و برخورد فیزیکی با دلمه های سر جلوگیری می شود و دلمه ها زودتر خوب می شوند.

2- از داروها استفاده کنید

بعضی از داروها مخصوص کاهش و یا بهبود دلمه های روی سر هستند که باید بلافاصله بعد از کاشت مو مصرف بشوند. این داروها را باید طبق دستورات متخصص مصرف کرد. داروهای ضد التهاب جدا از تاثیری که در کاهش درد دارند، می توانند عملکرد خوبی در بهبود دلمه های سر داشته باشند.

3- از کمپرس سرد استفاده کنید

کمپرس های سرد میتوانند وضعیت دلمه ها را با انقباض رگ های کوچک خونی و کاهش جریان خون در سر بهبود ببخشند. دقت کنید که از کمپرس سرد بیش از حد استفاده نکنید. کمپرس سرد را نباید روی سر و گرافت های کاشته شده بگذارید، بلکه میتوانید از کمپرس سرد بر روی پیشانی و چشم هایتان استفاده کنید. استفاده از کمپرس سرد به طور مسقتیم بر روی سر، آسیب شدیدی را به گرافت های موی کاشته شده وارد می کند.

4- از فعالیت های سخت ورزشی خودداری کنید

فعالیت های سخت ورزشی و تعریق در افزایش دلمه ها و کندتر شدن دوره ریکاوری بیمار تاثیر زیادی می گذارد. گاهی اوقات فعالیت های های سخت ورزشی باعث ترکیدن لمه ها و ایجاد لخته خون و عفونت هم می شوند.

5- از مصرف بعضی از داروها بعد از کاشت مو خودداری کنید

یک الی دو هفته بعد از کاشت مو نباید داروهایی مثل آسپیین و ایبوپروفن را مصرف کنید زیرا این داروها خون را رقیق می کنند و باعث بدتر شدن وضعیت دلمه های روی سر می شوند.

6- از استروئیدیها استفاده کنید

استفاده از دوز بسیار کمی از استروئیدهایی مثل کنالوگ، مدرول و تریامسینولون در بهبود وضعیت دلمه های سر تاثیر زیادی دارد. این استروئیها باید به بدن تزریق بشوند. از کورتیکواستروئید هم برای کاهش دلمه ها می توان استفاده کرد. البته مصرف استروئیدها باید کاملا تحت نظر پزشک صورت بگیرد. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد کاشت مو مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.

 

جهت ورود به وبسایت کلینک پوست و مو رز بر رو لینک زیر کلیک نمایید

کلینیک پوست و مو رز



:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: برچسب‌ها: کاشت مو , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

معرفی داروهای تقویتی بعد از کاشت مو

>> داروهای تقویتی بعد از کاشت مو

یکی از مراقبت های بعد از کاشت مو که متخصص ها خیلی در مورد آن به بیمار سفارش می کنند، مصرف داروها و قرص های تجویز شده است. متخصص با توجه به وضعت بیمار و نوع نیازهای او، داروهای خاصی را برای بیمار تجویز می کند که شامل آنتی بیوتیک، مسکن، ویتامین C، فیناستراید و ماینوکسیدیل می شود. این داروها در جلوگیری/بهبود عوارض و اثرات جابنی نقش بسیار مهمی دارند و در صورت سهل انگاری بیمار و عدم مصرف این داروها، مشکلات و عوارض بیشتری بعد از کات مو برای فرد بوجود می آید.

 

داروهای تقویتی بعد از کاشت مو

 

>> آنتی بیوتیک

آنتی بیوتیک ها که به عنوان آنتی باکتریال هم شناخته می شوند، یکی از داروهایی هستند که متخصص بعد از کاشت مو برای بیمار تجویز می کند. آنتی بیوتیک ها میتوانند باعث کاهش/مانع رشد باکتری ها بشوند. آنتی بیوتیک ها داروهای قوی هستند که در جلوگیری یا بهبود عفونت در سر بیمار نقش بسیار مهمی دارند. عفونت هم یکی از اثرات جانبی بسیار مهمی است که بعضی از بیماران را درگیر می کند و در صورتیکه به موقع درمان نشود، آسیب های زیادی را به گرافت های کاشته شده وارد می کند و در نتایج کاشت مو هم تاثیر بسیار بدی می گذارد.   داروهای تقویتی بعد از کاشت مو  

قبل از اینکه باکتری در بدن تکثیر بشود و نشانه های عفونت در سر بیمار نمایان بشود، سیستم ایمنی بدن می تواند آنها را از بین برد. گلبول های سفید خون به باکتری های مضر حمله می کنند و حتی اگر نشانه های عفونت در سر بیمار هم بوجود آمده باشد، سیستم ایمنی بدن میتواند از پس این باکتری ها بربیاید و عفونت را درمان کند. در یک سری از موقعیت ها که تعداد باکتری های مضر بسیار زیاد می شود، سیستم ایمنی بدن نمی تواند با همه ی این باکتری ها مبارزه کند و در این شرایط، استفاده از آنتی بیوتیک می تواند کمک زیادی به از بین بردن باکتری ها بکند. آنتی بیوتیک ها انواع مختلفی دارند. البته بیماران باید توجه کنند در صورتی که متخصص برای آنها آنتی بوتیک تجویز کند، باید این دارو را مصرف کنند و مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک ها یا استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک ها باعث پایداری بیشتر باکتری ها در سر می شود و در نتیجه، آنتی بیوتیک نمیتوانند در مقابل این باکتری ها عملکرد خوبی داشته باشد. اکثر متخصص ها قبل و بعد از کاشت مو برای بیمار خود آنتی بیوتیک تجویز می کنند. اثرات جانبی آنتی بیوتیک ها شامل درد در ناحیه شکم، حالت تهوع، استفراغ، اسهال و غیره می شود.

>> مسکن

بعد از کاشت مو بیمار درد زیادی را احساس می کند؛ بویژه در سر خود. داورهای مسکن می توانند درد را کاهش بدهند و بخاطر همین متخصص در دوره ریکاوری از بیمار می خواهد که مسکن مصرف کند. مسکن می تواند سردرد، درد جراحت و یا هر نوع درد دیگری را بعد از کاشت مو کاهش بدهد. استخراج فولیکول ها و بخیه سر می تواند منشا سردردهای شدید در بعضی از بیماران باشد. مسکن ها انواع مختلفی دارند و متخصص با توجه به میزان درد و شرایط بیمار، مسکن خاصی را تجویز می کند. خرید مسکن ها بدون نسخه پرشک می تواند مشکلات بیشتری را برای بیمار فراهم کند؛ مثلا بعضی از مسکن ها باعث افزایش خونریزی در سر می شوند پس انتخاب نوع مسکن و دور مناسب را به متخصص بسپارید. در مواردی که داروی مسکن تجویز شده توسط متخصص نتواند درد بیمار را کاهش بدهد، ممکن است متخصص مسکن های قوی تری را برای بیمار تجویز کند.

>> ویتامین C

ویتامین C یکی از ویتامین های مخصوص موهاست که معمولا در بین داروهای تجویز شده برای بیمار وجود دارد. ویتامین C به رشد و تقویت موها کمک می کند زیرا ویتامین C می تواند جریان خون را در سر افزایش بدهد. ویتامین C میتواند به مویرگ ها کمک کند که خون بیشتری را به فولیکول ها برسانند و ویتامین C می تواند به تولید کلاژن هم کمک کند؛ کلاژن برای رشد موها اهمیت زیادی دارد. علاوه بر همه اینها، ویتامین C نقش مهمی در جذب آهن دارد که باعث حفظ سلامت موها می شود و این ویتامین می تواند تورم و قرمزی را هم در سر بیمار کاهش بدهد. ویتامین C را طبق دستور متخصص مصرف کنید. غذاهایی که حاوی ویتامین C هستند شامل کیوی، پاپایا، آناناس، توت فرنگی، بلوبری، هندروانه، میوه و آبمیوه هایی مثل پرتقال و گریپ فروت، انبه و فلفل قرمز، بروکلی، لیمو، گوجه، نخود فرنگ،ی گیاه جعفری و میوه گواوا هستند.

>> ماینوکسیدیل

ماینوکسیدیل برای بیمارهای خانم تجویز می شود؛ مخصوصا خانم هایی که الگوی ریزش زنانه دارند. در الگوی ریزش زنانه،  فولیکول های مو در طول زمان کوچک و کوچک تر می شوند و هر چه فولیکول ها کوچکتر بشوند، سرغت رشد موها بسیار کاهش می یابد. خانم هایی که به دلیل الگوی ریزش زنانه خود اقدام به کاشت مو کرده اند، استفاده از ماینوکسدیل در توقف ریزش مو و رشد موها بعد از کاشت مو هم بسیار مفید است. ماینوکسیدیل محلولی است که میتوان از آن به صورت موضعی بر روی سر استفاده کرد. اثرات جانبی ماینوکسیدیل شامل احساس سرگیجه، خستگی، خواب آلودگی، تورم موقت، استفراغ، حالت تهوع، درد در ناحیه سینه ها و تغییراتی در رنگ، طول و میزان ضخامت موهای صورت یا بدن می شود.

>> فیتاستراید یا فین پشیا

فیناستراید، نام تجاری فین پشیا و پروپشیا است که از آن برای درمان الگوی طاسی مردانه (آلپوسی آندروژنیک) استفاده می شود. فیناستراید می تواند مقدار هورمون طبیعی "دی هیدروتستوسترون" را در بدن کاهش بدهد. کاهش دی هیدروتستوسترون در بدن می تواند رشد موها را بعد از کاشت مو افزایش بدهد واز ریزش موی سر جلوگیری کند. داروی فیناستراید برای بیماران مردی تجویز می شود که کاشات مو انجام داده اند. مصرف فیناستراید در خانم ها محدودیت دارد. برای اینکه از فیناستراید نتیجه بهتری بگیرید، باید آن را طبق دستور متخصص و به طور روزانه مصرف کنید. استفاده از فیناستراید برای رشد موها توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تایید شده است. اگر نسبت به فیناستراید آلرژی دارید، حتما به پزشک خود اطلاع بدهید تا این دارو را برای شما تجویز نکند. واکنش های آلرژیک بدن به فیناستراید شامل مشکلات تنفسی، تورم در صورت، لبها، زبان یا گلو می شود. اثرات جانبی فیناستراید شامل تورم در دستها یا پاها، تورم یا التهاب سینه ها، سرگیجه، ضعف، سردرد، اختلالات و ضعف جنسی و غیره می شود. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد کاشت مو مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره 02144067005 تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.      

 

جهت ورود به وبسایت کلینک پوست و مو رز بر رو لینک زیر کلیک نمایید

کلینیک پوست و مو رز



:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: برچسب‌ها: کاشت مو , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

مطرح سوالات در رابطه با کاشت مو

>> سوالات در رابطه با کاشت مو

کسانی که قصد کاشت مو دارند، به احتمال زیاد به دنبال اطلاعات خاصی در این زمینه هستند و معمولا با سوالاتی مواجه می شوند؛ در این مقاله سعی شده است به تعدادی از این سولات پاسخ داده بشود.  

سوالات در رابطه با کاشت مو

 

1- درصد موفقیت کاشت مو چقدر است؟

درصد موفقیت کاشت مو به فاکتورهایی مثل زنده ماندن گرافت ها، تعداد و کیفیت موهای کاشته شده و به تجربه و مهارت متخصص بستگی دارد؛ در صورتی که به این عوامل توجه کافی بشود، درصد موفقیت کاشت مو تقریبا 100 درصد است.

2- آیا کاندید خوبی برای کاشت مو هستید؟

یک سری فاکتورها هم در انتخاب شما به عنوان کاندید خوب تاثیر می گذارند؛ مثلا کیفیت موهای اهدایی در سرتان (یا به اصلاح بانک مو) و سلامت عومی بدنتان جزو فاکتورهای اصلی در انتخاب کاندید مناسب محسوب می شوند.   سوالات در رابطه با کاشت مو  

اکثر مردهایی که درگیر الگوی طاسی مردانه هستند و یا کسانی که بخاطر یک تصادف و یا حادثه موهای سر خود را از دست داده اند، کاندیدهای مناسبی برای کشت مو به شمار می شوند. حتی کسانی که ریزش موی شدیدی دارند هم میتوانند برای کاشت مو اقدام کنند. زنها با کمک کاشت مو سعی می کند چهره خود را زیباتر نشان بدهند و نواقص خود را بپوشانند. در طول جلسه مشاوره کاشت مو، متخصصان ما در کلینیک تخصصی پوست و مو رز موقعیت شما را به طور دقیق ارزیابی می کنند و در صورتی که شرایط لازم برای کاشت مو را داشته باشید، فرآیند کاشت موهای شما هم شروع می شود.

3- آیا موهای کاشته شده مثل موهای طبیعی بنظر می رسند؟

کاشت موی موفقیت آمیز، چهره ای کاملا طبیعی را برای شما فراهم می کند. از سلل 1950 تاکنون حوزه کاشت مو و تکنیک های آن پیشرفت های زیادی داشته است و موهای کاشته شده هم جلوه ای کاملا طبیعی دارند.

4- چرا بعد از کاشت مو سر بی حس می شود و تا چه مدت بی حسی آن برطرف می شود؟

بی حسی موقت سر به فرآیند برداشت گرافت ها در حین کاشت مو مربوط می شود و در ناحیه کف سر و اطراف آن بیمار احساس بی حسی و کرختی می کند. مکن است بعد از 3 ماه اثرات بی حسی کم کم برطرف بشود؛ اگرچه حدودا 18 ماه طول می کشد تا وضعیت سر دوباره مثل قبل بشود و اثرات بی حسی هم کاملا از بین بروند. اکثر بیماران به دلیل همین بی حسی در سرشان، دچار سردرد درد شدیدی می شوند و توانایی انجام فعالیت های روزانه خود را هم ندارند.

5- ایا سن فاکتور مهمی در کاشت مو است؟

سن، نقش کوچکی در کاشت مو بازی می کند. بسیاری از جراحی های موفقیت آمیز کاشت مو در مردان 60  الی 70 ساله و یا حتی سن های بیشتر هم انجام شده است. وضعیت افرادی که درگیر الگوی طاسی مردانه هستند هم با دقت بررسی می شود. متخصصان با تجربه می توانند الگوی ریزش موی بیمار را حتی از قبل پیش بینی کنند. به غیر از سن، سلامت فرد و وجود گرافت های اهدا کننده در سر، دو فاکتور بسیار مهم برای کاشت موی موفقیت آمیز محسوب می شوند.

6- آیا موهای کاشته شده به مراقبت های خاصی نیاز دارند؟

به محض اتمام کاشت مو، موهای جدید کاشته شده شما به هیچ مراقبت خاصی (بجز مراقبت های که متخصص به شما توصیه کرده است) نیاز ندارند. موهای جدید هم مثل موهای اهدا کننده هستند و به طور طبیعی رشد می کنند و درست مثل موهای طبیعی خودتان باید از آنها مراقبت کنید. به محض اینکه موهایتان رشد کردند، شما میتوانید این موها را اصلاح کنید، استایل خاصی به آنها بدید یا اینکه می توانید آن ها را رنگ کنید. البته متخصص یک سری داروها و محلول هایی را برای رشد بهتر موهایتان تجویز می کند که حتما از این داروها به طور منظم استفاده کنید.

7- ایا ماینوکسیدیل برای رشد موهای کاشته شده مفید است؟

نتایج استفاده از ماینوکسیدیل در هر بیماری با بیمار دیگر فرق می کد. ماینوکسیدیل در ابتدا به عنوان داروی کنترل فشار خون شناخته شده بود و نام تجاری آن هم روگائین است. بعدها سازمان غذا و داروی آمریکا، استفاده از ماینوکسیدیل را برای درمان طاسی تایید کرده است. تحقیقات نشان می دهد که ماینوکسیدیل 10 درصد فقط برای بعضی از بیماران نتایج خوبی را به دنبال داشته است. طبق تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است، ماینوکسیدیل در رشد موهای جدید قسمت بالا و کناره های سر نقش زیادی دارد ولی در رشد موهای جلوی سر نقشی نداشته است. بعضی از محققان در مورد خطرات استفاده طولانی مدت از ماینوکسیدیل به بیماران هشدار میدهند و معتقدند که میانوکسیدیل به طور مستقیم وارد جریان خون می شود. استفاده روزانه از ماینوکسیدیل به منظور رشد و نگه داری موها هم دغدغه دیگری محسوب می شود. البته الان ماینوکسیدیل 5 درصد هم در بازار موجود است که به مراتب نتایج بهتری را برای بیماران به دنبال دارد.

8- چه مدت بعد از کاشت مو می توانیم به فعایت های روزمره بپردازیم؟

کاشت مو یکی از جراحی های کوچک محسوب می شود و حداقل دو هفته بعد از کاشت مو، همه ی فعالیت های سخت باید کنار گذاشته بشوند و بیمار باید استراحت بیشتری داشته باشد. باندهایی که بعد از کاشت مو دور سر بیمار پیچیده می شوند، یک روز بعد از کاشت مو برداشته می شوند؛ موهای شما برای اولین بار در کلینیک شسته می شوند و سپس خشک می شوند.

9- آیا کاشت مو گران است؟

هزینه کاشت مو در هر کلینیکی متفاوت است و به وضیعت ناحیه طاس سر، به تعداد گرافت های مورد نیاز و به تکنیک هایی که برای برآوردن توقعات و نتایج دلخواه بیمار استفاده می شود بستگی دارد. شما فقط باید یک الی دو بار برای کاشت موهایتان اقدام کنید و هزینه پرداخت کنید؛ هزینه کاشت مو در جلسه مشاوره به شما گفته می شود.

10- منظور از مینی گرافت و واحدهای فولیکولی چیست؟

هدف نهایی کاشت مو، رشد موهایی کاملا طبیعی است. متخصص با استفاده از مینی گرافت ها و ماکروگرافت ها عمل کاشت مو را انجام می دهد. طراحی خط رویش موها، هنر خاصی محسوب می شود و مهارت های متخصص در رسیدن به نتایج دلخواه بیمار، نقش بسیار مهمی می تواند داشته باشد. مینی گراف ها نسبت به میکروگرافت ها، تعداد فولیکول های موی بیشتری را شامل می شوند و برای فرق سر و بالای سر که به موهای بیشتری نیاز است استفاده می شوند. مینی گرافت ها شامل فولیکول موهای زبرتری می شوند تا بتوانند در آینده موهای پرپشت تر و پرتری را برای بیمار فراهم کنند و در عین حال هم نتایج کاشت مو طبیعی به نظر برسد. واحدهای فولیکولی نسبت به واحدهای گرافت- فولیکولی خیلی کوچکتر هستند و معمولا شامل 2 الی 3 تار مو می شوند و در جلوی مو سر کاشته می شوند تا نتایج طبیعی تر به نظر برسد. گرافت های کوچکتر باعث پراکندگی فولیکول ها ها در نقاط طاس سر می شوند و برای نمای بهتر موهای کاشته شده کاربرد زیادی دارند. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد کاشت مو مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره 02144067005 تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.

 

جهت ورود به وبسایت کلینک پوست و مو رز بر رو لینک زیر کلیک نمایید

کلینیک پوست و مو رز



:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: برچسب‌ها: کاشت مو , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

عمر کاشت مو چقدر می باشد؟

>> عمر کاشت مو چقدر می باشد؟

کاشت مو، راه حلی برای مشکل ریزش موهای سر است که از قرن نوزدهم تا به امروز از آن استفاده می شود. بسیاری از افراد در مورد نتایج کاشت مو، دچار سو تفاهم می شوند و فکر می کنند که موهای جدیدی که بعد از کاشت روی سرشان رشد می کنند، واقعی نیستند و یا قرار است این موها هم به زودی بریزند.   عمر کاشت مو چقدر می باشد؟

  این فکرها اصلا درست نیست چون نتیجه کاشت مو برعکس این را ثابت می کند. شما فکر میکنید که عمر موهای کاشته شده چقدر می تواند باشد؟ آیا این موها دائمی هستند یا بعد از چند سال می ریزند؟

>> فرآیند کاشت مو

کاشت مو یعنی انتقال فولیکول های مو از پشت سر به بخش هایی که دچار ریزش شده اند. بخش هایی از سر که دارای فولیکول هستند و می توان از آنها برای کاشت مو استفاده کرد، به عنوان "بخش های اهدا کننده فولیکول" شناخته می شود و بخش هایی از سر که هیچ مویی در آنها یافت نمی شود "بخش های دریافت کننده" نامیده می شوند؛

  عمر کاشت مو چقدر می باشد؟  

بنابراین موهایی که بعد از کاشت روی سر شما رشد می کنند، موهای جدیدی نیستند بلکه موهای خودتان هستند. این موهای کاشته شده هم تا آخر روی سر شما باقی می مانند ریرا فوایکول آنها از بخش هایی از سر شما گرفته می شود که از نظر ژنتیکی نسبت به ریزش مقاوم هستند و به سادگی نمی ریزند.

>> عمر موهای کاشته شده چقدر است؟

6 الی 9 ماه بعد از کاشت مو، بیشتر بیماران شاهد رشد 60 درصدی موهای خود هستند. ممکن است متخصص برای رشد سریع تر موها، مقداری دارو و محلول هم تجویز کند. وقتی در مورد عمر موهای کاشته شده صحبت می کنیم، باید به این نکته هم توجه کنیم که حدودا نصف بیماران به یک جلسه دیگر از کاشت مو هم نیاز دارند؛ البته جلسه دوم کاشت مو میتواند 10 سال بعد از اولین کاشت انجام بشود. بعضی از بیماران فکر می کنند که موهای کاشته شده به مراقبتی احتیاج ندارند و باید آنها را به حال خودشان رها کرد ولی این طرز فکر کاملا اشتباه است و در خیلی از بیماران همین بی توجهی وعدم رسیدگی به موهای کاشته شده باعث ریزش شدید تر موهایشان شده است؛ پس کاشت مو در بعضی از بیماران نمیتواند ماندگاری خوبی داشته باشد. جدا از عدم رسیدگی، فاکتورهای دیگری هم هستند که بر روی نتایج کلی کاشت مو تاثیر می گذارند مثل :

1- عدم مصرف داروهای تجویز شده توسط متخصص

بعضی از بیماران بعد از کاشت مو از داروهایی که متخصص برایشان تجویز کرده است استفاده نمی کنند. این داروها میتواند ماینوکسیدیل یا فیناستراید و یا سایر داروها باشد.

2- کم پشت شدن موها

موهای طبیعی خود بیمار هم ممکن است بعد از مدتی کم پشت تر بشوند و بخاطر همین حتی اگر موهای کاشته شده بتواند به خوبی نقاط طاس را بپوشاند، باز هم نقاط خالی در سر بیمار وجود دارد که نیاز به بررسی متخصص دارد.

3- سن بیمار

سن بالای بیمار باعث کاهش ضخامت ساقه موها می شود. برای مثال، موهای یک بیمار 70 ساله نارک تر از دوران 30 سالگی اش ست. حتی اگر تمام موهای کاشته شده در جلوی مو رشد کنند ولی ضخامت هر یک از این موها تغییر کند و نازک تز بشوند، نتیجه رضایت بخشی به دست نمی آید.

>> آیا نتایج کاشت مو به مهارت متخصص هم بستگی دارد؟

تکنیک های کاشت مو ارتقا یافته اند و تاثیر خوبی بر نتایج کاشت مو دارند. امروزه متخصص های با مهارت توانسته اند به 95 درصد موفقیت در کاشت مو برسند؛ یعنی تمام موهای کاشته شده در سر بیمار به طور طبیعی رشد کرده اند. البته نتایج کاشت مو از متخصصی به متخصص دیگر فرق کند. اگر می خواهید کاشت موی موفقی را تجربه کنید و طول عمر موهایتان هم زیاد باشد، حتما از قبل در مورد متخصص تحقیق کنید.

>> کاشت مو برای همه افراد موثر نیست

فرآیند کاشت مو برای همه افراد نمیتواند به یک اندازه تاثیر داشته باشد. مردها و زنهایی که ریزش موی شدیدی دارند و کسانی که فولیکول های موهایشان به مدت 2 الی 7 سال فعالیت خاصی نداشته است، شاهد نتایج ضعیف تری از کاشت مو هستند. اگر موهای شما به مدت چندین سال است که کم پشت هستند، نتایج ضعیفی از کاشت مو می گیرید؛ پس کاشت مو در بعضی از افراد واقعا تاثیر دارد ولی برای همه مثل یک معجزه عمل نمی کند. اگر در این شرایط اقدام به کاشت مو کنید، باید به فکر جلسات بعدی کاشت مو هم باشید.

>> عمر موهای کاشته شده در روش FUE

FUE یکی از روش های کاشت مو است که با استخراج فولیکول ها از نقاط اهدا کننده و کاشت موها در نقاط گیرنده همراه است. روش FUE یکی از روش های درمان ریزش مو محسوب می شود که نتایج آن در هر فردی متفاوت است. عمر موهای کاشته شده در روش FUE هم در هر بیماری واقعا متغیر است ولی از آنجایی که از فولیکول های پشت سر برای کاشت مو استفاده می شود، در اکثر بیماران نتایج ماندگاری را به دنبال دارد. کاشت مو با هر روشی که انجام بشود، یک سری محدودیت های خاصی دارد که در نتایج و عمر موهای کاشته شده تاثیر می گذارد.

 >> محدودیت های کاشت مو

1- موهای طبیعی سر بیمار همچنان دچار ریزش می شوند

کاشت مو نمی تواند از ریزش موهای فعلی شما جلوگیری کند. اگرچه موهای کاشته شده تا آخر روی سر شما باقی می مانند ولی به این معنی نیست که بقیه موها هم نباید دچار ریزش بشوند؛ پس بعد از کاشت مو هم حواستان به موهایتان باشد.

2- حجم موهای کاشته شده به ظرفیت بخش های اهدا کننده بستگی دارد

ظرفیت بخشهای اهدا کننده شما می تواند تعداد فولیکول هایی که باید در هنگام کاشت مو به نقاط طاس سر انتقال داد بشوند را تغیین کند؛ یعنی بخش های اهدا کننده بزرگ تر که تعداد موهای بیشتری هم دارند، گرافت های بیشتری را در اختیار متخصص قرار می دهند تا از آنها برای کاشت استفاده شود. اگر بخش اهدا کننده شما کم پشت باشد، نباید توقع داشته باشید که موهای کاشته شده شما بعد از رشد، پرپشت باشند.

3- ریسک ها و عوارض کاشت مو

عوارض کاشت مو شامل خونریزی و ایجاد عفونت می شود. زمانی که موهای کاشته شده شروع به رشد می کنند، بعضی از بیماران دچار التهاب یا عفونت فولیکولی می شوند که در اصطلاح به آن "فولیکولیت" گفته می شود. آنتی بیوتیک ها و کمپرس ها میتوانند باعث بهبود این مشکلات بشوند. در بعضی از موارد، احتمال ایجاد اسکار در بخش های مختلف سر وجود دارد

4- ریزش کامل موهای کاشته شده در دوره شوک

دوره شوک با ریزش موها همراه است ولی این ریزش دائمی نیست و فولیکول های محکم تر و سالم تری دوباره به جای آنها رشد می کنند. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد کاشت مو مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره 02144067005 تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.

 

جهت ورود به وبسایت کلینک پوست و مو رز بر رو لینک زیر کلیک نمایید

کلینیک پوست و مو رز

 



:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: برچسب‌ها: کاشت مو , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

10 نکته که باید پیش از کاشت مو در نظر داشته باشیم

>> نکات پیش از کاشت مو :

کاشت مو به بیمارانی پیشنهاد می شود که موهایشان دچار ریزش شدیدی شده است و یا طاس شده اند. از بین این دسته از بیماران بخاطر هزینه نسبتا بالای کاشت مو، فقط تعداد کمی به نزد متخصص های با مهارت مراجعه می کنند.  

پیش از کاشت مو  

بعضی از انواع الگوی های طاسی در بین زنان و مردان، با داروهای ضد ریزش قابل درمان است ولی اگر ریزش مو بخاطر ژنتیک باشد، استفاده از داروها تاثیر چندانی ندارد و کاشت مو تنها راه حلی است که می تواند به طاسی پایان بدهد. قبل از کاشت مو، 10 کار وجود دارد که باید انجام بدهید :  

پیش از کاشت مو  

  1. بررسی علت ریزش مو

قبل از کاشت مو، باید علت ریزش موها مشخص بشود. در بیشتر مردانی که موهایشان ریزش دارد، علت آن آلوپسی آندروژنیک ارثی است که با نام الگوی ریزش مردانه هم شناخته می شود. کاشت مو، درمان دائمی آلوپسی آندروژنیک است. علت ریزش مو ممکن است استرس، رژیم غذایی نامناسب و غیره هم باشد.

  1. بررسی نوع پوست و مو

پوست و مو توسط متخصص بررسی می شود تا با توجه به نوع پوست و مو، مناسب ترین روش برای کاشت موی بیمار انتخاب بشود. پوست سر بیماران از نظر قابلیت ارتجاعی تفاوت های زیادی با یکدیگر دارد؛ معمولا هر چقدر قابلیت ارتجاعی پوست سر بیشتر باشد، درصد موفقیت کاشت مو هم بیشتر می شود.

  1. سن

الگوی ریزش مو قبل از کاشت مو باید به طور دقیق بررسی بشود. به بیشتر مردان جوانی که زیر 25 سال سن دارند، دارو داده می شود و خوشبختانه در سنین کم، تجویز دارو تا حدودی موثر است. نکته بعدی که با توجه به سن بیمار مشخص می شود، طرح موهایی است که قرار است کاشته بشوند. بیمارانی که از الگوی ریزش موهای خود رنج می برد، به احتمال زیاد همچنان با گذشت زمان موهای خود را بیشتر از دست می دهند. متخصص برای طراحی موهای کاشته شده، جدا از سن به صورت بیمار هم توجه می کند.

  1. کاندید مناسب برای کاشت مو

قبل از کاشت مو، ابتدا باید مشخص بشود که کاندید خوبی برای کاشت مو هستید یا خیر. کسانی که به تازگی دچار ریزش مو شده اند، سن پایینی دارند، ریزش موهایشان مقطعی است و بیماری های خاصی دارند، کاشت مو پیشنهاد نمی شود.

  1. بدست آوردن اطلاعات در مورد مشکلات و عوارض کاشت مو

پیش از کاشت مو، در مورد مشکلاتی که بعد از کاشت مو خواهید داشت باید اطلاعات بیشتری بدست بیاورید. در جلسه مشاوره، از متخصص بخواهید که برای شما در مورد عوارض احتمالی و اثرات جانبی کاشت مو توضیح بدهد. بسیاری از عوارض ها موقتی هستند و شما باید صبور باشید تا در عرض چند روز برطرف بشوند. انتخاب متخصص کاربلد هم در کاهش ایجاد عوارض بعد از کاشت مو نقش مهمی دارد. جدا از صحبت با متخصص، می توانید در مورد عوارض کاشت مو در اینترنت هم مقالاتی را بخوانید؛ وب سایت کلینیک رز مقالات زیادی بسیاری دارد که در مورد مسائل مربوط به کاشت مو، مطالب مفیدی را به شما ارائه می دهند.

  1. درصد موفقیت در کاشت مو

درصد موفقیت در کاشت مو به فاکتورهای زیادی بستگی دارد؛ مثلا در افرادی که سیگار نمی کشند، 95 الی 98 درصد از گرافت ها با موفقیت رشد می کنند ولی در افراد سیگاری بخاطر اثرات مخرب نیکوتین، احتمال موفقیت کاشت موهایشان خیلی پایین است پس بهتر است برای بالا بردن درصد موفقیت کاشت مو، چند هفته قبل از کاشت مو سیگار را ترک کنید. قبل از کاشت مو از سرتان به خوبی نگه داری کنید و با شستشوی منظم به فولیکول ها آب رسانی کنید. البته میزان موفقیت به مراقبت های بعد کاشت مو هم بستگی دارد و لازم است بیمار به تمام دستورات متخصص در مورد قبل و بعد از کاشت مو عمل کند.

  1. روشی که برای کاشت موی بیمار انتخاب می شود

متخصص با بررسی وضعیت موهای بیمار و میزان ریزش، یک یا چند تا از روش های کاشت مو را برای شما انتخاب می کند. روش های کاشت مو با یکدیگر تفاوت هایی هم دارند؛ مثلا تفاوت اصلی روش های FUT و FUE در نحوه استخراج فولیکول های مو از پشت سر است. بیمارانی که کاشت مو انجام می دهند، نسبت به اسکارهای باقی مانده روی سرشان (در اثر برداشت فولیکول ها) بسیار حساس می شوند و تمایل دارند که با بلندتر کردن موهایشان این اسکارها را بپوشانند ولی در بعضی از روش ها تا بازه زمانی خاصی نمی توانید موهایتان را بلندتر کنید؛ بخاطر همین در مورد تمام جوانب کاشت موی طبیعی را باید بررسی کنید.

  1. آمادگی ها و مراقبت های قبل از کاشت مو

قبل از کاشت مو، متخصص از بیمار می خواهد که از انجام یک سری فعالیت ها و یا مصرف داروها خودداری کند تا شاهد عوارض کمتری در حین کاشت مو باشد. البته این آمادگی ها و مراقبت ها فقط به قبل از کاشت مو مربوط نمی شود، بلکه بعد از کاشت مو را هم در بر می گیرد. در بعضی از روش های کاشت مو مثل روش FUT، بیمار باید قبل از کاشت مو رژیم غذایی سختی را رعایت کند زیرا روش FUT پیچیدگی های خاصی دارد. از جمله آمادگی های قبل از کاشت مو می تواند شامل عدم مصرف الکل، سیگار و قلیان باشد.

  1. برآورد هزینه کاشت مو

هزینه، فاکتوری است که قبل از کاشت مو باید آن را در نظر بگیرید. کاشت مو معمولا فرآیند پرهزینه ای است. هزینه کاشت مو به فاکتورهای زیادی بستگی دارد؛ در جلسه مشاوره کاشت مو، متخصص بر اساس نوع روشی که برای کاشت موهای شما انتخاب می کند، ابزارها و دستگاه ها، تعداد فولیکول های گرفته شده از بخش اهدا کننده، تعداد فولیکول های کاشته شده در بخش پذیرنده، تجربه و تخصصی که خود متخصص دارد، مدت زمان لازم برای کاشت مو و غیره، هزینه کاشت مو را به شما اعلام می کند.

  1. انتخاب کلینیک و متخصص مناسب

کاشت مو زمانی موثر است که متخصص با تجربه و با مهارتی این فرآیند را برای بیمار انجام بدهد. متخصصی که تجربه دارد، قطعا از تکنیک های حرفه ای تری در حین کاشت مو استفاده می کند و درصد انجام موفقیت آمیز کاشت مو را بالاتر می رود. اگر در مورد متخصصی که انتخاب می کنید مطمئن نیستید، می توانید از طریق بیماران در مورد متخصص اطلاعاتی را بدست بیاورید. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد کاشت مو و کارهای قبل از آن مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره 02144067005 تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید. 
 

  جهت ورود به وبسابت کلینیک پوست و مو رز بر روی ادرس زیر کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: برچسب‌ها: کاشت مو , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

زمان مناسب برای کاشت مو

>> زمان مناسب برای کاشت مو

به نظر شما بهترین زمان برای کاشت مو چه وقتی است؟ شاید جواب دادن به این سوال برای شما هم سخت باشد؛ در واقع، بهترین زمان برای کاشت مو در هر بیماری با بیمار دیگر فرق می کند.   زمان مناسب برای کاشت مو   کاشت مو، فرآیندی است که حتما باید برای آن برنامه ریزی خاصی بشود و نمی توان یک روزه برای این جراحی مهم اقدام کرد. تعیین زمان مناسب برای کاشت مو به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد، مثل :

  1. وضعیت ریزش موهای سر و میزان طاسی
  2. سن بیمار
  3. وضعیت نقاط اهدا کننده
  4. توقعات بیمار از نتایج کاشت مو

 

زمان مناسب برای کاشت مو

 

>> وضعیت ریزش موهای سر و میزان طاسی

برای اینکه میزان طاس بودن فردی مشخص بشود، مقیاسی به نام "همیلتون- نوروود" وجود دارد که مراحل ریزش مو را با عکس نشان می دهد؛ هر چه مقیاس همیلتون- نوروود مراحل پیشرفته تری را نشان بدهد، ریزش موهای بیمار هم شدیدتر است. ریزش موهای سر می تواند مربوط به پیشینه ی خانوادگی (وراثت) شما باشد. اگر در خانواده شما چند نفر هستند که ریزش موی شدیدی دارند، احتمال اینکه شما هم مثل آنها چنین مشکلی داشته باشید و ریزش موهای شما هم در آینده بیشتر بشود بسیار بالاست. اگر سرعت ریزش موهای شما آهسته تر شده و چرخه ریزش مو هم نرمال بشود، کاندید مناسبی برای کاشت مو هستید و می توانید برای کاشت مو اقدام کنید.

>> سن بیمار

با اینکه کاشت مو از نظر سنی محدودیتی ندارد ولی برای افرادی که زیر 25 سال هستند، کاشت مو انجام نمی شود. انتخاب رنج سنی 25 سال به بالا دو دلیل دارد؛ یکی به این خاطر است که کاشت مو باعث شوک می شود و باعث می شود که موهای سالم خود بیمار هم در طول فرآیند کاشت مو آسیب ببیند زیرا این موهای سالم در نزدیکی موهای کاشته شده قرار می گیرند. دومین دلیل هم این است که ممکن است از نظر ژنتیکی بخشی از موهایتان در آینده بریزد که اگر اینطور باشد تا 25 سالگی مشخص می شود. البته این را هم باید در نظر گرفت که وضعیت هر فردی با سایرین متفاوت است. سن متوسط برای کاشت مو بالای 35 سال است. وضعیت ریزش موهای سر تا سن 35 سالگی تثبیت می شود و اگر در این رنج سنی قرار دارید، می توانید برای کاشت مو اقدام کنید.

>> وضعیت نقاط اهدا کننده فولیکول  

هر بیماری مقدار مشخصی فولیکول برای اهدا به نقاط طاس دارد. اگر کسی از قسمت فرق سر طاس بشود و بخواهیم از فولیکول های اهدایی برای پوشاندن این بخش ها استفاده کنیم، ممکن است به اندازه کافی فولیکول های اهدایی در سر بیمار وجود نداشته باشد تا بتوانیم از آنها در جلوی سر استفاده کنیم. البته وضعیت نقاط اهدا کننده فولیکول در هر بیماری با سایرین متفاوت است و به حجم و تراکم موهای طبیعی خود فرد بستگی دارد. تعداد فولیکول هایی که در نقاط اهدا کننده وجود دارند می تواند بین 1500 تا 10000 و در مواردی هم بیشتر از این میزان باشد. در بیمارانی که تعداد فولیکول های اهدایی کمتری دارند، متخصص از هر یک از فولیکول ها نهایت استفاده را می کند و در مکان مناسبی از نقاط طاس آنها را قرار می دهد. اگر متخصص با بررسی سر شما اعلام کند که تعداد فولیکول های اهدایی شما مناسب است، زمان خوبی است که برای کاشت مو اقدام کنید.

>> توقعات بیمار از نتایج کاشت مو

اگر فقط می توانستید از کاشت مو برای یک یا دو قسمت از سرتان استفاده کنید، دوست داشتید کدام بخش از سرتان باشد؟ از وقتی تصمیم به کاشت مو می گیرید، باید خودتان را برای نتایج نهایی کاشت مو هم آماده کنید. شما باید از نتایج کاشت مو توقعات واقع بینانه ای داشته باشید، نه صرفا چیزی که در خیالتان می گذرد. اگر توقعات معقولانه ای از کاشت مو دارید، می توانید با بررسی فاکتورهای دیگر برای کاشت مو اقدام کنید. چند تا فاکتور مهم وجود دارند که باید از آنها آگاه باشید:

  1. شما باید بدانید که با یک جلسه کاشت مو، هیچ کس نمی تواند به نتیجه ایده آل خود برسد
  2. به بیشتر از یک جلسه کاشت مو نیاز دارید تا بتوانید به بهترین نتایج برسید و از همه مهم تر اینکه فولیکول موهای کافی برای اهدا به نقاط طاس داشته باشید
  3. زمان زیادی طول می کشد تا فولیکول های سالم کاشته شده بتوانند رشد کنید. شما باید صبور باشید
  4. شاید به روش های دیگری مثل لیزر درمانی نیاز داشته باشید تا موهای جدیدتان بتوانند سریع تر رشد کنند.

>> چه زمانی از سال برای کاشت مو مناسب تر است؟

وقتی صحبت از زمان مناسب برای کاشت مو می شود، باید به دوره ریکاوری هم خوب فکر کنید. اول اینکه متخصص به شما توصیه می کند که 7 الی 14 روز استراحت کنید پس در ماه هایی از سال که بسیار پرمشغله هستید، کاشت مو به شما پیشنهاد نمی شود. بعد از کاشت مو تا 14 روز نباید شنا کنید؛ پس اگر برای تعطیلات برنامه ریزی کرده اید که به ساحل بروید و شنا کنید، یک هفته قبل از تعطیلات تابستان فکر خوبی برای کاشت مو نیست. البته به این معنی نیست که نباید بعد از کاشت مو به تعطیلات بروید، فقط به شما توصیه می کنیم که حداقل یک هفته بعد از کاشت مو به خوبی استراحت کنید. یک هفته استراحت برای بهبود وضعیتتان میتواند فکر خوبی باشد. یکی دیگر از مواردی که بعد از کاشت مو به بیمار پیشنهاد می شود این است که تا 14 روز از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب خودداری کند. اگر قصد کاشت مو در ماه های گرم سال مثل تابستان را دارید، حتما برای محافظت از موهایتان از کلاه استفاده کنید. بسیاری از افراد بر این باروند که فصل زمستان بهترین زمان برای کاشت مو است. فصل زمستان بهترین زمان برای ریکاوری است زیرا هوا سرد است و بیشتر وقت خود را در خانه می گذرانید؛ هیچ نگرانی در مورد آفتاب سوختگی سرتان ندارید و سرتان هم عرق نمی کند و در نتیجه احتمال عفونت هم کمتر می شود. معایب فصل زمستان این است که بخاطر هوای سرد و خشک، احتمال شکنندگی موهای جدیدتان بیشتر می شود و همچنین غذاهای مفیدی که بعد از کاشت مو باید مصرف کنید، در فصل زمستان به مقدار کمتری در بازار عرضه می شوند و حتی تعدادی از غذاهای مفید را هم باید به ناچار حذف کنید. نکات آخر :

  1. اگر خیلی زود و در سنین کم اقدام به کاشت مو کنید، نیاز به چندین جلسه از کاشت مو خواهید داشت زیرا چرخه ریزش موهایتان هنوز تکمیل نشده است.
  2. کاشت مو در هر فصلی، مزایا و معایب مخصوص به خودش را دارد.
  3. زمانی برای کاشت مو اقدام کنید که میزان استرس و فشارهای روحی و روانی کمتری را تجربه می کنید.
شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد کاشت مو و زمان مناسب برای کاشت مو مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره 02144067005 تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.     
 


:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: برچسب‌ها: کاشت مو , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

همه چیز درباره کاشت مو در زنان

>> کاشت مو در زنان

>> تفاوت های الگوی ریزش مو در زنها و مردها

از آنجایی که کاشت مو، گزینه خوبی برای 90 درصد از مردان طاس است، زنها هم فکر می کنند که کاندید خوبی برای کاشت مو هستند ولی در بیشتر موارد اینطور نیست. درصد زیادی از مردها تنها در یک بخش از سرشان دچار ریزش موی شدید می شوند و یا به عبارتی دیگر دچار ریزش منطقه ای می شوند. ریزش موی اکثر زنها به صورت پراکنده است و در تمام بخش های سر خود دچار کم پشتی مو می شوند و شامل موهای پشت سر و موهای نزدیک به گوش هم می شود؛  

کاشت مو در زنان  

همانطور که می دانید این بخش ها نقاط اهدا کننده فولیکول در مردها محسوب می شوند و برای انتقال به بخش های طاس انتخاب می شوند. در مردها، نقاط اهدا کننده بخش های ثابتی هستند و فولیکول های این بخش ها تحت تاثیر هورمون دی هیدروتستوسترون قرار نمی گیرند.     کاشت مو در زنان   هورمون دی هیدروتستوسترون در افرادی که آلوپسی آندروژنیک (الگوی ریزش مردانه) دارند، نقش بسیار فعالی را ایفا می کند. در الگوی طاسی زنانه، بخش های اهدا کننده فولیکول معمولا ثابت باقی نمی مانند و مانند بخش های دیگر، روز به روز کم پشت تر از قبل می شوند. در زنها، هورمون دی هیدروتستوسترون روی بخش های اهدا کننده فولیکول تاثیر منفی می گذارد زیرا این هورمون می تواند به راحتی به فولیکول ها آسیب برساند. هورمون دی هیدروتستوسترون به قدری تاثیر بدی روی سلامت فولیکول ها می گذارد که که اگر فولیکول بخش های اهدا کننده را در سر زنان استخراج کنید و در بخش های دیگری از آنها استفاده کنید، سریع شروع به ریزش می کنند و در نتیجه کاشت مو با شکست مواجه می شود. هر متخصصی که تلاش می کند از فولیکول های بخش های نامناسب برای کاشت در نقاط دیگر استفاده کند، هیچ نتیجه ای از این روند نخواهد گرفت. یکی دیگر از تفاوت های بین الگوهای ریزش در مردها و زنها در قسمت جلوی سر است. زنها بر عکس مردها با وجود ریزش موی شدیدی که دارند، از ناحیه جلوی سر دچار ریزش نمی شوند. زنها دغدغه موهای جلوی سرشان را ندارند، بلکه بیشتر نگران کاهش حجم موهایشان در قسمت پشت سر و گوشه های آن هستند؛ اگرچه کاشت مو نمی تواند تاثیر زیادی در افزایش حجم موها بگذارد و فقط می تواند موها را از جایی به جای دیگر انتقال بدهد.

>> کدام دسته از زنان کاندید خوبی برای کاشت مو هستند؟  

طبق گفته کارشناسان، درصد خیلی کمی از زنها کاندید خوبی برای کاشت مو محسوب می شوند. حدود 2 الی 5 درصد از زنهایی که ریزش مو دارند، می توانند برای کاشت مو اقدام کنند. کاندیدهای خوب برای کاشت مو:

  1. زنهایی که ریزش موهایشان ربطی به هورمون ها ندارد
  2. زنهایی که در گذشته، سابقه جراحی پلاستیک داشته اند و در اطراف بخشی که بخیه خورده اند، دچار ریزش مو شده اند
  3. زنهایی که الگوی ریزش موهایشان فقط مربوط به یک بخش می شود و مثل الگوی ریزش مردانه اصلا پراکنده نیست. زنهایی که الگوی ریزش آنها مثل مردان است، مشکلاتی مثل کاهش و یا از دست دادن موهای خود را در جلوی سر دارند و بخش های اهدا کننده آنها هم تحت تاثیر آلوپسی آندروژنیک قرار نگرفته است
  4. زنهایی که بخاطر زخم های ناشی از سوختگی با مواد شیمیایی یا اسکارهایی که در اثر تصادف ایجاد می شوند، از ریزش مو رنج می برند
  5. زنهایی که بخاطر اسکارهای ناشی از لیفت صورت دچار ریزش مو شده اند
  6. زنهایی که از مدل موی دم اسبی برای استایل موهای خود استفاده می کنند و یا موهای خود را گیس می کنند. کاشت مو می تواند موهای از دست رفته آنها را جایگزین کند؛ البته به شرطی که بیمار دیگر از این مدل موها استفاده نکند
  7. زنهایی که بیماری وسواس دارند و موهای سر خود را با دست می کنند. البته ابتدا این مشکل ابتدا باید توسط روانپزشک حل بشود و بعد بیمار می تواند اقدام به کاشت مو کند.

>> روش های کاشت و ترمیم مو برای زنها

قبل از کاشت مو، بیماران زن باید توسط متخصص پوست و مو معاینه بشوند تا اگر احتیاج به دارویی داشته باشند، برایشان تجویز بشود. ابتدا متخصص، موهای بیمار را با دقت بررسی می کند تا در مورد حجم موها و نقاط کم پشت و یا خالی اطلاعات دقیق تری بدست بیاورد. گزینه های کاشت و ترمیم مو در زنان هم مثل مردان است. متخصص برای استخراج فولیکول موها بین روش های FUE و FUT بهترین گزینه را برای شما انتخاب می کند تا شاهد نتایج بسیار عالی از کاشت مو باشید.

>> چه موقع زنها باید برای کاشت مو اقدام کنند؟

زنها می توانند از کاشت مو برای رسیدن به دو هدف استفاده کنند:

  1. برای پایین آوردن خط رویش موهایی که با پیشانی فاصله زیادی دارد
  2. برای درمان الگوی طاسی ثابت

پایین آوردن خط رویش موها، فرآیندی است که در طی آن موهای سالم از نقاط اهدا کننده با روش FUT یا روش FUE برداشته می شوند و در جلوی سر کاشته می شوند تا خط رویشی زنانه را برای بیمار ایجاد کند.

>> تفاوت های کاشت مو در زنها و مردها

1- زنها به اسکارهای پشت سرشان توجه کمتری می کنند

بیماران مرد مجبور هستند که موهای پشت سرشان را کوتاه نگه دارند و بخاطر همین روش نواری کاشت مو یا FUT برای آنها مناسب نیست. زنها برعکس مردها، از روش FUT استقبال بیشتری می کنند زیرا تمایل دارند تعداد گرافت های خود را افزایش بدهند و در عین حال هم هزینه کمتری برای کاشت مو پرداخت کنند.

2- زنها فولیکول های بیشتری برای اهدا دارند

زنهایی که الگوی ریزش موی مردانه ندارند، فولیکول های بیشتری برای اهدا دارند زیرا فرق سر و قسمت بالای موهایشان مستعد ریزش نیست. مردها بر عکس زنها، مراحل پیشرفته تری از ریزش مو دارند و فقط در قسمت پشت سر و کناره ها دارای فولیکول هایی برای اهدا به نقاط طاس هستند.

3- زنها نمی توانند از موهای بدنشان برای اهدا به نقاط کم پشت یا طاس استفاده کنند

بسیاری از مردها می توانند از بقیه بخش های بدن خود مثل ریش و موی بدن برای کاشت در سر استفاده کنند ولی زنها نمی توانند از این آپشن استفاده کنند. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد کاشت مو در زنان و شرایط آن مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره 02144067005 تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید. 
 


:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: برچسب‌ها: کاشت مو , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

نحوه شستشو مو بعد از کاشت مو

>> نحوه شستشو مو بعد از کاشت مو

معمولا متخصص ها به بیمارانی که کاشت مو انجام داده اند، توصیه می کنند که تا 24 ساعت موهایشان را نشویند. شستشوی موها به ریختن پوسته های سر و بهبود سریعتر بیمار در دوره ریکاوری کمک زیادی می کند. 3 روز بعد از کاشت مو شما باید شستشوی موهایتان را آغاز کنید و تا 15 روز از دستورالعمل های بعد از کاشت مو پیروی کنید. شما می توانید از شامپو و لوسیون برای شستشوی موهایتان استفاده کنید.   شستشو مو بعد از کاشت مو   اگر بعد از 15 روز پوسته های سرتان ریختند، نباید دیگر از لوسیون استفاده کنید. اگر هم بر روی سرتان پوسته دارید، باید موهایتان را بصورت منظم با شامپو و لوسیون بشویید؛ البته تا زمانی که پوسته ها بطور کامل بریزند. در نهایت، تمام پوسته های سر تا 20 روز می ریزند. 1 ماه بعد از کاشت مو می توان گفت که دوره پرخظر کاشت مو را طی کرده اید و می توانید به زندگی نرمالتان برگردید و حتی از حوله برای خشک کردن موهایتان می توانید استفاده کنید. موها باید به مدت 1 ماه هر روز شسته بشوند.

 

نحوه شستشو مو بعد از کاشت مو

 

>> مرحله اول : استفاده از لوسیون

لوسیون نرم کنده باعث تولید دوباره سلول های پوستی، آبرسانی به پوست و کاهش پوسته های سر می شود.

>> هفته اول :

نقاط اهدا کننده مو در هفته اول، فقط در نقاط اهدا کننده مو (پشت سرتان) از لوسیون استفاده کنید. تمام پشت سرتان را با لوسیون بپوشایند و به آهستگی پشت سرتان را دست بکشید. 1 ساعت صبر کنید و پشت سرتان را با آب بشویید.

>> هفته دوم :

نقاط اهدا کننده و پذیرنده مو در هفته دوم، از لوسیون هم در پشت سرتان و هم در بخش هایی که مو کاشته اید استفاده کنید. از 7 الی 8 قطره لوسیون برای نقاط اهدا کننده و پذیرنده استفاده کنید. 1 ساعت صبر کنید و موهایتان را با آب بشویید. در هنگام استفاده از لوسیون دقت کنید که در جهت گرافت های کاشته شده باید از لوسیون استفاده کنید تا آسیبی به گرافت های مو نرسد. البته ممکن است برای نقاط اهدا کننده احتیاج به لوسیون بیشتری داشته باشید.

>> مرحله دوم : استفاده از شامپو

از شامپوی مخصوصی که متخصص برایتان تجویز کرده است برای ریختن پوسته ها و بهبود سرتان استفاده کنید. بعد از استفاده از لوسیون می توانید موهایتان را با شامپو بشویید. بهتر است شامپو را در دستتان بریزید و سپس شامپو را در نقاط اهدا کننده و گیرنده پخش کنید. توجه کنید که ریختن شامپو بر روی سر باید به آرامی صورت بگیرد و حرکات تند دست به گرافت ها آسیب می رساند. 2 الی 3 دقیقه صبر کنید و بعد موهایتان را با آب بشویید.

>> مرحله سوم : شستشوی موها با آب  

سرتان را با آب گرم نباید بشورید بلکه باید از آب ولرم برای شستشوی موهایتان استفاده کنید. در یک کاسه بر روی سرتان مقداری آب بریزید و از دوش هم نباید استفاده کنید. شستشوی درست شامپو با آب بسیار مهم است، پس بسیار دقت کنید.

>> مرحله چهارم : خشک کردن موها

از حوله برای خشک کردن موهایتان استفاده نکنید. شما باید از سشواری استفاده کنید که بر روی حالت هوای سرد تنظیم شده باشد و همچنین هنگام استفاده از سشوار، سرتان را مقداری دورتر ببرید و از آن فاصله بگیرید. بعد از گذشت 7 روز از کاشت مو یا کمی بیشتر (بستگی به وضعیت بیمار دارد) می توانید مثل سابق موهایتان را بشویید. حداقل دو بار در روز دوش بگیرید و به مدت ده دقیقه هم موهای کاشته شده را به صورت دورانی ماساژ بدهید. ماساژ سر بصورت دورانی، هر نوع پوسته یا خون خشک شده را از سرتان پاک می کند.

>> از چه شامپو و محلول موضعی بعد از کاشت مو باید استفاده بشود ؟

در بیشتر موارد بیمار از شامپویی که متخصص برایش تجویز کرده است، برای موهایش استفاده می کند. از روز اول تا روز دهم استفاده از شامپوی مناسب از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا گرافت های کاشته شده در طی این چند روز ریشه می زنند و در نتیجه نیازمند مراقبت خاصی هستند. بسیاری از بیماران برای به اتمام رساندن این دوره مهم، عادات خود را در زمینه مراقبت موها تغییر می دهند. بعضی از بیماران از روغن های مغذی برای جلوگیری از آسیب هایی که در حین شستشو به گرافت های مو وارد می شود هم استفاده می کنند. علاوه بر استفاده از روغن های طبیعی مثل روغن نارگیل برای تقویت موها، بسیاری از بیماران از انواع مختلفی از شامپوها (چه شامپوهای تجویز شده توسط متخصص و چه شامپوهایی که خودشان از داروخانه ها خریده اند) و محلول های موضعی برای حفاظت از موهای باقی مانده در سرشان استفاده می کنند. روگائین (ماینوکسیدیل) و بسیاری از شامپوها حاوی مس، زینک، آمینو اسیدهای مفید و کتوکونازول هستند. بیمارانی که نمی دانند کدام شامپو و محلول برای موهای آنها مفید است، باید با متخصص خود در این مورد حتما صحبت کنند. بعد از کاشت مو، بیماران باید طبق دستور العمل های متخصص خود عمل کنند تا هر مرحله از کاشت مو را بتوانند با موفقیت بگذرانند؛ اگر چه کاشت مو به روش های FUE و FUT در اکثر موارد با نتایج خوبی همراه بوده است ولی بیمار هم باید به خوبی از پوست سر و موهای خود مراقبت کند.

>> آیا می توان از شامپو بچه برای شستشوی موها بعد از کاشت مو استفاده کرد ؟

شامپو بچه بسیار ملایم و فاقد الکل است و به گرافت های مو آسیبی نمی رساند؛ در عین حال، نباید از شامپو بچه بعد از کاشت موهایتان استفاده کنید زیرا شامپو بچه بسیار غلیظ است و استفاده از آن بعد از کاشت مو، باعث ایجاد جوش در سر می شود. در واقع مهم ترین علت ایجاد جوش در سر بیماران، بخاطر استفاده از شامپو بچه است.

>> چرا مالش زیاد سر و موها در حین شستشو به گرافت ها آسیب می رساند ؟  

پوست سر در دوره ریکاوری باید ترمیم بشود و شما نباید در حین شستشوی موها، گرافت ها را زیاد با دستهایتان مالش بدهید. رگ های خونی که در سر وجود دارند هم نیاز به ترمیم دارند و مالش زیاد باعث آسیب به آنها می شود؛ پس تا می توانید به آرامی موهایتان را بشویید. مالش زیاد باعث می شود تا گرافت ها از جای خود در پوست سر بیرون بیایند و در نتیجه کف سر شروع به خونریزی می کند و بیمار نتیجه خوبی از کاشت مو نمی گیرد. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد کاشت مو مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره 02144067005 تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.     
 


:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: برچسب‌ها: کاشت مو , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی
فیلم دستورالعمل بعد از کاشت مو,کاشت مو به روش sut,کاشت مو به روش fit,کاشت مو به روش fut,بهترین روش کاشت مو,جدیدترین روش کاشت مو,کاشت مو,کاشت مو صادقیه,فیلم کاشت مو | آدرس : تهران - میدان صادقیه - ضلع شمالی مترو صادقیه - نبش خیابان طاهری - پلاک 58 -واحد 1 | مشاوره تلفنی : 02144067005 | وب سایت : www.rozclinic.com


:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: برچسب‌ها: کاشت مو ,کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی
فیلم دستورالعمل بعد از کاشت مو,کاشت مو به روش sut,کاشت مو به روش fit,کاشت مو به روش fut,بهترین روش کاشت مو,جدیدترین روش کاشت مو,کاشت مو,کاشت مو صادقیه,فیلم کاشت مو | آدرس : تهران - میدان صادقیه - ضلع شمالی مترو صادقیه - نبش خیابان طاهری - پلاک 58 -واحد 1 | مشاوره تلفنی : 02144067005 | وب سایت :
 

کاشت مو 

www.rozclinic.com


:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: برچسب‌ها: کاشت مو ,کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی
فیلم دستورالعمل بعد از کاشت مو,کاشت مو به روش sut,کاشت مو به روش fit,کاشت مو به روش fut,بهترین روش کاشت مو,جدیدترین روش کاشت مو,کاشت مو,کاشت مو صادقیه,فیلم کاشت مو | آدرس : تهران - میدان صادقیه - ضلع شمالی مترو صادقیه - نبش خیابان طاهری - پلاک 58 -واحد 1 | مشاوره تلفنی : 02144067005 | وب سایت : www.rozclinic.com
 


:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی
 
فیلم دستورالعمل بعد از کاشت مو,کاشت مو به روش sut,کاشت مو به روش fit,کاشت مو به روش fut,بهترین روش کاشت مو,جدیدترین روش کاشت مو,کاشت مو,کاشت مو صادقیه,فیلم کاشت مو | آدرس : تهران - میدان صادقیه - ضلع شمالی مترو صادقیه - نبش خیابان طاهری - پلاک 58 -واحد 1 | مشاوره تلفنی : 02144067005 | وب سایت : www.rozclinic.com
                                                                    کاشت مو


:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی
فیلم دستورالعمل بعد از کاشت مو,کاشت مو به روش sut,کاشت مو به روش fit,کاشت مو به روش fut,بهترین روش کاشت مو,جدیدترین روش کاشت مو,کاشت مو,کاشت مو صادقیه,فیلم کاشت مو | آدرس : تهران - میدان صادقیه - ضلع شمالی مترو صادقیه - نبش خیابان طاهری - پلاک 58 -واحد 1 | مشاوره تلفنی : 02144067005 | وب سایت : www.rozclinic.com
 
                                                                            کاشت مو


:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

 

فیلم دستورالعمل بعد از کاشت مو,کاشت مو به روش sut,کاشت مو به روش fit,کاشت مو به روش fut,بهترین روش کاشت مو,جدیدترین روش کاشت مو,کاشت مو,کاشت مو صادقیه,فیلم کاشت مو | آدرس : تهران - میدان صادقیه - ضلع شمالی مترو صادقیه - نبش خیابان طاهری - پلاک 58 -واحد 1 | مشاوره تلفنی : 02144067005 | وب سایت : کاشت مو



:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

10 نکته که باید پیش از کاشت مو در نظر داشته باشیم

>> نکات پیش از کاشت مو :

کاشت مو به بیمارانی پیشنهاد می شود که موهایشان دچار ریزش شدیدی شده است و یا طاس شده اند. از بین این دسته از بیماران بخاطر هزینه نسبتا بالای کاشت مو، فقط تعداد کمی به نزد متخصص های با مهارت مراجعه می کنند.   پیش از کاشت مو   بعضی از انواع الگوی های طاسی در بین زنان و مردان، با داروهای ضد ریزش قابل درمان است ولی اگر ریزش مو بخاطر ژنتیک باشد، استفاده از داروها تاثیر چندانی ندارد و کاشت مو تنها راه حلی است که می تواند به طاسی پایان بدهد. قبل از کاشت مو، 10 کار وجود دارد که باید انجام بدهید :   پیش از کاشت مو  

  1. بررسی علت ریزش مو

قبل از کاشت مو، باید علت ریزش موها مشخص بشود. در بیشتر مردانی که موهایشان ریزش دارد، علت آن آلوپسی آندروژنیک ارثی است که با نام الگوی ریزش مردانه هم شناخته می شود. کاشت مو، درمان دائمی آلوپسی آندروژنیک است. علت ریزش مو ممکن است استرس، رژیم غذایی نامناسب و غیره هم باشد.

  1. بررسی نوع پوست و مو

پوست و مو توسط متخصص بررسی می شود تا با توجه به نوع پوست و مو، مناسب ترین روش برای کاشت موی بیمار انتخاب بشود. پوست سر بیماران از نظر قابلیت ارتجاعی تفاوت های زیادی با یکدیگر دارد؛ معمولا هر چقدر قابلیت ارتجاعی پوست سر بیشتر باشد، درصد موفقیت کاشت مو هم بیشتر می شود.

  1. سن

الگوی ریزش مو قبل از کاشت مو باید به طور دقیق بررسی بشود. به بیشتر مردان جوانی که زیر 25 سال سن دارند، دارو داده می شود و خوشبختانه در سنین کم، تجویز دارو تا حدودی موثر است. نکته بعدی که با توجه به سن بیمار مشخص می شود، طرح موهایی است که قرار است کاشته بشوند. بیمارانی که از الگوی ریزش موهای خود رنج می برد، به احتمال زیاد همچنان با گذشت زمان موهای خود را بیشتر از دست می دهند. متخصص برای طراحی موهای کاشته شده، جدا از سن به صورت بیمار هم توجه می کند.

  1. کاندید مناسب برای کاشت مو

قبل از کاشت مو، ابتدا باید مشخص بشود که کاندید خوبی برای کاشت مو هستید یا خیر. کسانی که به تازگی دچار ریزش مو شده اند، سن پایینی دارند، ریزش موهایشان مقطعی است و بیماری های خاصی دارند، کاشت مو پیشنهاد نمی شود.

  1. بدست آوردن اطلاعات در مورد مشکلات و عوارض کاشت مو

پیش از کاشت مو، در مورد مشکلاتی که بعد از کاشت مو خواهید داشت باید اطلاعات بیشتری بدست بیاورید. در جلسه مشاوره، از متخصص بخواهید که برای شما در مورد عوارض احتمالی و اثرات جانبی کاشت مو توضیح بدهد. بسیاری از عوارض ها موقتی هستند و شما باید صبور باشید تا در عرض چند روز برطرف بشوند. انتخاب متخصص کاربلد هم در کاهش ایجاد عوارض بعد از کاشت مو نقش مهمی دارد. جدا از صحبت با متخصص، می توانید در مورد عوارض کاشت مو در اینترنت هم مقالاتی را بخوانید؛ وب سایت کلینیک رز مقالات زیادی بسیاری دارد که در مورد مسائل مربوط به کاشت مو، مطالب مفیدی را به شما ارائه می دهند.

  1. درصد موفقیت در کاشت مو

درصد موفقیت در کاشت مو به فاکتورهای زیادی بستگی دارد؛ مثلا در افرادی که سیگار نمی کشند، 95 الی 98 درصد از گرافت ها با موفقیت رشد می کنند ولی در افراد سیگاری بخاطر اثرات مخرب نیکوتین، احتمال موفقیت کاشت موهایشان خیلی پایین است پس بهتر است برای بالا بردن درصد موفقیت کاشت مو، چند هفته قبل از کاشت مو سیگار را ترک کنید. قبل از کاشت مو از سرتان به خوبی نگه داری کنید و با شستشوی منظم به فولیکول ها آب رسانی کنید. البته میزان موفقیت به مراقبت های بعد کاشت مو هم بستگی دارد و لازم است بیمار به تمام دستورات متخصص در مورد قبل و بعد از کاشت مو عمل کند.

  1. روشی که برای کاشت موی بیمار انتخاب می شود

متخصص با بررسی وضعیت موهای بیمار و میزان ریزش، یک یا چند تا از روش های کاشت مو را برای شما انتخاب می کند. روش های کاشت مو با یکدیگر تفاوت هایی هم دارند؛ مثلا تفاوت اصلی روش های FUT و FUE در نحوه استخراج فولیکول های مو از پشت سر است. بیمارانی که کاشت مو انجام می دهند، نسبت به اسکارهای باقی مانده روی سرشان (در اثر برداشت فولیکول ها) بسیار حساس می شوند و تمایل دارند که با بلندتر کردن موهایشان این اسکارها را بپوشانند ولی در بعضی از روش ها تا بازه زمانی خاصی نمی توانید موهایتان را بلندتر کنید؛ بخاطر همین در مورد تمام جوانب کاشت موی طبیعی را باید بررسی کنید.

  1. آمادگی ها و مراقبت های قبل از کاشت مو

قبل از کاشت مو، متخصص از بیمار می خواهد که از انجام یک سری فعالیت ها و یا مصرف داروها خودداری کند تا شاهد عوارض کمتری در حین کاشت مو باشد. البته این آمادگی ها و مراقبت ها فقط به قبل از کاشت مو مربوط نمی شود، بلکه بعد از کاشت مو را هم در بر می گیرد. در بعضی از روش های کاشت مو مثل روش FUT، بیمار باید قبل از کاشت مو رژیم غذایی سختی را رعایت کند زیرا روش FUT پیچیدگی های خاصی دارد. از جمله آمادگی های قبل از کاشت مو می تواند شامل عدم مصرف الکل، سیگار و قلیان باشد.

  1. برآورد هزینه کاشت مو

هزینه، فاکتوری است که قبل از کاشت مو باید آن را در نظر بگیرید. کاشت مو معمولا فرآیند پرهزینه ای است. هزینه کاشت مو به فاکتورهای زیادی بستگی دارد؛ در جلسه مشاوره کاشت مو، متخصص بر اساس نوع روشی که برای کاشت موهای شما انتخاب می کند، ابزارها و دستگاه ها، تعداد فولیکول های گرفته شده از بخش اهدا کننده، تعداد فولیکول های کاشته شده در بخش پذیرنده، تجربه و تخصصی که خود متخصص دارد، مدت زمان لازم برای کاشت مو و غیره، هزینه کاشت مو را به شما اعلام می کند.

  1. انتخاب کلینیک و متخصص مناسب

کاشت مو زمانی موثر است که متخصص با تجربه و با مهارتی این فرآیند را برای بیمار انجام بدهد. متخصصی که تجربه دارد، قطعا از تکنیک های حرفه ای تری در حین کاشت مو استفاده می کند و درصد انجام موفقیت آمیز کاشت مو را بالاتر می رود. اگر در مورد متخصصی که انتخاب می کنید مطمئن نیستید، می توانید از طریق بیماران در مورد متخصص اطلاعاتی را بدست بیاورید. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد کاشت مو و کارهای قبل از آن مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره 02144067005 تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید. 
 

  جهت ورود به وبسابت کلینیک پوست و مو رز بر روی ادرس زیر کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: برچسب‌ها: کاشت مو , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

زمان مناسب برای کاشت مو

>> زمان مناسب برای کاشت مو

به نظر شما بهترین زمان برای کاشت مو چه وقتی است؟ شاید جواب دادن به این سوال برای شما هم سخت باشد؛ در واقع، بهترین زمان برای کاشت مو در هر بیماری با بیمار دیگر فرق می کند.   زمان مناسب برای کاشت مو   کاشت مو، فرآیندی است که حتما باید برای آن برنامه ریزی خاصی بشود و نمی توان یک روزه برای این جراحی مهم اقدام کرد. تعیین زمان مناسب برای کاشت مو به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد، مثل :

  1. وضعیت ریزش موهای سر و میزان طاسی
  2. سن بیمار
  3. وضعیت نقاط اهدا کننده
  4. توقعات بیمار از نتایج کاشت مو

 

زمان مناسب برای کاشت مو

 

>> وضعیت ریزش موهای سر و میزان طاسی

برای اینکه میزان طاس بودن فردی مشخص بشود، مقیاسی به نام "همیلتون- نوروود" وجود دارد که مراحل ریزش مو را با عکس نشان می دهد؛ هر چه مقیاس همیلتون- نوروود مراحل پیشرفته تری را نشان بدهد، ریزش موهای بیمار هم شدیدتر است. ریزش موهای سر می تواند مربوط به پیشینه ی خانوادگی (وراثت) شما باشد. اگر در خانواده شما چند نفر هستند که ریزش موی شدیدی دارند، احتمال اینکه شما هم مثل آنها چنین مشکلی داشته باشید و ریزش موهای شما هم در آینده بیشتر بشود بسیار بالاست. اگر سرعت ریزش موهای شما آهسته تر شده و چرخه ریزش مو هم نرمال بشود، کاندید مناسبی برای کاشت مو هستید و می توانید برای کاشت مو اقدام کنید.

>> سن بیمار

با اینکه کاشت مو از نظر سنی محدودیتی ندارد ولی برای افرادی که زیر 25 سال هستند، کاشت مو انجام نمی شود. انتخاب رنج سنی 25 سال به بالا دو دلیل دارد؛ یکی به این خاطر است که کاشت مو باعث شوک می شود و باعث می شود که موهای سالم خود بیمار هم در طول فرآیند کاشت مو آسیب ببیند زیرا این موهای سالم در نزدیکی موهای کاشته شده قرار می گیرند. دومین دلیل هم این است که ممکن است از نظر ژنتیکی بخشی از موهایتان در آینده بریزد که اگر اینطور باشد تا 25 سالگی مشخص می شود. البته این را هم باید در نظر گرفت که وضعیت هر فردی با سایرین متفاوت است. سن متوسط برای کاشت مو بالای 35 سال است. وضعیت ریزش موهای سر تا سن 35 سالگی تثبیت می شود و اگر در این رنج سنی قرار دارید، می توانید برای کاشت مو اقدام کنید.

>> وضعیت نقاط اهدا کننده فولیکول  

هر بیماری مقدار مشخصی فولیکول برای اهدا به نقاط طاس دارد. اگر کسی از قسمت فرق سر طاس بشود و بخواهیم از فولیکول های اهدایی برای پوشاندن این بخش ها استفاده کنیم، ممکن است به اندازه کافی فولیکول های اهدایی در سر بیمار وجود نداشته باشد تا بتوانیم از آنها در جلوی سر استفاده کنیم. البته وضعیت نقاط اهدا کننده فولیکول در هر بیماری با سایرین متفاوت است و به حجم و تراکم موهای طبیعی خود فرد بستگی دارد. تعداد فولیکول هایی که در نقاط اهدا کننده وجود دارند می تواند بین 1500 تا 10000 و در مواردی هم بیشتر از این میزان باشد. در بیمارانی که تعداد فولیکول های اهدایی کمتری دارند، متخصص از هر یک از فولیکول ها نهایت استفاده را می کند و در مکان مناسبی از نقاط طاس آنها را قرار می دهد. اگر متخصص با بررسی سر شما اعلام کند که تعداد فولیکول های اهدایی شما مناسب است، زمان خوبی است که برای کاشت مو اقدام کنید.

>> توقعات بیمار از نتایج کاشت مو

اگر فقط می توانستید از کاشت مو برای یک یا دو قسمت از سرتان استفاده کنید، دوست داشتید کدام بخش از سرتان باشد؟ از وقتی تصمیم به کاشت مو می گیرید، باید خودتان را برای نتایج نهایی کاشت مو هم آماده کنید. شما باید از نتایج کاشت مو توقعات واقع بینانه ای داشته باشید، نه صرفا چیزی که در خیالتان می گذرد. اگر توقعات معقولانه ای از کاشت مو دارید، می توانید با بررسی فاکتورهای دیگر برای کاشت مو اقدام کنید. چند تا فاکتور مهم وجود دارند که باید از آنها آگاه باشید:

  1. شما باید بدانید که با یک جلسه کاشت مو، هیچ کس نمی تواند به نتیجه ایده آل خود برسد
  2. به بیشتر از یک جلسه کاشت مو نیاز دارید تا بتوانید به بهترین نتایج برسید و از همه مهم تر اینکه فولیکول موهای کافی برای اهدا به نقاط طاس داشته باشید
  3. زمان زیادی طول می کشد تا فولیکول های سالم کاشته شده بتوانند رشد کنید. شما باید صبور باشید
  4. شاید به روش های دیگری مثل لیزر درمانی نیاز داشته باشید تا موهای جدیدتان بتوانند سریع تر رشد کنند.

>> چه زمانی از سال برای کاشت مو مناسب تر است؟

وقتی صحبت از زمان مناسب برای کاشت مو می شود، باید به دوره ریکاوری هم خوب فکر کنید. اول اینکه متخصص به شما توصیه می کند که 7 الی 14 روز استراحت کنید پس در ماه هایی از سال که بسیار پرمشغله هستید، کاشت مو به شما پیشنهاد نمی شود. بعد از کاشت مو تا 14 روز نباید شنا کنید؛ پس اگر برای تعطیلات برنامه ریزی کرده اید که به ساحل بروید و شنا کنید، یک هفته قبل از تعطیلات تابستان فکر خوبی برای کاشت مو نیست. البته به این معنی نیست که نباید بعد از کاشت مو به تعطیلات بروید، فقط به شما توصیه می کنیم که حداقل یک هفته بعد از کاشت مو به خوبی استراحت کنید. یک هفته استراحت برای بهبود وضعیتتان میتواند فکر خوبی باشد. یکی دیگر از مواردی که بعد از کاشت مو به بیمار پیشنهاد می شود این است که تا 14 روز از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب خودداری کند. اگر قصد کاشت مو در ماه های گرم سال مثل تابستان را دارید، حتما برای محافظت از موهایتان از کلاه استفاده کنید. بسیاری از افراد بر این باروند که فصل زمستان بهترین زمان برای کاشت مو است. فصل زمستان بهترین زمان برای ریکاوری است زیرا هوا سرد است و بیشتر وقت خود را در خانه می گذرانید؛ هیچ نگرانی در مورد آفتاب سوختگی سرتان ندارید و سرتان هم عرق نمی کند و در نتیجه احتمال عفونت هم کمتر می شود. معایب فصل زمستان این است که بخاطر هوای سرد و خشک، احتمال شکنندگی موهای جدیدتان بیشتر می شود و همچنین غذاهای مفیدی که بعد از کاشت مو باید مصرف کنید، در فصل زمستان به مقدار کمتری در بازار عرضه می شوند و حتی تعدادی از غذاهای مفید را هم باید به ناچار حذف کنید. نکات آخر :

  1. اگر خیلی زود و در سنین کم اقدام به کاشت مو کنید، نیاز به چندین جلسه از کاشت مو خواهید داشت زیرا چرخه ریزش موهایتان هنوز تکمیل نشده است.
  2. کاشت مو در هر فصلی، مزایا و معایب مخصوص به خودش را دارد.
  3. زمانی برای کاشت مو اقدام کنید که میزان استرس و فشارهای روحی و روانی کمتری را تجربه می کنید.
شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد کاشت مو و زمان مناسب برای کاشت مو مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره 02144067005 تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.     
 


:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: برچسب‌ها: کاشت مو , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

همه چیز درباره کاشت مو در مردان

>> کاشت مو در مردان

امروزه مردان بیشتر به سمت کاشت مو کشیده می شوند؛ آیا می دانید چرا؟ مردها طرفدار کاشت مو هستند چون می توانند موهای ریخته شده خود را دوباره در سرشان جایگزین کنند؛ موهای کاشته شده ظاهری کاملا طبیعی دارند و مردها با دیدن موهای بیشتر، احساس اعتماد به نفس بیشتری می کنند.  

کاشت مو در مردان

 

>> وضعیت ریزش مو در بین مردان

یکی از شایعترین دلایلی که مردان را برای کاشت مو ترغیب می کند، اثرات الگوی طاسی مردانه است.کم پشت شدن موها در مردها، افزایش فاصله پیشانی و خط رویش مو و نقاطی که به طور کامل طاس شده اند، همه ی اینها را می توان با کمک کاشت مو درمان کرد. البته قبل از اینکه بیماران مرد برای کاشت مو اقدام کنند، باید ماهیت و علت الگوی طاسی مردانه توسط متخصص و بیمار مشخص بشود تا بتوان به نتایج موفقیت آمیزی رسید و کاشت مو هم نتایج طبیعی را برای بیمار به دنبال داشته باشد.   کاشت مو در مردان   دلایل ریزش مو در بین مردها عبارت است از :

  1. آلوپسی ناحیه ای
  2. ریزش موی آناژن (ریزش مویی که به خاطر دوره مخصوص موها اتفاق می افتد)
  3. رشد موی نامنظم
  4. پوست سر ملتهب
  5. وسواس کندن مو و غیره

>> چه روشی از کاشت مو در بین مردان پرطرفدارتر است؟

در بین مردان، روش FUE طرفداران بیشتری دارد زیرا برعکس کاشت مو به روش FUT هیچ اسکار خطی از خود به جای نمی گذارد و نتایج طبیعی تری را برای بیمار به دنبال دارد. کاشت مو به روش FUE، احتیاج به بخیه ندارد پس درد کمتری را به دنبال دارد و همچنین دوره ریکاوری آن کوتاه تر است و بیماران میتوانند بلافاصله پس از کاشت مو، کلینیک را ترک کنند. در اکثر کلینیک ها، تعداد بیماران مردی که برای مشاوره مراجعه می کنند در مورد روش FUE از متخصص سوالاتی را می پرسند. البته کاشت مو به روش FUE نیاز به شیو تمام موهای سر دارد و از این جهت ممکن است ذهن مردها را درگیر کند. خوشبختانه، کاشت مو به روش FUE پیشرفت هایی هم داشته است و میکرو  UFUEکه به شیو نیازی ندارد، گزینه بهتری برای کاشت مو در بین مردها شده است.

>> کاشت مو به روش میکرو  UFUE در مردان

میکرو  UFUEتحت بی حسی موضعی انجام می شود و از پانچی که کمتر از 1 میلی متر قطر دارد برای برداشت فولیکول ها از نقاط اهدا کننده استفاده می شود. برای مثال، 2500 الی 5000 فولیکول را می توان در طی یک جلسه میکرو  UFUE استخراج کرد. میزان مهارت متخصص در استخراج و کاشت فولیکول ها از اهمیت زیادی برخوردار است؛ متخصص باید توانایی زیادی در کاشت مو در زاویه، جهت و توزیع مناسب فولیکول ها داشته باشد تا نتایجی کاملا طبیعی را برای بیمار فراهم کند. بیماران می توانند نتایج کاشت موی خود را بعد از اتمام فرآیند میکرو  UFUEمشاهده کنند و از این به بعد هم شاهد رشد موهای خود هستند. در روش میکرو  UFUEبعد از چند هفته موها شروع به ریزش می کنند (دوره شوک موها) و نتایج بعد از 5 الی 6 ماه بعد از کاشت مو کم کم مشخص می شوند و تقریبا بعد از 1 سال، نتایج نهایی بطور دقیق معلوم می شود.

>> کدام دسته از مردها کاندید خوبی برای کاشت مو هستند؟

با وجود اینکه اکثر مردها از الگوی طاسی مردانه رنج می برند ولی همه ی مردها کاندید خوبی برای کاشت مو محسوب نمی شوند. کاندیدهای خوب برای کاشت مو :

  1. مردانی که بیشتر از 5 سال است که موهای خود را به علت الگوی طاسی مردانه از دست داده اند یا در مقیاس "نوروود" در رده 3 یا بالاتر قرار می گیرند
  2. مردانی که توقعات واقع بینانه ای از کاشت مو دارند و می دانند که ممکن است ریزش موهای آنها حتی بعد از کاشت مو هم ادامه پیدا کند؛ حتی اگر از دارو برای جلوگیری از ریزش موهایشان استفاده کنند. بعضی از مردها باید از داروها و محلول های خود حتی بعد از کاشت مو هم استفاده کنند تا بتوانند از موهای باقی مانده خود مراقبت بیشتری کنند
  3. مردانی که چندین سال درگیر طاسی موهایشان هستند و الگوی طاسی آنها ثابت و بدون تغییر مانده است و مردهایی که تمایل دارند به حجم موهایشان اضافه بشود تا ظاهری جوانتر داشته باشند
  4. مردانی که به خاطر جراحت یا سوختگی موهای سر خود را از دست داده اند
  5. مردانی که بخاطر فرآیندهایی مثل لیفت صورت، موهایشان را از دست داده اند.

>> آیا مردان قبل و بعد از کاشت مو باید از روگائین استفاده کنند ؟

ریزش مو در مردان روز به روز پیشرفت بیشتری می کند؛ اکثر مردان قبل از کاشت مو از داروها و محلول های مو مثل روگائین استفاده می کنند و طبق تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است، وقتی مردان شروع به درمان موهای خود می کنند باید تا 12 ماه همچنان از محلول و دارو استفاده کننند تا ببینند که نتیجه چه می شود. حتی بسیاری از متخصص ها هم استفاده از محلول های موضعی را قبل از کاشت مو ضروری می دانند. روگائین می تواند سرعت رشد موها را افزایش بدهد؛ البته اثرات روگائین در هر مردی متفاوت است. قبل از کاشت مو، برای مردها بیشتر روگائین 5 درصد تجویز می شود و برای خانم ها 2 درصد مناسب تر است. مدت و مقدار مصرف روگائین، با توجه به شرایط و وضعیت بیمار تعیین می شود. روگائین اثرات جانبی خاصی را هم به دنبال دارد؛ مثلا در اکثر موارد رشد موهای زائد بدن افزایش یافته است. در مواردی متخصص برای بیمار روگائین تجویز می کند که علت ریزش مو مشخص شده باشد و در بیمارانی که نمی دانند علت ریزش موهایشان چیست؛ نباید از روگائین استفاده کنند. بیماران می توانند با دستور متخصص از روگائین 5 درصد، بلافاصله بعد از اولین کاشت موی خود استفاده کنند تا ساختار و ضخامت موهای طبیعی خودشان را تقویت کنند. اولین بار که بیمار از روگائین استفاده می کند، شاهد افزایش ریزش موهای خود است که مربوط به دوره شوک این دارو است. روگائین می تواند در جایگزینی موهای اهدا شده برای کاشت تاثیر خوبی بگذارد و ضخامت موها را به طرز چشم گیری افزایش بدهد. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد کاشت مو در مردان و شرایط آن مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره 02144067005 تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.
 

کلینیک پوست و مو رز        



:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: برچسب‌ها: کاشت مو , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

شرایط لازم جهت کاشت مو چیست

>> برای کاشت مو چه شرایطی لازم است ؟

کاشت مو، فرآیندی که همه ی بیماران نمی توانند از آن بهره مند بشوند. شرایطی که برای کاشت مو تعیین شده است تا حدودی خاص هستند. آیا شما شرایط لازم برای کاشت مو را دارید؟ در این مقاله سعی شده است که به این سوال پاسخ داده بشود.   شرایط لازم جهت کاشت مو  

>> شرایط لازم برای کاشت مو : 

>>> رنگ مو

یکی از شرایط کاشت مو، رنگ موی شماست. هر چقدر تفاوت کمتری بین رنگ مو و رنگ کف سر باشد، شما کاندید بهتری برای کاشت مو هستید و با کاشت مو می توانید به خوبی بخش های خالی سرتان را پوشش بدهید. برای مثال، مردی که موهای بلوند و پوست روشنی دارد را در نظر بگیرید؛ اگر حجم خیلی زیادی از موهایش را از دست بدهد، طاس بنظر می رسد زیرا رنگ پوست و رنگ موی این مرد با یکدیگر ترکیب می شوند و در نتیجه طاسی موها هم زیاد مشخص نمی شود و در مواردی که ریزش موی کمتری داشته باشد، هیچ کس متوجه نخواهد شد.   شرایط لازم جهت کاشت مو   در واقع، چشم انسان بیشتر به دنبال دیدن تضادهاست و رنگ پوست و مویی که تضاد چندانی با یکدیگر نداشته باشند، زیاد به چشم نمی آیند. جدا از اینها، افرادی که رنگ موی آنها نزدیک به رنگ پوستشان باشد، نیاز به کاشت حجم کمتری از مو دارند. اگر رنگ موهایتان روشن تر باشد، کاشت موی موفقیت آمیزی را می توانید تجربه کنید.

>>> بانک مو

افرادی که قصد کاشت مو دارند، باید در سرشان موهایی برای اهدا داشته باشند. معمولا موهای پشت سر و کناره های گوش ها برای اهدا به نقاط طاس انتخاب می شود و در اصطلاح به آنها "بانک مو" گفته می شود. بسیاری از روش های کاشت مو، برای بیمارانی که بانک موی خوبی ندارند، قابل اجرا نیست. البته در بعضی از روش های کاشت مو می توان از موهای بدن هم استفاده کرد ولی درصد موفقیت آنها در برابر موهای سر بسیار پایین است زیرا موهای بدن با موهای سر تفاوت زیادی از نظر ساختار، جنس، رنگ و غیره دارند.

>>> شکل و میزان ضخامت تار موها

ضخامت تار موها در انتخاب بهترین کاندیدها برای کاشت مو نقش زیادی دارد. ضخامت تار موها حتی از حجم موها هم مهم تر است. طاسی و کم پشتی سر در افرادی که تار موهایشان نازک تر است بیشتر دیده می شود. هر چقدر تار موها ضخامت بیشتری داشته باشد، طاسی سر کمتر به چشم می خورد. شکل هر کدام از تارهای موهای شما هم بسیار مهم است. هر چه موهایتان مجعدتر باشد، کاشت مو می تواند بخش بیشتری از نقاط خالی سرتان را بپوشاند.

>>> میزان انعطاف پذیری پوست سر

هر چه پوست سر شما شل تر باشد و یا قابلیت انعطاف پذیری بیشتری داشته باشد، برای جراح گذاشتن فولیکول های مو در نقاط طاس راحت تر است. اگر پوست سر شما بسیار سفت است، شاید کاشت مو برای شما مناسب نباشد زیرا درصد موفقیت کاشت مو بسیار پایین می آید.

>>> بیماری های پوستی

اگر دچار بیماری های پوستی هستید مثل آلوپسی، کاندید خوبی برای کاشت مو نیستید. مردهایی که بیماری آلوپسی پراکنده در سر خود دارند، نباید اقدام به کاشت مو کنند زیرا این دسته از بیماران فولیکول موهای اهدا کننده ناسالمی دارند. بیماری که دارای امراض پوستی است، نتیجه خوبی از کاشت مو نمی گیرد و فقط وقت و پول خود را به هدر داده است.

>>> سلامت بدن

قبل از هر گونه اقدام برای کاشت مو، بیمار باید سالم باشد تا جراحی با موفقیت انجام بشود. سلامت سیستم ایمنی بدن هم بسیار مهم است. کسانی که بیماری خاصی دارند و تمایل زیادی به کاشت مو دارند، ابتدا باید درمان بشوند زیرا بیماری، احتمال ایجاد عوارض و مشکلات را بعد از کاشت مو افزایش می دهد. اگر بیماری مزمن و سختی مثل دیابت دارید یا داروها (مثل قرص های رقیق کننده خون) مصرف می کنید که بر نتایج کاشت مو تاثیر می گذارند، حتما با متخصص خود مشورت کنید تا برنامه ای خاص برای درمان شما ترتیب داده بشود.

>>> سبک زندگی

سبک زندگی هم یکی از فاکتورهایی است که لازم است قبل از کاشت مو بررسی بشود. منظور از سبک زندگی، نوع و کیفیت تغذیه، ورزش، مصرف سیگار، الکل و یا سایر کارهایی است که بر نتایج کاشت مو تاثیر زیادی می گذارند؛ حتی سبک زندگی پر استرس هم می تواند تاثیر منفی روی کاشت مو بگذارد، پس لازم است خودتان را از فشارهای روحی و روانی دور نگه دارید. سبک زندگی سالم می تواند وضعیت سیستم ایمنی بدن شما را بهبود ببخشد و در نتیجه دوره ریکاوری شما هم بعد از کاشت مو کوتاه تر می شود، به بدنتان آبرسانی کنید، رژیم غذایی متعادلی داشته باشید و هر شب هم خواب کافی داشته باشید. قبل از اینکه برای کاشت مو به نزد متخصص مراجعه کنید، سبک زندگی خودتان را با دقت تجزیه و تحلیل کنید و ببینید چه مواردی وجود دارد که باید آنها را تغییر بدهید.  

>>> جنسیت بیمار

ریزش موی زنان با ریزش موی مردان از نظر شکل و ظاهر بسیار متفاوت است. ریزش موی بسیار پراکنده است ولی مردها در بخش های خاصی از سرشان دچار ریزش مو می شوند. زنانی که تجربه ریزش مو به صورت پراکنده را دارند، کاندید خوبی برای کاشت مو نیستند ولی کسانی که الگوی ریزش موهایشان محدود است و مربوط به بخش خاصی می شود مثل جلوی موها و همچنین کسانی که موهای اهدا کننده آنها تحت تاثیر آلوپسی آندروژنیک قرار نگرفته باشد، کاندیدهای خوبی برای کاشت مو به شمار می آیند. بیمارانی که آلوپسی ناحیه ای دارند، کاندیدهای خوبی برای کاشت مو نیستند چون آلوپسی در هر دوره بخش خاصی از موها را درگیر می کند و بیمار نمی داند که در آینده قرار است چه مقدار از موهایش را از دست بدهد و یا اینکه موهای کدام بخش از سر قرار است دوباره رشد کنند.

>>> نژاد

نژاد هم می تواند فاکتور مهمی در کاشت مو باشد؛ در واقع نژادهای مختلف تراکم و حجم موهایشان هم با یکدیگر متفاوت است. مثلا آسیایی ها موهای صافی دارند ولی تراکم فولیکول موهایشان در مقایسه با نژادهای دیگر کمتر است. آفریقایی ها موهای مجعدتری دارند و نتیجه بهتری از کاشت مو می گیرند.

>>> هزینه

بعد از کاشت مو به احتمال زیاد نیاز به ترمیم موهایتان دارید. افرادی که پول کافی ندارند، نباید برای فرآیند کاشت مو اقدام کنند. همیشه قبل از کاشت مو، بیمار باید پول کافی داشته باشد زیرا کاشت مو، فرآیندی است که تقریبا به پول زیادی احتیاج دارد و امکان دارد بیمار در ماه های آینده هم نیاز به کاشت مجدد داشته باشد. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد کاشت مو و شرایط لازم برای کاشت مو مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره 02144067005 تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.    
 


:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: برچسب‌ها: کاشت مو , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

همه چیز درباره کاشت مو در زنان

>> کاشت مو در زنان

>> تفاوت های الگوی ریزش مو در زنها و مردها

از آنجایی که کاشت مو، گزینه خوبی برای 90 درصد از مردان طاس است، زنها هم فکر می کنند که کاندید خوبی برای کاشت مو هستند ولی در بیشتر موارد اینطور نیست. درصد زیادی از مردها تنها در یک بخش از سرشان دچار ریزش موی شدید می شوند و یا به عبارتی دیگر دچار ریزش منطقه ای می شوند. ریزش موی اکثر زنها به صورت پراکنده است و در تمام بخش های سر خود دچار کم پشتی مو می شوند و شامل موهای پشت سر و موهای نزدیک به گوش هم می شود؛   کاشت مو در زنان   همانطور که می دانید این بخش ها نقاط اهدا کننده فولیکول در مردها محسوب می شوند و برای انتقال به بخش های طاس انتخاب می شوند. در مردها، نقاط اهدا کننده بخش های ثابتی هستند و فولیکول های این بخش ها تحت تاثیر هورمون دی هیدروتستوسترون قرار نمی گیرند.     کاشت مو در زنان   هورمون دی هیدروتستوسترون در افرادی که آلوپسی آندروژنیک (الگوی ریزش مردانه) دارند، نقش بسیار فعالی را ایفا می کند. در الگوی طاسی زنانه، بخش های اهدا کننده فولیکول معمولا ثابت باقی نمی مانند و مانند بخش های دیگر، روز به روز کم پشت تر از قبل می شوند. در زنها، هورمون دی هیدروتستوسترون روی بخش های اهدا کننده فولیکول تاثیر منفی می گذارد زیرا این هورمون می تواند به راحتی به فولیکول ها آسیب برساند. هورمون دی هیدروتستوسترون به قدری تاثیر بدی روی سلامت فولیکول ها می گذارد که که اگر فولیکول بخش های اهدا کننده را در سر زنان استخراج کنید و در بخش های دیگری از آنها استفاده کنید، سریع شروع به ریزش می کنند و در نتیجه کاشت مو با شکست مواجه می شود. هر متخصصی که تلاش می کند از فولیکول های بخش های نامناسب برای کاشت در نقاط دیگر استفاده کند، هیچ نتیجه ای از این روند نخواهد گرفت. یکی دیگر از تفاوت های بین الگوهای ریزش در مردها و زنها در قسمت جلوی سر است. زنها بر عکس مردها با وجود ریزش موی شدیدی که دارند، از ناحیه جلوی سر دچار ریزش نمی شوند. زنها دغدغه موهای جلوی سرشان را ندارند، بلکه بیشتر نگران کاهش حجم موهایشان در قسمت پشت سر و گوشه های آن هستند؛ اگرچه کاشت مو نمی تواند تاثیر زیادی در افزایش حجم موها بگذارد و فقط می تواند موها را از جایی به جای دیگر انتقال بدهد.

>> کدام دسته از زنان کاندید خوبی برای کاشت مو هستند؟  

طبق گفته کارشناسان، درصد خیلی کمی از زنها کاندید خوبی برای کاشت مو محسوب می شوند. حدود 2 الی 5 درصد از زنهایی که ریزش مو دارند، می توانند برای کاشت مو اقدام کنند. کاندیدهای خوب برای کاشت مو:

  1. زنهایی که ریزش موهایشان ربطی به هورمون ها ندارد
  2. زنهایی که در گذشته، سابقه جراحی پلاستیک داشته اند و در اطراف بخشی که بخیه خورده اند، دچار ریزش مو شده اند
  3. زنهایی که الگوی ریزش موهایشان فقط مربوط به یک بخش می شود و مثل الگوی ریزش مردانه اصلا پراکنده نیست. زنهایی که الگوی ریزش آنها مثل مردان است، مشکلاتی مثل کاهش و یا از دست دادن موهای خود را در جلوی سر دارند و بخش های اهدا کننده آنها هم تحت تاثیر آلوپسی آندروژنیک قرار نگرفته است
  4. زنهایی که بخاطر زخم های ناشی از سوختگی با مواد شیمیایی یا اسکارهایی که در اثر تصادف ایجاد می شوند، از ریزش مو رنج می برند
  5. زنهایی که بخاطر اسکارهای ناشی از لیفت صورت دچار ریزش مو شده اند
  6. زنهایی که از مدل موی دم اسبی برای استایل موهای خود استفاده می کنند و یا موهای خود را گیس می کنند. کاشت مو می تواند موهای از دست رفته آنها را جایگزین کند؛ البته به شرطی که بیمار دیگر از این مدل موها استفاده نکند
  7. زنهایی که بیماری وسواس دارند و موهای سر خود را با دست می کنند. البته ابتدا این مشکل ابتدا باید توسط روانپزشک حل بشود و بعد بیمار می تواند اقدام به کاشت مو کند.

>> روش های کاشت و ترمیم مو برای زنها

قبل از کاشت مو، بیماران زن باید توسط متخصص پوست و مو معاینه بشوند تا اگر احتیاج به دارویی داشته باشند، برایشان تجویز بشود. ابتدا متخصص، موهای بیمار را با دقت بررسی می کند تا در مورد حجم موها و نقاط کم پشت و یا خالی اطلاعات دقیق تری بدست بیاورد. گزینه های کاشت و ترمیم مو در زنان هم مثل مردان است. متخصص برای استخراج فولیکول موها بین روش های FUE و FUT بهترین گزینه را برای شما انتخاب می کند تا شاهد نتایج بسیار عالی از کاشت مو باشید.

>> چه موقع زنها باید برای کاشت مو اقدام کنند؟

زنها می توانند از کاشت مو برای رسیدن به دو هدف استفاده کنند:

  1. برای پایین آوردن خط رویش موهایی که با پیشانی فاصله زیادی دارد
  2. برای درمان الگوی طاسی ثابت

پایین آوردن خط رویش موها، فرآیندی است که در طی آن موهای سالم از نقاط اهدا کننده با روش FUT یا روش FUE برداشته می شوند و در جلوی سر کاشته می شوند تا خط رویشی زنانه را برای بیمار ایجاد کند.

>> تفاوت های کاشت مو در زنها و مردها

1- زنها به اسکارهای پشت سرشان توجه کمتری می کنند

بیماران مرد مجبور هستند که موهای پشت سرشان را کوتاه نگه دارند و بخاطر همین روش نواری کاشت مو یا FUT برای آنها مناسب نیست. زنها برعکس مردها، از روش FUT استقبال بیشتری می کنند زیرا تمایل دارند تعداد گرافت های خود را افزایش بدهند و در عین حال هم هزینه کمتری برای کاشت مو پرداخت کنند.

2- زنها فولیکول های بیشتری برای اهدا دارند

زنهایی که الگوی ریزش موی مردانه ندارند، فولیکول های بیشتری برای اهدا دارند زیرا فرق سر و قسمت بالای موهایشان مستعد ریزش نیست. مردها بر عکس زنها، مراحل پیشرفته تری از ریزش مو دارند و فقط در قسمت پشت سر و کناره ها دارای فولیکول هایی برای اهدا به نقاط طاس هستند.

3- زنها نمی توانند از موهای بدنشان برای اهدا به نقاط کم پشت یا طاس استفاده کنند

بسیاری از مردها می توانند از بقیه بخش های بدن خود مثل ریش و موی بدن برای کاشت در سر استفاده کنند ولی زنها نمی توانند از این آپشن استفاده کنند. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد کاشت مو در زنان و شرایط آن مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره 02144067005 تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید. 
 


:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: برچسب‌ها: کاشت مو , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

نحوه شستشو مو بعد از کاشت مو

>> نحوه شستشو مو بعد از کاشت مو

معمولا متخصص ها به بیمارانی که کاشت مو انجام داده اند، توصیه می کنند که تا 24 ساعت موهایشان را نشویند. شستشوی موها به ریختن پوسته های سر و بهبود سریعتر بیمار در دوره ریکاوری کمک زیادی می کند. 3 روز بعد از کاشت مو شما باید شستشوی موهایتان را آغاز کنید و تا 15 روز از دستورالعمل های بعد از کاشت مو پیروی کنید. شما می توانید از شامپو و لوسیون برای شستشوی موهایتان استفاده کنید.  

شستشو مو بعد از کاشت مو

  اگر بعد از 15 روز پوسته های سرتان ریختند، نباید دیگر از لوسیون استفاده کنید. اگر هم بر روی سرتان پوسته دارید، باید موهایتان را بصورت منظم با شامپو و لوسیون بشویید؛ البته تا زمانی که پوسته ها بطور کامل بریزند. در نهایت، تمام پوسته های سر تا 20 روز می ریزند. 1 ماه بعد از کاشت مو می توان گفت که دوره پرخظر کاشت مو را طی کرده اید و می توانید به زندگی نرمالتان برگردید و حتی از حوله برای خشک کردن موهایتان می توانید استفاده کنید. موها باید به مدت 1 ماه هر روز شسته بشوند.

 

نحوه شستشو مو بعد از کاشت مو

 

>> مرحله اول : استفاده از لوسیون

لوسیون نرم کنده باعث تولید دوباره سلول های پوستی، آبرسانی به پوست و کاهش پوسته های سر می شود.

>> هفته اول :

نقاط اهدا کننده مو در هفته اول، فقط در نقاط اهدا کننده مو (پشت سرتان) از لوسیون استفاده کنید. تمام پشت سرتان را با لوسیون بپوشایند و به آهستگی پشت سرتان را دست بکشید. 1 ساعت صبر کنید و پشت سرتان را با آب بشویید.

>> هفته دوم :

نقاط اهدا کننده و پذیرنده مو در هفته دوم، از لوسیون هم در پشت سرتان و هم در بخش هایی که مو کاشته اید استفاده کنید. از 7 الی 8 قطره لوسیون برای نقاط اهدا کننده و پذیرنده استفاده کنید. 1 ساعت صبر کنید و موهایتان را با آب بشویید. در هنگام استفاده از لوسیون دقت کنید که در جهت گرافت های کاشته شده باید از لوسیون استفاده کنید تا آسیبی به گرافت های مو نرسد. البته ممکن است برای نقاط اهدا کننده احتیاج به لوسیون بیشتری داشته باشید.

>> مرحله دوم : استفاده از شامپو

از شامپوی مخصوصی که متخصص برایتان تجویز کرده است برای ریختن پوسته ها و بهبود سرتان استفاده کنید. بعد از استفاده از لوسیون می توانید موهایتان را با شامپو بشویید. بهتر است شامپو را در دستتان بریزید و سپس شامپو را در نقاط اهدا کننده و گیرنده پخش کنید. توجه کنید که ریختن شامپو بر روی سر باید به آرامی صورت بگیرد و حرکات تند دست به گرافت ها آسیب می رساند. 2 الی 3 دقیقه صبر کنید و بعد موهایتان را با آب بشویید.

>> مرحله سوم : شستشوی موها با آب  

سرتان را با آب گرم نباید بشورید بلکه باید از آب ولرم برای شستشوی موهایتان استفاده کنید. در یک کاسه بر روی سرتان مقداری آب بریزید و از دوش هم نباید استفاده کنید. شستشوی درست شامپو با آب بسیار مهم است، پس بسیار دقت کنید.

>> مرحله چهارم : خشک کردن موها

از حوله برای خشک کردن موهایتان استفاده نکنید. شما باید از سشواری استفاده کنید که بر روی حالت هوای سرد تنظیم شده باشد و همچنین هنگام استفاده از سشوار، سرتان را مقداری دورتر ببرید و از آن فاصله بگیرید. بعد از گذشت 7 روز از کاشت مو یا کمی بیشتر (بستگی به وضعیت بیمار دارد) می توانید مثل سابق موهایتان را بشویید. حداقل دو بار در روز دوش بگیرید و به مدت ده دقیقه هم موهای کاشته شده را به صورت دورانی ماساژ بدهید. ماساژ سر بصورت دورانی، هر نوع پوسته یا خون خشک شده را از سرتان پاک می کند.

>> از چه شامپو و محلول موضعی بعد از کاشت مو باید استفاده بشود ؟

در بیشتر موارد بیمار از شامپویی که متخصص برایش تجویز کرده است، برای موهایش استفاده می کند. از روز اول تا روز دهم استفاده از شامپوی مناسب از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا گرافت های کاشته شده در طی این چند روز ریشه می زنند و در نتیجه نیازمند مراقبت خاصی هستند. بسیاری از بیماران برای به اتمام رساندن این دوره مهم، عادات خود را در زمینه مراقبت موها تغییر می دهند. بعضی از بیماران از روغن های مغذی برای جلوگیری از آسیب هایی که در حین شستشو به گرافت های مو وارد می شود هم استفاده می کنند. علاوه بر استفاده از روغن های طبیعی مثل روغن نارگیل برای تقویت موها، بسیاری از بیماران از انواع مختلفی از شامپوها (چه شامپوهای تجویز شده توسط متخصص و چه شامپوهایی که خودشان از داروخانه ها خریده اند) و محلول های موضعی برای حفاظت از موهای باقی مانده در سرشان استفاده می کنند. روگائین (ماینوکسیدیل) و بسیاری از شامپوها حاوی مس، زینک، آمینو اسیدهای مفید و کتوکونازول هستند. بیمارانی که نمی دانند کدام شامپو و محلول برای موهای آنها مفید است، باید با متخصص خود در این مورد حتما صحبت کنند. بعد از کاشت مو، بیماران باید طبق دستور العمل های متخصص خود عمل کنند تا هر مرحله از کاشت مو را بتوانند با موفقیت بگذرانند؛ اگر چه کاشت مو به روش های FUE و FUT در اکثر موارد با نتایج خوبی همراه بوده است ولی بیمار هم باید به خوبی از پوست سر و موهای خود مراقبت کند.

>> آیا می توان از شامپو بچه برای شستشوی موها بعد از کاشت مو استفاده کرد ؟

شامپو بچه بسیار ملایم و فاقد الکل است و به گرافت های مو آسیبی نمی رساند؛ در عین حال، نباید از شامپو بچه بعد از کاشت موهایتان استفاده کنید زیرا شامپو بچه بسیار غلیظ است و استفاده از آن بعد از کاشت مو، باعث ایجاد جوش در سر می شود. در واقع مهم ترین علت ایجاد جوش در سر بیماران، بخاطر استفاده از شامپو بچه است.

>> چرا مالش زیاد سر و موها در حین شستشو به گرافت ها آسیب می رساند ؟  

پوست سر در دوره ریکاوری باید ترمیم بشود و شما نباید در حین شستشوی موها، گرافت ها را زیاد با دستهایتان مالش بدهید. رگ های خونی که در سر وجود دارند هم نیاز به ترمیم دارند و مالش زیاد باعث آسیب به آنها می شود؛ پس تا می توانید به آرامی موهایتان را بشویید. مالش زیاد باعث می شود تا گرافت ها از جای خود در پوست سر بیرون بیایند و در نتیجه کف سر شروع به خونریزی می کند و بیمار نتیجه خوبی از کاشت مو نمی گیرد. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد کاشت مو مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره 02144067005 تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.     
 


:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: برچسب‌ها: کاشت مو , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

دستورالعمل های داشتن موهای پرپشت

>> دستورالعمل های داشتن موهای پرپشت و زیبا

تغییرات طبیعی بدن در طول زمان مثل کم پشت شدن و کاهش قابلیت ارتجاعی موها برای همه افراد بوجود می آید؛ این تغییرات در اثر کاهش جریان خون، توقف تولید سلول ها، تغییرات هورمونی و همچنین رژیم غذایی بوجود می آیند که همگی این عوامل بر سلامت موهای ما تاثیر می گذارند.   موهای پرپشت   همه ی ما در اطرافمان کسانی را می شناسیم که موهای فوق العاده پرپشتی دارند؛ شاید آنها هم راز خاصی برای موهایشان دارند که ما از آن بی خبریم. البته کسانی هم هستند که بخاطر ژنتیک، بیماری و سایر اتفاقات موی خود را از دست داده اند و اقدام به کاشت مو کرده اند که این افراد هم می توانند از مطالب این مقاله برای نگه داری بهتر از موهای جدید خود استفاده کنند.   داشتن موهای پرپشت   خواندن مقاله امروز را به کسانی توصیه می کنیم که می خواهند موهای پرپشت و زیبایی داشته باشند.

>> دستور ا : وقتی موهایتان خیس است، از شانه برای موهایتان استفاده نکنید

هیچ وقت موهایتان را وقتی تازه از حمام بیرون می آیید، شانه نکنید؛ این راز اکثر کسانی است که موهای پرپشتی دارند. شما باید صبر کنید تا موهایتان کاملا خشک بشوند و بعد از شانه برای مرتب کردن موهایتان استفاده کنید. از شانه هایی که دندانه های بزرگی دارند برای موهایتان استفاده کنید زیرا این شانه ها از شکنندگی موهایتان می توانند خوبی جلوگیری کنند. بعضی ها هم عادت دارند که در حمام موهایشان را شانه کنند که این کار واقعا تاثیر بدی در موهایشان می گذارد و باعث ریزش بیشتر موها می شود.

>> دستور 2 : وقتی موهایتان خیس است از سشوار، اتو مو، دستگاه بابلیس و سایر وسایل حرارتی استفاده نکنید

بدترین کاری که می توانید با موهایتان بکنید این است که وقتی موهایتان را در سالن رنگ کردید، به آرایشگر اجازه بدهید که موهایتان را سشوار بکشد تا خشک بشوند. وقتی موهایتان هنوز مرطوب است و کاملا خشک نشده است، نباید از اتو مو و بابلیس برای حالت دادن به موهایتان استفاده کنید؛ پس دفعه بعدی که به آرایشگاه می روید، این نکات را خوب به خاطر بسپارید و از همه مهم تر به آنها عمل کنید.

>> دستور 3 : از اکسنتشن برای افزایش حجم موهایتان استفاده نکنید

اگر واقعا به دنبال موهای پرپشت و طبیعی هستید، اکستنشن فقط شما را از این هدف ها دورتر می کند. شاید اکستنشن سریعترین راه برای دسترسی به موهای پرپشت باشد ولی به مرور زمان به موهای شما آسیب جدی وارد می کند.

>> دستور 4 : موهایتان را به حالت دم اسبی نبندید

بستن موها به حالت دم اسبی و همچنین استفاده از کش مو، فشار زیادی را به موهای شما وارد می کند. تصور کنید وقتی مواهیتان خیس است، آنها را با کش موی سفتی می بندید تا به مدل دم اسبی مورد نظرتان برسید؛ آیا می دانید چند تار مو را از دست می دهید؟ شما با این کار کوچک، 100 تار مو را به راحتی از دست می دهید. بستن موها به حالت دم اسبی باعث شکنندگی موها می شود پس اگر موهای پر پشت تری می خواهید، از این مدل برای موهایتان استفاده نکنید.

>> دستور 5 :  با ویتامین های زیبایی مو آشنا بشوید

ویتامین های زیبایی مو را می شناسید؟ بیوتین، ویتامین A، ویتامین E و فولیک اسید باعث رشد بیشتر و زیباتر شدن موهای شما می شوند. سعی کنید غذاهایی مصرف کنید که حاوی این ویتامین ها باشند و یا به طور روزانه از مکمل آنها استفاده کنید. البته به غیر از مصرف غذا و مکمل، می توانید از شامپوهایی استفاده کنید که ویتامینه باشند.

>> دستور 6 :  موهایتان را تمیز نگه دارید

بعضی از افراد بر این باورند که استفاده مرتب از شامپو به موهایشان آسیب می زند؛ بنابراین دیر به دیر موهایشان را می شویند تا از روغن های طبیعی که در بین موهایشان وجود دارد، به خوبی محافظت کنند. شستشوی مرتب موها خیلی هم برای موهایتان مفید است و می تواند از موخوره جلوگیری کند، به موها رطوبت رسانی لازم را کند و حتی باعث درخشندگی موها بشود. اگر در شهرهای آلوده و پر جمعیت زندگی می کنید، موهایتان را روزانه بشویید و اگر در شهرهای کم جمعیت تر و با آلودگی کمتر زندگی می کنید، بهتر است موهایتان را چند روز در میان بشویید.

>> دستور 7 : به رژیم غذایی خودتان توجه زیادی کنید

رژیم غذایی ارتباط مستقیمی با کیفیت موهایتان دارد؛ به دسته بندی انواع مو و مواد غذایی ضروری برای هر یک توجه کنید:

  1. موهای نرمال : ماهی، مرغ، حبوبات و انواع جوانه های گیاهی
  2. موهای خشک : سبزیجات خام، برنج قهوه ای، حبوبات، موز و انواع مغزها
  3. موهای چرب : سبزیجات، سالاد، میوه های تازه و ماست

>> دستور 8 : با آب سرد موهایتان را بشویید

آب سرد می تواند کف سر را به خوبی تمیز کند؛ آب سرد به موها رطوبت لازم را می رساند و حتی باعث درخشندگی موها هم می شود. البته خیلی از افراد برای شستن موهایشان از آب ولرم استفاده می کنند ولی باید بدانند که آب گرم باعث خشکی کف سر می شود و روغن های طبیعی مو را از بین برده و در نهایت باعث شکنندگی ساقه مو می شود. اگر برای شستشوی موهایتان با آب سرد راحت نیستید، حداقل از آب ولرم استفاده کنید.

>> دستور 9 : از ماسک های خانگی استفاده کنید

ماسک های خانگی زیادی وجود دارند که برای رشد و پرپشتی موها میتوانند بسیار مفید باشند. یکی از ماسک های خانگی مفیدی که می خواهیم به شما معرفی کنیم، ماسک آوودکادو و تخم مرغ است. آوودکادو سرشار از ویتامین، اسیدهای چرب ضروری و مواد معدنی است که درخشندگی را برای موهای شما به ارمغان می آورد. برای تهیه این ماسک مو، شما میتوانید آووکادو را با تخم مرغ مخلوط کنید و بر روی موهای مرطوب بگذارید؛ بهتر است این ماسک 20 دقیقه روی سر بماند و بعد چند بار موهایتان را بشویید. اگر موهایتان آسیب دیده است، یک بار در هفته از این ماسک استفاده کنید و اگر موهای سالمی دارید، می توانید ماهی یکبار از آن استفاده کنید.

>> دستور 10 : کمتر در معرض نور آفتاب قرار بگیرید

وقتی مجبور هستید در طول روز به بیرون از خانه بروید، حتما از موهایتان در برابر نور خورشید محافظت کنید. امواج و رادیکال های مضر نور خورشید به فولیکول های موهایتان آسیب می رسانند و باعث کم پشتی آنها هم می شوند. شما می توانید از روسری یا کلاه برای پوشاندن موهایتان در طول روز استفاده کنید. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست و مو در مورد کاشت مو مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره 02144067005 تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.



:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: برچسب‌ها: کاشت مو , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

آیا سرکه سیب برای موهای سر مفید می باشد ؟

>> سرکه سیب برای موهای سر

سرکه سیب یک ادویه بسیار معروفی است و جزو غذاهای سالم محسوب می شود. این سرکه در طی تخمیر سیب بدست می آید و غنی از مواد معدنی و اسیدهای مختلف است.   سرکه سیب برای موهای سر   سرکه سیب کاربردهای بسیار متفاوتی دارد. یکی از کاربردهای مهم سرکه سیب این است که می توان از آن برای شستشوی موها استفاده کرد زیرا سرکه سیب می تواند باعث بهبود سلامت کف سر، تقویت موها و درخشندگی موها بشود. در زمینه تاثیر سرکه سیب برای موهای سر تحقیقات زیادی انجام شده است و از آن برای بهبود خارش کف سر و جلوگیری از شکنندگی موها بسیار استفاده می شود.  

سرکه سیب برای موهای سر

 

>> چرا از سرکه سیب می توان برای درمان موها استفاده کرد ؟

سرکه سیب خاصیت های زیادی برای برای درمان موهای آسیب دیده دارد که در ادامه آنها را بررسی می کنیم.

1- اسیدیته و پی اچ

پی اچ موها و روغن های طبیعی که روی کف سر ما وجود دارند، حدودا بین 4.5 الی 5.5 است و وقتی موهای ما در این سطح اسیدی قرار داشته باشند، باکتری ها نمی توانند بین موها رشد کنند؛ در واقع، موهایی که کدر و شکننده به نظر می رسند، خاصیت قلیایی دارند و یا پی اچ آنها بالاتر از این حد طبیعی است. تغییر پی اچ موهای ما می تواند بخاطر شامپوها و دیگر محصولاتی باشد که بر روی پوست سر تاثیر منفی می گذارند. سرکه سیب یک مایع اسیدی است که حاوی مقادیر زیادی از اسید استیک است. پی اچ سرکه سیب، نزدیک به موهای انسان است. سرکه سیب یک مایع اسیدی است که حاوی مقادیر زیادی از اسید استیک است. استفاده منظم از سرکه سیب باعث می شود که پی اچ موها و کف سر پایین تر آمده و در نهایت به تعادل برسد.

- آنتی باکتریال (ضد میکروب) و ضد قارچ

از سرکه سیب به عنوان یک محلول ضد عفونی کننده هم استفاده می شود. با کمک سرکه سیب می توان قارچ ها و باکتری هایی که باعث ایجاد مشکلاتی در کف سر و موها می شوند را به خوبی کنترل کرد و همچنین باعث بهبود عفونت و یا خارش در کف سر شد. کسانی که از مشکل شوره در سرشان رنج می برند، با 1 بار استفاده از سرکه سیب در هفته می توانند این مشکل را براحتی برطرف کنند.

3- تمیز کننده قوی

استفاده از سرم های مو، ژل، اسپری و ماسک باعث کدر شدن موها می شود. یکی از بهترین راه ها برای خلاص شدن از این وضعیت و شادابی دوباره موها، استفاده از سرکه سیب است. در هنگام استفاده از سرکه سیب باید به مدت 3 دقیقه بنشینید تا ترکیبات سرکه سیب بتواند ساختار مولکولی مواد اضافه در روی کف سر را به خوبی تجزیه کند.

4- کاهش منافذ زیاد موها   

موهای نرمال، فقط به مایعات خاصی اجازه ورود به منافذ پوست سر را می دهند ولی مویی که منافذ زیادی دارد، سریع مایعات مختلف را به خود جذب می کند و در عین حال سریع هم آنها را از دست می دهد و خشک می شود. مواد شیمیایی و فاکتورهای محیطی به موها آسیب می رسانند و در نتیجه باعث می شوند تا موها منافذ زیادی داشته باشند؛ این عوامل باعث ایجاد شکاف ها و سوراخ های ریزی در سطح پوسته سر می شود و حتی موها را در معرض آسیب های بیشتری قرار می دهند. شما می توانید با کمک سرکه سیب، منافذ روی پوست سرتان را کنترل کنید و تعداد منافذ را هم کاهش بدهید. 

5- سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی

سرکه سیب غنی از ویتامین ها و مواد معدنی های مفید برای موهای سر است؛ مثل ویتامین C و B. در بعضی از تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است، گفته می شود که سرکه سیب حاوی آلفا هیدروکسی اسید است که می تواند باعث بهبود پوسته و شوره های کف سر بشود. سرکه سیب خواص ضد التهابی هم دارد.

6- محرک رشد مو و جلوگیری از ریزش مو

سرکه سیب باعث افزایش جریان خون به سمت فولیکول های مو می شود که این فرآیند برای رشد موها و جلوگیری از ریزش مو واقعا لازم است. علاوه بر این، جریان خون می تواند مواد مغذی لازم را برای فولیکول های مو تامین کند و باعث محکم شدن ریشه موها و بهبود فرآیند رشد موها هم بشود.

7- جلوگیری از موخوره و شکنندگی موها

با استفاده منظم از سرکه سیب، از ایجاد موخوره و پیچ خوردگی در موهایتان می توانید جلوگیری کنید. منافذ زیاد در سر و موهای ضعیف و شکننده باعث ایجاد موخوره در سر می شوند که استفاده از سرکه سیب برای تمام این موارد مفید است.

>> چگونه می توان از سرکه سیب برای موها استفاده کرد؟

شستشوی موها با سرکه سیب بسیار آسان است :

  1. چند عدد قاشق سوپ خوری سرکه سیب را با مقداری آب ترکیب کنید
  2. بعد از اینکه از شامپو برای موهایتان استفاده کرده اید، ترکیب سرکه سیب و آب را بر روی موهایتان بریزید
  3. چند دقیقه صبر کنید و سپس موهایتان را بشویید.

البته می توانید چند قطره از روغن نارگیل را هم به سرکه سیب و آب اضافه کنید تا خاصیت درمانی محلولتان بیشتر بشود. شما می توانید چند بار در هفته از این ترکیب استفاده کنید و مقدار سرکه سیبی که پزشکها توصیه می کنند، حدودا 5 قاشق سوپ خوری یا کمتر از این میزان است.

>> بعد از استفاده از محلول سرکه سیب برای موهای سر منتظر چه نتایجی باشیم ؟

اگر بعد از استفاده از سرکه سیب، ریزش موها و یا سایر مشکلات مربط به کف سر و موهایتان بیشتر شد، یا از سرکه سیب استفاده نکنید یا اینکه می توانید مقدار سرکه سیبی که برای موهایتان استفاده می کنید را کمتر کنید و یا اینکه تعداد دفعات استفاده از آن را کاهش بدهید. سرکه سیب بخاطر اسید استیکی که دارد، ممکن است باعث سوزش در کف سرتان هم بشود. از تماس سرکه سیب با چشمانتان خودداری کنید و در صورت تماس، سریع چشمهایتان را با آب بشویید.

>>

بعضی از روغن ها مخصوص موها هستند که می توان آنها را با سرکه سیب ترکیب کرد:

  1. - روغن رز ماری : تحریک ریشه های مو، بهبود رشد مو و افزایش جریان خون در سر
  2. - روغن درخت چای : کنترل موهای چرب
  3. - روغن اسطوخودوس (لاوندر) : افزایش درخشندگی، معطر شدن موها و کنترل شوره سر
  4. - روغن بابونه : درخشندگی موها، نرمی موها و تسکین دهنده پوست سر

>> نکته آخر :

با اینکه سرکه سیب برای مو فایده های زیادی دارد ولی لازم است قبل از استفاده و شسشتشوی موهایتان با سرکه سیب، حتما با متخصص پوست و مو در این زمینه مشورت کنید. کسانی که کاشت مو انجام داده اند هم تحت نظر متخصص باید از سرکه سیب استفاده کنند. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد کاشت مو مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره 02144067005 تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.

کلینیک پوست و مو رز یکی از بزرگترین مراکز کاشت مو در ایران بوده و آماده خدمت رسانی به علاقه مندان گرامی می باشد.



:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: برچسب‌ها: کاشت ابرو , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

استفاده از بیوتین برای رشد مو و فواید آن

>> بیوتین برای رشد مو

بیوتین، یک ویتامین است که قابلیت انحلال در آب را دارد؛ بیوتین جزو گروه ویتامین B است که به عنوان ویتامینH  و یا B7 هم شناخته می شود. بدن شما به بیوتین نیاز دارد تا بتواند بعضی از مواد مغذی را به انرژی تبدیل کند. بیوتین نقش مهمی در سلامت مو، پوست و ناخن های شما دارد.   بیوتین برای رشد   اگر بیوتین کافی در بدن شما وجود نداشته باشد، به احتمال زیاد شاهد ریزش مو هستید. در بیشتر موارد، بیوتینی که می توانید از رژیم غذایی دریافت کنید، برای سلامت موهای شما کافی است. افراد زیادی هستند که بیوتین بیشتری مصرف می کنند تا بتوانند شاهد نتایج بهتری باشند. در این مقاله به مواد غذایی حاوی بیوتین، مکمل های بیوتین، اثرات جانبی مصرف آن و به سایر اطلاعات مربوط به بیوتین می پردازیم.   بیوتین برای رشد مو  

>> بیوتین و رشد موها

کراتین، نام پروتئینی است که موهای شما را بوجود می آورد و بیوتین هم نقش مهمی در تولید کراتین دارد. التبه نقش بیوتین در تولید کراتین هنوز بطور دقیق مشخص نشده است ولی نقش آن در جلوگیری از ریزش موها به خوبی ثابت شده است.

>> مصرف روزانه بیوتین

کمبود بیوتین در موارد بسیار نادری بوجود می آید و سازمان غذا و داروی آمریکا، هنوز اجازه مصرف بیوتین به صورت روزانه را نداده است. البته مصرف روزانه بیوتین به سن، جنس و سلامت عمومی فرد بستگی دارد. افراد 10 سال به بالا می توانند بین 30 الی 100 میکروگرم بیوتین را بصورت روزانه مصرف کنند. ممکن است زنان باردار و یا زنانی که به نوزاد شیر می دهند، به مقادیر بالاتری از بیوتین نیاز داشته باشند و حدودا 30 میکروگرم از بیوتین برای زنان باردار و 35 میکروگرم برای زنان شیرده کافی است. البته بهتر است با متخصص در این زمینه مشورت کنید. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که نمی توانید در حین مصرف بیوتین از سایر مکمل ها استفاده کنید زیرا باعث می شود تا بیوتین نتواند به خوبی جذب بشود. مصرف بیوتین هم به دو صورت است؛ رژیم غذایی و مصرف مکمل.

>> غذاهای حاوی بیوتین

شما می توانید مقدار بیوتین مورد نیازتان را با مصرف مواد غذایی بدست بیاورید. غذاهای زیادی هستند که سرشار از ویتامین بیوتین هستند مثل:

  1. جگر و قلوه
  2. زرده تخم مرغ
  3. مغزها مثل بادام درختی، بادام زمینی و گردو
  4. سویا و حبوباتی مثل لوبیا، عدس و نخود
  5. موز
  6. قارچ
  7. شیر
  8. غذاهای دریایی
  9. پنیر
  10. گل کلم
  11. گوجه
  12. هویج
  13. سبزیجات سبز

گرم کردن این غذاها می تواند بر روی خاصیت بیوتین بر روی رشد موها تاثیر منفی بگذارد پس این غذاها را بصورت خام مصرف کنید یا اینکه باید به مدت خیلی کمی گرم و یا فرآوری بشوند. مقدار بیوتین هم در هر غذایی متفاوت است پس حتما در مورد بیوتین موجود در هر یک از این غذاها اطلاعات کافی بدست بیاورید. بسیاری بر این باورند که بیوتین های موجود در مواد گیاهی بهتر از منابع حیوانی حاوی بیوتین هستند. گیاهان حاوی بیوتین شامل انواع مختلفی از مغزها می شوند؛ 100 گرم گردو، حاوی 28 میکروگرم بیوتین است و علاوه بر این، مغزها منابع خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که در سلامت موها نقش مهمی دارند.

>> مکمل های بیوتین

اگر فکر می کنید که با مصرف مواد غذایی نمی توانید مقدار بیوتین مورد نیازتان را بدست بیاورید و یا به دنبال مصرف دوزهای بالاتری از بیوتین هستید، استفاده از مکمل های بیوتین هم می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. مکمل های بیوتین را می توانید به صورت کپسول یا قرص تهیه کنید. اگر موهای شما مستعد شکنندگی است، می توانید از مکمل های حاوی 2500 میکروگرم یا کمتر از این میزان استفاده کنید. برای اینکه از اثرات جانبی مکمل های بیوتین دور بمانید، می توانید مکمل ها را همراه با وعده های غذایی میل کنید. البته همه ی افراد نمی توانند از مکمل های بیوتین برای رشد مو استفاده کنند و لازم است حتما با متخصص صحبت کنند؛ متخصص می تواند شما را از مزایا و اثرات جانبی استفاده از مکمل های بیوتین آگاه کند و دوز مناسب را هم برای شما مشخص کند. افرادی که اقدام به کاشت مو کرده اند هم بهتر است با متخصص در این زمینه صحبت کنند.

>> نشانه های کمبود بیوتین 

اگر کمبود بیوتین داشته باشید، یک سری نشانه های خاصی در بدنتان بوجود می آید که عبارتند از:

  1. ریزش موها
  2. شکنندگی موها
  3. پوست سر خشک
  4. قرمزی اطراف چشم ها، بینی و سایر بخش های صورت
  5. احساس خستگی مفرط
  6. بی خوابی
  7. بی اشتهایی

>> فواید بیوتین برای موها

در مورد فواید بیوتین تحقیقات زیادی انجام نشده است ولی بی شک این ویتامین فواید زیادی دارد. بیوتین، به فرآیند رشد موها سرعن می بخشد و باعث تقویت موها می شود. بیوتین نه تنها برای کسانی که موهای آسیب دیده ای دارند می تواند مفید باشد، بلکه برای کسانی می خواهند موهای پرپشت تری داشته باشند هم موثر است.

>> آیا مصرف بیوتین برای مردانی که الگوی طاسی مردانه دارند هم مفید است ؟    

زمانی بیوتین می تواند باعث رشد موها بشود که ریزش موی فرد بخاطر کمبود بیوتین باشد. بیوتین در افرادی که مشکل الگوی طاسی مردانه دارند، هیچ تاثیری ندارد زیرا الگوی طاسی مردانه، یک مشکل هورمونی و ژنتیکی است و ویتامین بیوتین به تنهایی نمی تواند از فرآیند طاسی مردانه جلوگیری کند. البته این افراد هم می توانند از بیوتین استفاده کنند چون هیچ ضرری یرای آنها ندارد.

>> مشکلات مصرف بیوتین برای رشد موها  

1- مصرف بیش از حد بیوتین بر روی بعضی از فرآیندهای طبیعی بدن تاثیر منفی می گذارد؛ مثلا در کسانی که مشکل هضم و گوارش غذا دارند، مصرف بیش از حد بیوتین باعث توقف فعالیت های باکتری های مفید معده می شود و یا مصرف بیوتین با آنتی بیوتیک و داروهای ضد حملات قلبی هم تداخل دارد. داروهای ضد آکنه هم میزان فعالیت های ویتامین بیوتین را در بدن افزایش می دهد. البته اگر ویتامین های دیگر گروه B مثل اسید پانتوتنیک را مصرف می کنید، می توان سطح بیوتین را بدن کاهش داد. 2- مصرف بیش از حد بیوتین باعث کمبود ویتامین B5 در بدن می شود که در نتیجه مشکلات پوستی مثل آکنه برای فرد بوجود می آید. در واقع، اثر بیوتین بر سایر ویتامین ها هم می تواند باعث بروز آکنه بشود؛ مخصوصا در افرادی که مستعد آکنه هستند. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد کاشت مو مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره 02144067005 تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.

 

کلینیک پوست و مو رز یکی از بزرگترین مراکز کاشت مو در ایران بوده و آماده خدمت رسانی به علاقه مندان گرامی می باشد.



:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: برچسب‌ها: کاشت مو , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آبان 1397 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد